مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی اعلام کرد:

فرودگاه مشهد در انتظار تاییدیه نهایی رفع نواقص

مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد گفت: نواقص مناطق پروازی فرودگاه مشهد رفع شده است و منتظر تاییدیه نهایی سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

جعفری مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد گفت : گواهی نامه بین‌المللی بخش‌هایی دارد که باید مراحل آن طی شود، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد هم اکنون تمام این موارد را انجام داده است.

او افزود: کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری بخش‌های دریافت گواهی نامه بین‌المللی فرودگاه مشهد را تایید کرده اند و فقط منتظر تایید نهایی سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد ادامه داد: تنها فرودگاه کیش و مهرآباد تهران گواهینامه بین‌المللی دریافت کرده‌اند. مواردی که از فرودگاه مشهد خواسته‌اند نیز تکمیل شده و فقط منتظر تایید نهایی سازمان هواپیمایی کشوری هستیم.

جعفری با اشاره به اینکه گواهینامه بین‌المللی مخصوص مشکلاتی که در مناطق پروازی وجود دارد، است، بیان کرد: یکی از معیار‌های دریافت گواهینامه بین‌المللی رنگ‌آمیزی ساختمان‌های نیروی هوایی ارتش است که به ما ایراد گرفته‌اند. به عنوان یک مثال دیگر می‌توان به عدم رنگ‌آمیزی یک منبع آب در نزدیکی فرودگاه برای این مورد اشاره کرد. در حال حاضر تمام ایراداتی که گرفته شده برطرف شده است.

مطابق مقررات و ضوابط سازمان ایکائو، سازمان بین‌المللی هوانوردی و سازمان هواپیمایی کشوری به منظور استانداردسازی و عملیات هماهنگ طبق الگو‌های شناخته شده بین‌المللی، فرودگاه‌های کشور را ملزم به دریافت مدرک گواهینامه فرودگاهی کرده است. فرشید گلیج، معاون عملیات فرودگاهی، در این باره عنوان کرده بود که فرودگاه‌های بین‌المللی تا تیر ماه ۱۴۰۳ موظف به دریافت این گواهینامه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار