بزرگان عشایر ظرفیت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش هستند

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: سران عشایر و بزرگان نقش مهمی برای ایجاد فضایی مناسب در جهت صلح و سازش دارند و برای این امر ظرفیت بسیار مناسبی هستند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: سران عشایر نقش مهمی برای ایجاد فضای مناسب در جهت صلح و سازش دارند و شورا‌های حل اختلاف با مشارکت دادن و استفاده از ظرفیت آنان زمینه ایجاد آرامش، آسایش و امنیت در جامعه را فراهم می‌کند.

او می‌گوید: یکی از سیاست‌های مهم قوه قضاییه در سند تحول قضایی سوق دادن پرونده‌ها به صلح و سازش است و باید با همکاری، تلاش و همت شما عزیزان این مقوله تحقق پیدا کند تا شاهد انسجام، همبستگی، دوستی و برادری بین مردم باشیم.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با توجه به اینکه خأستگاه تاسیس شورای حل اختلاف خوزستان است، خوشبختانه از دلایل مهم آمار بالای مصالحه در این استان سنت ارزشمند صلح و سازش در بین عشایر می‌باشد که امروز بسیاری از پرونده‌های طرح شده در مراجع قضایی از سوی اعضای شورا‌های حل اختلاف و سران عشایر به سازش ختم می‌شوند.

او گفت: نهاد میانجگری و صلح و سازش از صدر اسلام وجود داشت و اصلاح ذات البین مورد تاکید اسلام، پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده ومی باستی مردم را به ترویج فرهنگ صلح و سازش ترغیب کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.