سردار قاآنی در کرمان گفت: آمریکایی‌ها در نهایت استیصال، شرایط کشورشان را مانند قبل از فروپاشی شوروی دانسته اند.

سردار قاآنی در اجتماع مردم در یادواره "حاج حسین پورجعفری یار شهید حاج قاسم سلیمانی" که در گلزار شهدای کرمان برگزار شد، گفت: اخیرا نامه ۲۷ صفحه‌ای سران رژیم اسرائیل منتشر کردند که تنها یک سوم مصایب را مطرح کردند و وضع افتضاح ارتش این رژیم کودک کش، یکی از اینهاست و فرماندهان شان می‌گویند کسی حاضر نیست به ارتش بیایید.

او افزود: در بخشی از نامه می گوید یهودی‌ها در تاریخ دوبار حکومت کردند، یک بار زمان حضرت سلیمان که ۸۰ سال طول کشید؛ ولی اختلاف شدید بین مردم باعث پایان دادن به حکومت شد و مرحله دوم که ظاهرا دوره کورش است و حداکثر ۷۵ سال طول کشید و آنقدر اختلافات زیاد شد که آن حکومت نیز از بین رفت.

سردار قاآنی تصریح کرد: امروز این رژیم به درجه‌ای از استیصال رسیده که مراکز مطالعاتی اسرائیل و آمریکا اذعان می‌کنند بالاخره در ۷۵ یا ۸۰ سال ازبین می‌رویم وحتی اخیراً در خصوص ۲۵ سالی که رهبر انقلاب مطرح کردند، نگران هستند.

فرمانده سپاه قدس بیان کرد: آمریکایی‌ها در مراکز مطالعاتی شان گفته اند، در ۲۰ سال گذشته، ۷ هزار میلیارد دلار در مناطق اطراف ایران خرج کردیم؛ درحالی که چیزی بدست نیاوردیم و حتی خیلی مناطق را از دست دادیم.

 قاآنی بیان کرد: به حول قوه الهی ازمنطقه فرار کردند واعتراف کرده و می‌گویند اگر تا ۲۰۲۵ خودمان را جمع کردیم و والا به سرنوشت شوروی مبتلا می‌شویم.

او افزود: این‌ها مراکز قدرت مادی و نظامی بودند، این گونه توی دهن شان خورده است.  

قاآنی تصریح کرد: این اتفاقی نیست، در ماه گذشته رییس جمهور آمریکا که زورکی راه می‌رود و تلوتلو می‌خورد، ایستاد کنار پل مسئله دار و گفت، ما ۴ هزار و بیشتر، از این پل‌ها داریم یا خراب شده یا درحال تخریب هستند، این است شرایط آمریکایی که برای ما شاخ و شانه می‌کشند.  

او بیان کرد: این حرکت‌های مذبوحانه‌ای که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی انجام دادند داخل کشور ما از فرط استیصال است؛ چرا که محاسبه کردند که همه مصیبت‌ها را نظام اسلامی ایران و قدرت جبهه مقاومت سرشان آورده است.

دامنه یاوری شهید پورجعفری جبهه مقاومت را پوشش می‌داد

فرمانده سپاه قدس در بخش دیگری از سخنانش به سردار پورجعفری اشاره کرد و گفت: کسانی مانند شهید پورجعفری که ۴۰ سال شبانه روز در دوره حمایت از جبهه گسترده مقاومت به طور مستمر درکنار شهید سلیمانی بودند، آن هم با اخلاص و شجاعت و برادری تمام، هم برادر و هم همراه شهید سلیمانی بود و هم یار و یاور ایشان و دامنه یاوری این شهید همه جبهه مقاومت که با سردار مقاومت شهید سلیمانی ارتباط داشتند، را پوشش می‌داد.

سردار قاآنی افزود: خیلی اوقات شرایط برای دیگران فراهم نمی شد که با شهید سلیمانی در ارتباط باشند و شرایط امور فراهم نمی‌شد، حلقه بین بچه‌های گروه‌های مختلف به ویژه در سپاه و یا جبهه بین المللی مقاومت، حاج حسین بود که آن خلا را پرمی کرد.

