برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۶۴ بقعه متبرکه قزوین

معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری سوگواره یاس نبوی همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) در ۶۴ بقعه این استان خبر داد.

حجت الاسلام رضا نوروزی معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان گفت: در راستای توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین (ع) و تقویت باور‌های دینی در بین آحاد جامعه و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه برگزار شد.

وی، هدف از اجرای سوگواره یاس نبوی، ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا (س) دانست و اظهار داشت: به همین منظور ۲۸ مبلغ در سطح استان برای تبلیغ و برگزاری آیین‌های عزاداری ایام فاطمیه به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: اجرای این طرح در قزوین ضمن اعزام مبلغان دینی از حوزه علمیه قم برنامه‌های مختلفی از جمله روضه خوانی، مداحی، محفل انس با قرآن کریم و سخنرانی پیش بینی شده است.

این مسوول تاکید کرد: معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت، آشنایی و ترویج سیره عملی حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت و برپایی مجلس عزا از اهداف اصلی برگزاری سوگواره یاس نبوی است که سخنرانان در این مراسم سیره حضرت زهرا (س) را به عنوان خط مشی زندگی مسلمانان ترویج می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برپایی خیمه‌های معرفت و غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه، حضور روحانی و اقامه نماز جماعت و برگزاری شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان و شهرستان و همچنین اجرای ویژه برنامه‌ها از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه است.

قزوین دارای ۲۶۴ بقعه و امامزاده وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار