برگزاری همایش بزرگ کارگری در زرند

همایش بزرگ کارگری به مناسبت دهه مقاومت و بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در سالن اجتماعات کارخانه کک سازی فولاد زرند ایرانیان برگزار شد.

 این همایش با سخنرانی سردار حاج باقری همرزم شهید سلیمانی و با حضور حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند، عفت شریعتی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، سید رضا حسینی نژاد فرماندار، جمعی از مسئولان و نمایندگان مجموعه‌های کارگری شهرستان در محل سالن اجتماعات کارخانه کک سازی و پالایش قطران شماره ۱ فولاد زرند ایرانیان برگزار شد.

سردار مرتضی حاج باقری از همراهان شهید سلیمانی با اشاره به ارزش کار کارگر، جامعه کارگری را از شریف ترین اقشار جامعه برشمرد و گفت: این قشر با وجود سختی‌ها و کاستی‌ها همواره در تمامی صحنه‌های انقلاب حضور دارند و پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

او با اشاره به رشادت‌ها و تدابیر شهید سردار سلیمانی در سال ۱۳۷۳ و خلع سلاح عمومی، افزود: اگر بخواهیم از حاج قاسم بگوییم از سوریه با عراق کم و بیش شنیده‌ایم، اما از شرق کشور نشنیده‌ایم؛ در دهه اول انقلاب شرق کشور رها شده و ما درگیر کردستان بودیم.

سردار حاج باقری تصریح کرد: در آن زمان، حاج قاسم نزدیک به هزار کیلومتر مرز افغانستان با پاکستان را با ایجاد خاکریز، کانال و سد‌های بتنی، موانع و دکل‌های دیده‌بانی مسدود و عملیاتی را در این منطقه آغاز کرد و به این ترتیب در سال ۷۳ یک خلا سلاح عمومی را ایجاد کرد؛ در آن زمان تمام سران طوایف را جمع کرده و برایشان سخنرانی کرد، آن هم افرادی که برای خود رسمی و نامی داشته و از سردار بزرگتر بودند.

او با بیان اینکه دشمنان ما در طول ۴۴ سال انقلاب، دو بار به اشتباه خود اعتراف کردند، بیان داشت: یک بار بعد از گذشت ۲۰ سال از جنگ اعلام کردند که ما اشتباه کردیم که این جنگ را به ایران تحمیل کردیم، ایران در آن زمان حتی از تهیه سیم خاردار عاجز بود؛ اما اکنون به جایی رسیده که به ابرقدرتی مانند روسیه پهپاد می‌فروشد و به سلاح بازدارندگی موشک نقطه زن دست یافته است که این از برکت هشت سال دفاع مقدس بود و حالا دشمن پس از ۲۰ سال به این اشتباه خود اذعان دارد.

 

سردار حاج باقری تصریح کرد: اشتباه دوم را یک روز بعد از اعتراف درباره اشتباه اول مرتکب شدند و آن شهادت حاج قاسم سلیمانی بود، این‌ها با شرایطی که دو ماه قبل از شهادت سردار سلیمانی ایجاد شده بود، با خود تصور کردند که زمان شهادت حاج قاسم فرا رسیده است و زمانی که حاج قاسم را به آن شیوه به شهادت رساندند، خودشان باور نمی‌کردند، اولین پیام ترامپ تبریک به ملت ایران بود، اما آنچه دید با تصوراتش بسیار متفاوت بود؛ مردم به خیابان‌ها ریخته و به عزاداری پرداختند و دشمن آنجا متوجه شد که چه اشتباهی را مرتکب شده است.

همرزم سردار سلیمانی در ادامه تاکید کرد: این‌ها می‌خواستند با شهادت حاج قاسم، مقاومت را در نطفه خفه کنند، اما مقاومت تازه شروع شد و در تمام جهان شکل گرفت و اگر ما بخواهیم که از حاج قاسم بگوییم، بسیار سخت است؛ ۶۵ درصد عراق و ۸۵ درصد از سوریه سقوط کرده و تحت تصرف داعش بود و غلبه بر این وضعیت بسیار سخت، اما حاج قاسم توانست این کار بزرگ را انجام دهد و امروز دشمنان بهتر از ما حاج قاسم سلیمانی را می‌شناسند.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند نیز با بیان اینکه امروز کارگران و کارفرمایان ما به تأسی از مکتب شهید سلیمانی در مقابل جنگ اقتصادی نابرابر دشمن ایستادگی کرده‌اند، تا جایی که دشمنان رسماً اذعان کردند که در سیاست فشار حداکثری علیه ایران، شکست خورده‌اند، افزود: همه این دستاورد‌ها معلول مجاهدت‌های خالصانه کارگران و سربازان اقتصادی این مرز و بوم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار