سخنرانی کریسمسی پادشاه انگلیس با محوریت بحران هزینه‌های زندگی در این کشور

پادشاه انگلیس در اولین سخنرانی خود پس از مرگ ملکه، بر فرا رسیدن تعطیلات در میانه دشواری‌های اقتصادی در این کشور تاکید کرد.

پادشاه انگلیس در اولین سخنرانی خود به مناسبت کریسمس، بر بحران افزایش هزینه‌های زندگی و «اضطراب و دشواری‌های» بسیاری از افراد که در تلاش برای «پرداخت صورت حساب‌ها و سیر نگه داشتن خانواده‌هایشان» هستند، تاکید کرد.

به گزارش گاردین، در حالی که مردم انگلیس در چنگال مشکلات اقتصادی برآمده از جنگ اوکراین هستند، پادشاه بخش عمده‌ای از پیام خود را به کسانی اختصاص داد که به تسکین مشکلات دیگران کمک می‌کنند. این اولین سخنرانی پادشاه انگلیس از زمان مرگ ملکه در هشتم سپتامبر محسوب می‌شود.

آبان ماه امسال گاردین اعلام کرد انگلیس وارد رکود اقتصادی شده که بیش از یک سال طول خواهد کشید و نیم میلیون نفر را بیکار خواهد کرد. در همین حال، خانوار‌ها با بزرگترین بحران کاهش استاندارد‌های زندگی از زمان شروع رکورد مواجه هستند. مشکلات اقتصادی از زمان همه‌گیری کرونا آغاز و با وقوع جنگ اوکراین و تشدید بحران انرژی و غذا، به اوج خود رسید.

در اعتراض به این بحران، طی هفته‌های اخیر صاحبان بسیاری از مشاغل از جمله کادر درمان دست به اعتصاب‌های گسترده زده‌اند. گفته می‌شود بحران در اداره‌های اورژانس پزشکی و درمانی در انگلیس، در مرگ بیش از ۱۵ هزار نفر در شش ماه گذشته دخالت داشته و در هر هفته بیش از ۵۰۰ بیمار به علت طولانی شدن انتظار برای دریافت خدمات درمانی اورژانسی جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار