افزایش ۵ درصدی میزان مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مشهد

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مشهد پنج درصد افزایش یافت.

دکتر مریم سالاری رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات این دانشگاه در نشست قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار جدید حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری شدند و مجموع بیماران بستری با علائم حاد تنفسی به ۵۶ نفر رسید که این آمار نشان دهنده افزایش ۱۲ درصدی ابتلابه بیماری‌های حاد تنفسی است.

او افزود: از این تعداد بیمار، ۱۲ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند. از این تعداد، ۳۵ بیمار جدید در بیمارستان‌های مشهد بستری شدند که مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های این شهر به ۳۴ بیمار رسیده است که هشت نفر آنان بد حال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و تحت درمان هستند.

سالاری بیان کرد: همچنین میزان مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا پنج درصد و میزان تست‌های سریع و پی. سی. آر مثبت کووید ۱۹ نیز ۲ درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در میان ماه‌های مختلف سال بیشترین میزان ابتلا و بستری با ۲۱ درصد در فروردین ماه و پس از پایان سفر‌های نوروزی بوده است و پیش‌بینی می‌شود که در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، روند افزایشی امسال و سال قبل مشاهده نشود.

دکتر محمدعلی کیانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: موج هشتم کرونا دیر یا زود وارد کشور ما خواهد شد لذا باید قبل از ورود این موج افراد واجد شرایط، دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.

او افزود: آمار‌های واکسیناسیون کرونا در برخی از کشور‌های جهان واقعی نیست و معتقدیم که باید آمار‌های حقیقی را به مردم اعلام کنیم تا به تصور درصد‌های زیاد واکسیناسیون کرونا و امنیت کامل، عادی‌انگاری صورت نپذیرد و ماسک کنار گذاشته نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با توجه به شناسایی موارد مثبت زیر سویه‌های جدید اومیکرون BQ ۱ و XBB بر دریافت دُز یادآور واکسن کرونا و رعایت بیش از پیش تمامی نکات بهداشتی به‌خصوص استفاده از ماسک تاکید ویژه می‌شود.

کیانی بیان کرد: با توجه به روند افزایشی آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در کودکان، تقویت و سرعت‌بخشی خدمات درمانی در حوزه اطفال مورد تاکید است. در راستای آگاه‌سازی جامعه و دادن آموزش‌های پیشگیرانه و موردنیاز به مردم استودیوی تخصصی با موضوع مراقبت‌های کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی خواهد شد.

افزایش ۱۲ درصدی بیماران بستری مبتلا به آنفلوآنزا

دکتر ایوب توکلیان جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست گفت: هفته گذشته در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد با افزایش ۱۲ درصدی ابتلای اطفال به آنفلوآنزا مواجه بودیم که با تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ظرفیت بیمارستان ولایت نیز برای خدمت‌رسانی به کودکان بیمار استفاده شد.

او افزود: در راستای توسعه خدمات درمانی به اطفال و کودکان، بخش آی. پی. دی (بیماران خارجی) بیمارستان اکبر فعال شد. همچنین در این راستا بخش کودکان بیمارستان امام رضا (ع) با ظرفیت ۲۵ تخت راه اندازی شد که هم اکنون پیگیر تخصیص نیروی انسانی مورد نیاز این بخش جدید هستیم.

دکتر مجید جعفری‌نژاد معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: معتقدیم با توجه به عدم پایان یافتن بحران کرونا و ادامه‌دار بودن وضعیت کرونایی کشور بهترین کار، تزریق حداقل سالی یک نوبت دُز یادآور واکسن کروناست.

او افزود: افراد دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر از سایر گروه‌های جامعه نیازمند دریافت دُز یادآور واکسن کرونا هستند لذا از تمامی افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری زمینه‌ای که حداقل ۶ ماه از دریافت آخرین دُز واکسن کرونایشان گذشته می‌خواهیم که برای دریافت دُز یادآور این واکسن اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.