پرداخت تسهیلات برای ساخت ۱۰هزار واحد شهری و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا کنون ۱۰ هزار و ۱۴۴ واحد شهری و روستایی در بانک های عامل استان موفق به انعقاد قرارداد شده اند .

سید علی احمدزاده افزود: در سفر مهرماه سال گذشته رییس جمهوربه استان مصوب شد زمین و تسهیلات لازم برای احداث ۹ هزار واحد مسکن شهری در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توسط وزارت راه و شهرسازی و ۶ هزار واحد مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اولویت مددجویان کمیته امداد تامین شود.

وی افزود: از ۶ هزار واحد شهری تعداد ۲ هزار واحد سهم مرکز استان و مابقی سایر شهرستان ها می باشد که تسهیلات در نظر گرفته شده برای هر واحد شهری در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان و سایر شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان و برای واحد های روستایی ۲۰۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تأمین زمین شهرستانهای استان بجز ( یاسوج و باشت ) انجام شده است البته با توجه به اینکه بیشترین تقاضا در مرکز استان می باشد پیشنهاد می شود سازمان ملی زمین و مسکن اعتبار لازم به میزان یکهزار میلیارد تومان جهت خرید ۱۰۰ هکتار زمین در یاسوج را تأمین نماید.

احمدزاده ابراز کرد: در شهر گچساران ۲۸۸ واحد به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد رسیده و عملیات آماده سازی هزار و ۱۷۳واحد نیز در این شهرستان آغاز شده و در شهر یاسوج ۱۹۵ واحد با پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصد ، ۱۶۰ واحد در حال اجرای فنداسیون و ۱۶۰ واحد دیگر در حال رفع معارض و واگذار به پیمانکار است.

وی ادامه داد: در شهرستان کهگیلویه یک هزار و ۱۴ واحد در حال اجرا، در شهرستان های بهمئی ، دنا و چرام به ترتیب زمین ۶۰ واحد، ۵۰ واحد و ۴۸ واحد به متقاضیان واگذار گردیده است.

به گفته استاندار متقاضیان شهرستان باشت ۲ نفر بودند که به شهرستان گچساران معرفی شدند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین عملیات اجرایی ۱۸۰۰ واحد در قالب خود مالکی در سطح استان در حال انجام است.

احمدزاده با اشاره به مقوله مسکن روستایی، تاکید کرد: تعداد سه هزار و ۲۸۶ نفر برای سال ۱۴۰۰ به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است که برای کل واحدهای ابلاغی ( سه هزار و ۲۸۶ نفر) پروانه ساختمانی صادر و تشکیل پرونده داده شده و به بانک های عامل معرفی شدند.

وی بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۹۳ واحد روستایی در بانک های عامل موفق به انعقاد قرارداد شده اند که از این تعداد یک هزار و ۶۰۲ واحد به بهره برداری رسیده اند و بقیه در حال ساخت و ساز هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تا کنون تعداد ۲ هزار و ۴۴ واحد قسط اول به مبلغ ۳۵ میلیون تومان ، یک هزار و ۸۵۹ واحد قسط دوم به مبلغ ۳۵ میلیون تومان و یک هزار و ۶۰۲ واحد قسط سوم به مبلغ ۲۵ میلیون تومان ، جمعا به مبلغ ۱۷۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

وی عنوان کرد: به عبارتی از ۲۰۰ میلیارد تومان کل اعتبارات تصویبی برای مسکن روستایی تا کنون ۱۷۶ میلیارد تومان تسهیلات دریافت نمودند و حدود ۸۸ درصد تسهیلات مصوب روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.