فراهم کردن گرمخانه توسط هلال احمر

سرپرست معاونت امداد و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۴۵ فضای گرم تجمعی در شهرها و روستاهای استان برای مقابله با بحران سرما و قطع گاز ایجاد شده است.

ابوالفضل رفیعی سر پرست معاونت امداد و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: این مراکز با فضای گرم و مناسب در مکان‌هایی مانند مساجد و سوله‌های ورزشی در شهر‌ها و روستا‌های خراسان رضوی از جمله مشهد و تربت جام ایجاد شده است.

او افزود: ایجاد مراکز گرم تجمعی بویژه در شهر‌ها و روستا‌هایی که با قطعی یا کاهش فشار گاز روبرو بودند بسیار مفید و مورد استقبال قرار گرفته است.

سرپرست معاونت امداد خراسان رضوی ادامه داد: این مراکز با هزار و ۳۵۱ چراغ والور تجهیز شده است و در کنار سایر تجهیزات می‌توانند به مردم در این زمینه خدمت کنند.

رفیعی بیان کرد: علاوه بر این به صورت ویژه تعداد هزار والور شب گذشته برای توزیع در تربت جام به فرمانداری تحویل داده شده است.

او تصریح کرد: درطول یک هفته اخیر در جاده‌ها و پایگاه‌های امدادی استان ۶۳۰ نفر اسکان اضطراری شدند.

سرپرست معاونت امداد و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تاکید کرد: توصیه اکید صرفه جویی و نیز تدبیر برای داشتن سوخت جایگزین است، در حالی که کرسی برقی یا چراغ‌هایی با فشار افت کم می‌تواند جایگزینی برای سیستم گرمایشی در شرایط فعلی باشد.

رفیعی اظهار کرد: زنان باردار، افراد کهنسال، کودکان و افراد بیمار در این شرایط از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند و باید حتماً لباس گرم، مواد غذایی، شارژ موبایل، سوخت و اقلام مایحتاج را انجام دهند. را برای چند ساعت داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه و رسیدن نیرو‌های امدادی دچار بحران نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.