او با تاکید بر هماهنگی‌های برادرانه و فنی حاج حسین پورجعفری اظهارکرد: برادری مثل پورجعفری، اتصال با فرمانده و بچه‌ها و مسئولان را قوی می‌کرد، حلقه اتصالی بود که شب و روز نمی‌شناخت؛ وفادار و با محبت بود، اگر روزی می‌گذشت سردار سلیمانی حسین را نمی‌دید آن روز برایش شب نمی‌شد.

او تاکید کرد: شهید پورجعفری با آن چهره گشاده‌ای که داشت، بخش قابل توجهی ازمشکلات را با برخورد و صفا و پاکی روحی که داشت حل می‌کرد و جایی که لازم بود مطالب رابه فرمانده اش شهید سلیمانی منتقل می‌کرد.

این فرمانده سپاه افزود: شهدای ما برجستگی هایی دارند، این‌ها چنان می‌درخشند که راه را به دیگران نشان می‌دهند، مثل شهید سلیمانی و شهید احمدکاظمی که چند روز دیگر سالگرد اوست؛ اما عظمت و بزرگی این ستارگان این نیست که دیگر شهدای عالی مقام را نبینیم، همه شهدای ما سردار هستند، اما در بزرگداشت شهدایی مثل شهید سلیمانی، توجه به ستارگان پرفروزی که پابه پای آن‌ها حرکت و زمینه پیروزی جبهه مقاومت رافراهم کردند ضروری است.

او تصریح کرد: یادکردن این شهدا مثل حاج حسین پورجعفری بالا بردن ارزش جایگاه شهید سلیمانی است، وقتی شهید پورجعفری را تکریم می‌کنید، این مسئله حتما شهید سلیمانی را شاد می‌کند.

سردار قاآنی با اشاره به نام شهدای مقاومت عراق، فلسطین، لبنان و ایران گفت: این بخش از شهدای عالی مقام ما در پرتو نورانیت ولایت، راه سخت و پر فراز و نشیبی را انتخاب کردند و در میان دشمنان از استکبار جهانی تا رژیم کودک کش صهیونیستی، این راه پرافتخار را چنان طی کردند که علاوه بر حفظ نظام اسلامی از خطرات، درحین دفاع و حفاظت از خود از فرزندان معنوی رسول الله که درعالم مورد ستم استکبار قرار گرفتند نیز مردانه دفاع کردند.

علی رغم جنایات استکبار، نظام اسلامی ما همچنان سربلند ایستاده است

او بیان کرد: علی رغم جنایات آمریکا و اسراییل و اذناب شان و اقداماتی که علیه ما انجام دادند، نظام اسلامی ما سربلند ایستاده و درس با عزت زندگی کردن را که شهدا جلودار آن بودند را به دیگران هم آموختند.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به تبدیل تهدید‌ها به فرصت، اذعان کرد: نه تنها این نظام با صلابت ایستاده و انواع جنگ‌هایی که به ما تحمیل کرده اند را مردانه پاسخ داده، در برابر هر تهدیدی نیز آن را تبدیل به فرصت می‌کنند و دست فرزندان رسول الله و امیرمومنین را گرفته و امروز در سر تا سر منطقه از فلسطین تا لبنان، عراق و یمن و هرجا علم با نشاط مقاومت برافراشته شده، این فرزندان حضرت زهرا و رسول الله با تأسی از شهدایی مثل سردار سلیمانی و پور جعفری جلو رفته و هر کدام مردانه عرصه را برآمریکا تنگ کرده اند.

او تاکید کرد: در یکی، دو ماه قبل، در لبنان یک جریان مقاومت به نام حزب الله که نه کشور مستقل است، نه ناو و تجهیزات دارد؛ اما انسان‌های محترم و با ایمانی هستند که فرهنگ مقاومت را از انقلاب اسلامی خوب درس گرفتند، در تقسیم مرز دریایی با دو جلسه صحبتی که با محوریت صحبت‌های رهبرشان، سیدحسن نصرالله کردند، بدون انداختن یک تیر تمام حق خودشان را از مرز دریایی و ذخایرگاز و نفت گرفتند.

قاآنی اظهار کرد: برای چنین حق گرفتنی، سالها جنگ رخ می‌دهد و شاید شما کمتر دیده اید مذاکراتی که در لبنان انجام می‌شد قبلا، این نمونه اصلا در ده سال گذشته بی نظیر بود؛  اما وقتی فرزندان مقاومت این گونه قهرمانانه مصمم می‌ایستند، رژیم کودک کش صهیونیستی تمام تجهیزات روز دنیا دست شان است مجبورند عقب بکشند و تسلیم شوند.

او با بیان اینکه هم اکنون شاهد نسل پنجم انتفاضه در فلسطین هستیم، گفت: نسل‌های اول مبارزه در فلسطین با سنگ می‌جنگیدند، بچه‌های امروز نسل پنجم فلسطینی ها هستند، که برای انتفاضه می‌جنگند، اجداد این بچه‌های امروز بیش از ۷۰ سال جنگیدند؛ اما هیچ وقت آنان را قوی و با اقتدار نمی‌بینید که چنین با صلابت وارد میدان شوند.

فرمانده سپاه قدس به نبرد سیف القدس اشاره کرد و افزود: در نبرد سیف القدس، رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی تعرض کرد، مقاومت فلسطین ساعت تعیین کرد که اگر خارج نشوید، شما را خواهیم زد و اولین موشک را به پایگاه معنوی صهیونیست‌ها و بعد ۳ هزار موشک بعدی را زدند.

او تاکید کرد: در نبردی که در ماه محرم رخ  داد، فقط جهاد اسلامی وارد جنگ شدند و دیگر گروه‌های اسلامی ورود نکردند و همان یک گروه فلسطینی در برابر تمام رژیم صهیونیستی ایستادند.

سردار قاآنی بیان کرد: روز دوم، نبرد رژیم کودک کش که خودش شروع کننده جنگ بود، چندین کشور را میانجی فرستاد که جنگ را قطع کنند.

فرمانده سپاه قدس کشورمان افزود: امروز برای اولین بار در عمر نحس رژیم صهیونیستی، بیش از نیمی از ارتش گسترده و پرامکانات اسرائیل در کرانه باختری مستقرشده، درحالی که کرانه باختری شاید یک دهم استان کرمان هم نمی‌شود.

ترس اسراییلی‌ها از جوانان مسلح شده فلسطینی در کرانه باختری

او تصریح کرد: سرگذشت سال‌ها نبرد پدران این نسل جدید در فلسطین پیش رویشان است؛ ولی امروز هر جوان فلسطینی در کرانه باختری با عنایت رهبری که ۹ سال قبل گفتند، کرانه باختری باید مسلح شود، امروز در این بخش از فلسطین، اسراییلی‌ها از ترس این جوانان از آنان فاصله می‌گیرند.

سردار قاآنی به سرنوشت شهید عدی التعیمی اشاره کرد و گفت: این جوان شجاع در جایی که ۲۰ نظامی صهیونیست ایستاده بودند از خودرو پیاده شد، با سلاح ۴ نفر را زخمی و کشته و بعد با آرامش از منطقه بیرون رفت، تمام سیستم امنیتی رژیم اسرائیل دریک هفته بسیج شدند؛ اما نتوانستند او را پیدا کنند تا اینکه مجددا در عملیات دوم خودش را نشان داد و در عملیات دوم وی شهید شد.

او درخصوص تشکیل کابینه اخیر در رژیم اسرائیل گفت: این فردی ک شان این جلسه اجازه نمی دهند نامش را ببرم، و بعد مدتها مجددا مسئول تشکیل کابینه در این رژیم شد به سبب حماقت و استیصال ، افرادی را که در داخل این رژیم جنایتکار بودن آنان برای همه ثابت شده را به عنوان رئیس امنیت اسرائیل معرفی کرده است که قطعا زوال این رژیم را نشان می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۶ دی ۱۴۰۱
اگر ایران خودرو و سایپا که باعث کشته شدن جوانان ایران با تولید زباله صنعتی می شوند مدیریت کنید در زمان جنگ با دشمنان رزمنده بیشتری خواهید داشت
اگر……..
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۱:۵۱ ۱۶ دی ۱۴۰۱
تکلیف امریکا رو ما ایرانی ها روشن کرده ایم و الآن ایران همه شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۱:۰۳ ۱۶ دی ۱۴۰۱
!!!!؟
هذا ماذا فازا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۵ دی ۱۴۰۱
شوروی بعد از ظلم و اشغال وقتی از افغانستان رفت دیگه رفت
امریکا هم که وارد همون راه شده