ترمیم ۵۵۰ متر از بخش‌های آسیب دیده تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: عملیات ترمیم ۵۵۰ متر از ۸۰۰ متر بخش آسیب دیده تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه تا به پایان رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کانال انتقال آب از سد کانی سیب پیرانشهر به دریاچه ارومیه از اتمام ۵۵۰ متر از بخش‌های آسیب دیده خبر داد و گفت: عملیات ترمیم ۲۵۰ متر باقی مانده تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید و در فاز نخست ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب  از طریق این تونل به نگین آبی آذربایجان غربی منتقل خواهد شد.

یاسر رهبر دین با بیان اینکه ۶۰ درصد مشکل فنی در ۸۰۰ متر از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه رفع شده است گفت: برای هر متر ترمیم تونل یک میلیارد تومان هزینه شده است و اعتبارات ترمیم از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تامین شده است اتمام این طرح هیچ مشکل اعتباری ندارد، و تا پایان امسال این طرح به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی انتقال آب کشور به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی در حال حاضر کل طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است و تونل ۳۶ کیلومتری هم پیشرفت ۹۷ درصدی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تاکنون برای اجرای طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه ۳۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل آن به ۱۶۰۰ میلارد تومان دیگر نیاز است.

طرح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه که از سال ۱۳۹۴ با اولین حرکت تیغه‌های TBM در کارگاه آغاز شد، در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و این غول ۳۶ کیلومتری قرار است تا پایان امسال، امید‌ها را برای احیای دریاچه زیبای ارومیه زنده کند، هر چند سهم آن به اندازه ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.