درمانگاه طغرالجرد شبانه روزی شد /۱۷۰حادثه معدنی درچند ماهه اخیر

فرماندار کوهبنان گفت: باتوجه به وجود معادن وحادثه خیز بودن منطقه درمانگاه طغرالجرد از امروز به صورت شبانه روزی دایر خواهد بود.

فرماندار کوهبنان در جلسه کمیسیون کارگری که با موضوع بهداشت و سلامت کارگران معادن برگزار شد گفت: بحث سلامت کارگران معادن که در سخت‌ترین شرایط در حال فعالیت و رونق اقتصادی هستند باید در راس فعالیت‌های مدیران معادن زغال سنگ و دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

او افزود: یک درصد سهم معادن از فروش زغال را پیگیری خواهیم کرد و  با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان داروخانه مرکز بخش طغرالجرد فعال خواهد شد ضمن این که معادن باید در راستای استقرار پزشک، پرستار و ماما در بهداری کیانشهر مساعدت کنند.

توکلی بیان کرد: طبق تفاهم انجام شده مقرر شد که ماهانه ۱۳ میلیون تومان توسط زغال شویی پابدانا به مرکز درمانی کیانشهر پرداخت شود و در راستای راه اندازی رادیولوژی معدن اصلی مساعدت خواهد کرد.

فرماندار کوهبنان گفت" در راستای تامین دارو‌های ضروری از طریق معاونت غذا و دارو پیگیری می‌شود تا با راه اندازی داروخانه بخش خدمات بیشتری به مردم انجام شود.

معاون اجرایی دانشگاه علوم پزشکی استان از ثبت ۱۷۰ مورد حادثه در معادن زغال سنگ از ابتدای سال تا اوایل دی ماه خبر داد.

سلطانی نژاد افزود:از فروردین امسال تا به امروز بیش از ۱۷۰ مورد حادثه در معادن طغرالجرد رخ داده است که تمامی این حادثه دیدگان به مرکز درمانی کیانشهر اعزام شده اند.

او همچنین یادآور شد: طبق قانون، معادنی که بیش از ۱۰۰ نیروی انسانی شاغل دارند موظفند، مرکز بهداشت کار، با حضور پزشک و پرستار اختصاصی دایر کنند.

برچسب ها: معادن ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار