زلنسکی: اوضاع در شرق اوکراین سخت و آزاردهنده است

رئیس جمهور اوکراین به شرایط سخت نبرد با نظامیان روسیه در شرق این کشور اذعان کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ضمن اذعان به شرایط سخت در جبهه‌های نبرد در شرق کشورش گفت: شرایط باخموت و سایر مناطق دنباس، مستلزم به کارگیری بالاترین حد قدرت و تمرکز است. اوضاع در آنجا سخت و آزار دهنده است.

به نقل از المیادین، زلنسکی تاکید کرد: اشغالگران از تمام امکانات در دسترس برای تحقق پیشروی اندک استفاده می‌کنند. من از همه فرزندان مان که قدرتمند بر سر مواضع خود ایستاده اند، قدردانی می‌کنم. ما زمان را هدر نخواهیم داد و در سریعترین زمان ممکن تمام توافقات در واشنگتن را اجرا خواهیم کرد.

رئیس جمهور اوکراین در پایان بار دیگر از کشور‌های غربی به ویژه آمریکا خواست تسلیحات پیشرفته در اختیار ارتش این کشور قرار دهند.  

دیروز نیروی زمینی ارتش آمریکا مناقصه خرید سامانه پیشرفته داده‌های تاکتیکی توپخانه میدانی (IFATDS) برای اوکراین را برگزار کرد. ایالات متحده ۱۸ IFATDS جدید را به همراه نرم افزار، مودم‌های نظامی و دوره‌های آموزشی برای اپراتور‌ها خریداری خواهد کرد.

پس از سخنرانی زلنسکی در کنگره آمریکا، قانونگذاران این کشور با تخصیص بودجه برای تقویت نظامی کی یف موافقت کردند. با این حال، این اقدام با خشم مقامات مسکو همراه بود.  

جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی که بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان محسوب می‌شود بر این باور است به هر میزان کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین افزایش یابد و این کشور به پیروزی نزدیک‌تر شود، خطر استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای افزایش می‌یابد.  

برچسب ها: جنگ اوکراین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۸:۱۲ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
با سلام بنظر میرسد که آقای بزرگترین استراتژيست اوضاع و احوال آقای پوتین در روسیه را بسیار خوب تصور کردند تصمیم گيران جنگ در روسیه و به خصوص شخص پوتین جایگاه متزلزلی دارند و از ظواهر پیشروی های روسیه مشخص شده که روزهای خوش گذشته کم کم به پشیمانی منجر شده است عملیات نظامی چند روزه به روز ۵۰۰ رسید و نشان از ضعفهای بسیار در دیدگاه روسیه است . دیدگاهی که پوتین و اطرافیانش به دلیل اقتدار خواهی ساخته بودند چرا میگویم اقتدار بخاطر کریمه آیا اون موقع هم مشکل ناتو بود ولی امروز واقعا چیزی برای گفتن ندارند فقط تهدید اتمی و البته آنها می‌دانند تهدید اتمی یعنی تیر خلاص به وضعیت نیم بسمل روسیه که چین تمام دارایی آيندگان روسیه را به‌ ثمن بخص می‌بلعند. والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
مهم اینه که تو، جات خوب و گرم و راحته! بی خیال مردم بیگناه و بیچاره که قربانی بلندپروازی های تو و اربابانت شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۷ دی ۱۴۰۱
استفاده روسیه از بمب اتمی یعنی شروع استفاده امریکا و برخی دیگر و این شروع یعنی امضای توافق استفاده از سلاح هسته ای بین ابرقدرت ها ایران اگر میخاد اسیب نبینه باید بمب اتم ان هم هوشمند داشته باشد طوری که دشمن بداند اگر اشتباهی انجام دهد خود نیز نابود خواهد شدپس تا دیر نشده شروع کن که وقت بسیار کم هست و فقط توان هسته ای ایران میتواند از شروع جنگ های اتمی جلوگیری کند تمام سیاست امریکا هدف ایران است
آخرین اخبار