تجمع ده‌ها هزار معلم معترض در پایتخت پرتغال

ده‌ها هزار معلم و کارکنان مدارس پرتغال در یکی از بزرگترین اعتراضات سال‌های اخیر، به خیابان‌های پایتخت آمدند.

هزاران معلم با درخواست افزایش دستمزد‌های خود در خیابان‌های لیسبون تجمع کردند.

به گزارش رویترز،  در رخدادی که ضربه‌ای تازه به دولت پرتغال محسوب می‌شود، ده‌ها هزار معلم و کارکنان مدارس این کشور روز شنبه، در یکی از بزرگترین اعتراضات سال‌های اخیر، به خیابان‌های پایتخت آمدند تا دستمزد و شرایط کاری بهتر را درخواست کنند.

در طول این تظاهرات مسالمت آمیز که اتحادیه همه کارکنان حوزه آموزش آن را سازماندهی کرده بود، معترضان بنر‌هایی را حمل می‌کردند و شعار‌هایی سر می‌دادند و خواستار استعفای ژوائو کاستا وزیر آموزش پرتغال شدند.

کمترین دستمزد معلمان در پرتغال حدود ۱۱۰۰ یورو در ماه است و هیچ یک از آن‌ها بیش از دو هزار یورو در ماه دریافت نمی‌کند؛ دستمزدی که با توجه به بحران هزینه‌های زندگی بسیار اندک است.

سوسیالیست‌ها به ریاست آنتونیو کاستا، نخست وزیر، سال قبل در انتخابات پارلمانی به اکثریت قاطع دست یافتند، اما دولت از آن زمان شرایط سختی داشته است، زیرا ۱۳ وزیر کار خود را بر سر اتهامات سوءرفتار گذشته یا اقدامات سوال برانگیزی که داشتند، ترک کردند.

معترضان که برای بیان نارضایی از وضع بخش آموزش لباس‌های مشکی به تن کرده بودند، گفتند دولت کار چندانی برای بهبود این وضع انجام نداده است.

معلمان از اوایل دسامبر در اعتصاب بوده اند و این امر باعث لغو شدن کلاس بسیاری از دانش آموزان شده است. وزیر آموزش پرتغال روز جمعه گفت ممکن است مجبور شود برخی معلمان را با حکم حداقل خدمات به کار برگرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار