شکل گیری ۲ ساله بیمه ایرانیان در سازمان تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیمه ایرانیان ۲ سال است در سازمان تامین اجتماعی در راستای پوشش افراد فاقد بیمه مانند زنان خانه‌دار، دانشجویان و کشاورزان شکل گرفته است، گفت : از سال گذشته تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ نفر در استان زیرپوشش بیمه ایرانیان قرار گرفته‌اند.

اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : تمام آحاد جامعه بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال بویژه زنان خانه دار، دانشجویان و کشاورزان می‌توانند زیرپوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند و از خدمات بیمه تامین اجتماعی مانند خدمات درمانی مراکز پزشکی و دیگر مزایایی آن بهره‌مند شوند.

وی نرخ‌های حق بیمه ایرانیان را ۱۲ درصد، ۱۴ درصد و ۱۸ درصد اعلام کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون حدود چهار هزار و ۲۰۰ نفر در استان زیرپوشش بیمه ایرانیان قرار گرفته اند و انتظار داریم جامعه کرمانشاهی به خاطر مزایای مناسب و خوب بیمه ایرانیان بیشتر از آن استقبال کنند.

کاکایی اظهار داشت: بیمه تا سال ۱۳۲۸ فقط بیمه اجباری براساس رابطه مزد بگیری بود، بعد از آن اگر کارگری از کار بیکار می‌شد، می‌توانست خودش حق بیمه را پرداخت کند، بعد‌ها کسانی که جواز کسب داشتند در قالب جواز کسب می‌تواستند بیمه مشاغل تامین اجتماعی را بگیرند، اما امروزه این امکان برای همه افراد بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال فراهم شده که خودشان را در قالب بیمه ایرانیان بیمه کنند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان کرمانشاه یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی را راه اندازی سامانه ۱۴۲۰ عنوان کرد و بیان داشت: این سامانه ۲۴ ساعته پاسخگو سوالات بیمه شدگان و مراجعه کنندگان به بیمه تامین اجتماعی است.

کاکایی افزود: بیمه شدگان از طریق این سامانه با استفاده از گوشی همراه با شماره گیری #۱۴۲۰*۴* کدملی خود را اراسال کنند و ظرف چندثانیه از سوابق بیمه، اعتبار بیمه درمانی و دیگر مزایای بیمه تامین اجتماعی خبردار شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.