امدادرسانی به ۲۲۸۰ مسافر گرفتار در برف در خراسان رضوی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: نجاتگران هلال احمر در پی کاهش چشمگیر دما و بارش برف و کولاک در این استان، به ۲ هزار و ۲۸۰ مسافر گرفتار در برف طی پنج روز اخیر امدادرسانی کرده‌اند.

محسن ذاکریان افزود: این تعداد مسافر در قالب دو هزار و ۱۰۸ خانوار توسط تیم های امدادی در خراسان رضوی امدادرسانی شده و خدمات مربوطه را دریافت کردند.

وی ادامه داد: طی این مدت ۶۲۶ مسافر به صورت اضطراری اسکان داده شدند و ۱۵ مصدوم ناشی از حوادث مربوط به برف به مراکز درمانی انتقال یافتند.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: ۱۲۸ تیم امدادی به استعداد ۴۰۰ امدادگران و نجاتگر عملیات امدادرسانی به این تعداد را بر عهده داشتند.

ذاکریان در ادامه گفت: این جمعیت با همکاری امدادگران و نجاتگران اقدام به امدادرسانی و توزیع ۳۵۰ تخته پتو در بین مسافران در راه مانده راه آهن مشهد کرده است.

وی افزود: این اقدام در پی اعزام ۲ مرحله نیروی امدادی مجموعه به تعداد ۳۴ نفر طی شبانه روز گذشته انجام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: در مجموع هفت دستگاه خودروی کمک‌دار و امدادی برای کمک به مسافران در این عملیات ها به کارگیری شدند و امدادگران خدمات امدادی به افراد متقاضی را ارائه کردند.

فعالیت سامانه بارشی از سه شنبه هفته گذشته در خراسان رضوی آغاز شد که این سامانه موجب بارش برف و برودت شدید هوا در این استان شده است.

برودت شدید هوا نقص فنی در قطارهای مسافربری و در راه ماندگی مسافران راه آهن در برخی از خطوط استان را موجب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.