خبرنگاران آذربایجان غربی از طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کردند

خبرنگاران رسانه‌های آذربایجان غربی به دعوت دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه در قالب تور خبری از طرح انتقال آب کانی سیب در شهرستان پیرانشهر بازدید کردند.

خبرنگاران آذربایجان‌غربی روز چهارشنبه از بزرگترین طرح زیست محیطی انتقال آب در کشور بازدید کردند تا از نزدیک در جریان طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه قرار گیرند.

دولت سیزدهم در تلاش است تا برخلاف دوره‌های گذشته، افکار عمومی را در جریان دقیق طرح‌های احیای دریاچه ارومیه قرار دهد که اعزام خبرنگاران به پیرانشهر برای بازدید از طرح ساخت تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در همین راستا است.

طرح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه که از سال ۱۳۹۴ با اولین حرکت تیغه‌های TBM در کارگاه آغاز شد، در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و این غول ۳۶ کیلومتری قرار است تا پایان امسال، امیدها را برای احیای دریاچه زیبای ارومیه زنده کند، هر چند سهم آن به اندازه ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب است.

پس از سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی در اواخر اردیبهشت امسال، یکی از دستورهای ویژه‌ای دکتر رییسی، اتمام پروژه‌های حوضه احیای دریاچه ارومیه بود و در همین راستا پنج‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص یافت که به گفته دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ۱۰۰ درصد آن اختصاص یافت.

هم اکنون مشکلات مربوط به تونل این خط انتقال نیز در سه شیفت کاری در حال رفع شدن است و ۷۰ درصد مشکلاتی که در ۷۵۰ متر پایانی رخ داده بود، رفع شده است.

طبق اظهارات استاندار آذربایجان‌غربی این طرح تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.