مشکلات معادن جنوب کرمان بررسی شد

نشست مشترک بررسی و حل مشکلات معادن جنوب کرمان در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

 نشست مشترک بررسی و حل مشکلات معادن جنوب کرمان با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان و جمعی از مدیران ارشد استان در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

مسلم مروجی فرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در حاشیه این نشست گفت: جنوب کرمان دارای ظرفیت بالایی در حوزه معادن است که در صورت رفع مشکلات سد راه، می‌توانند باعث شکوفایی منطقه شوند.

 او افزود: مشکلات سد راه برخی از معادن جنوب کرمان عمدتا در ۳ حوزه قوانین و مقررات، زیرساخت و دستگاه‌های اجرایی همکار می‌باشد.

مروجی فرد بیان داشت: در این جلسه احداث پست فوق توزیع برق ساردوئیه و انتقال برق به معادن مس و آهن این منطقه، مقاوم سازی پل محور جیرفت ـ  اسفندقه، احداث پست فوق توزیع برق رمشک و انتقال برق به معادن این منطقه، احداث جاده دسترسی به معادن سنگ چینی منطقه تنگ موردان شهرستان فاریاب و احداث پست فوق توزیع برق شهرستان فاریاب از جمله پروژه‌های پیشنهادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت  برای توسعه و استقرار واحد‌های معدنی و صنایع معدنی بوند که پس از رایزنی و صحبت، تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.

او افزود: نبود امکان فعالیت معادن بحرآسمان جیرفت علی رغم توافقات صورت گرفته با محیط زیست و مصوبات موجود  برای فعالیت واحد‌های معدنی و رعایت ضوابط زیست محیطی، طولانی بودن روند بررسی طرح‌های نیاز به ارائه طرح ارزیابی زیست محیطی  از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست، تخصیص نیافتن آب مورد نیاز به واحد‌های صنایع معدنی بخش اسفندقه و  تخصیص نیافتن سوخت مورد نیاز واحد‌های معدنی از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نیز از جمله مشکلات برخی معادن جنوب کرمان در حوزه دستگاه‌های اجرایی همکار می‌باشند که در این جلسه مطرح شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به اینکه برای پیشرفت و ایجاد اشتغال و افزایش تولید داخل که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و از برنامه‌های محوری دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی است، باید همه دستگاه‌های اجرایی همکاری و تعامل لازم را داشته باشند، گفت: بسیاری از مشکلات این معادن با تعامل و همکاری قابل حل هستند به نحوی که نه محیط زیست آسیبی ببیند و نه معدنی غیر فعال باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار