امام جمعه زنجان:

جشن‌های دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین است

امام جمعه زنجان گفت: مراسم‌ و جشن‌های دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین به اقشار مختلف مردم است و باید از این فرصت استفاده کرد.

نشست جهاد تبیین با شرکت مدیران روحانی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی استان زنجان با حضور آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان صبح امروز در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف استان برگزار شد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این مراسم با اشاره به فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: رنگ و بوی برگزاری جشن‌های مردمی در مرکز بیشتر خودش را نشان می‌دهد، بنابراین ما نیز در استان باید در اجرای برنامه‌ها ساز و کارهای مناسبی را در پیش بگیریم تا مردم شیرینی این جشن ها را بیشتر حس کنند.

خاتمی انقلاب اسلامی را قوی‌ترین انقلاب مردمی در دنیا توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی از زمان پیروزی به رهبری حضرت امام(ره) با انواع توطئه‌ها، دشمنی‌ها و همینطور تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا مواجه شده و از مسئولان امر انتظار می‌رود دستاوردهای انقلاب اسلامی قبل و بعد از پیروزی انقلاب را به شکل‌های مختلف برای همگان "تبیین" کنند.

امام جمعه زنجان خطاب به روحانیون دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی گفت: وظیفه شما در این برهه زمانی بسیار حساس است، با توجه به اینکه تیر دشمنان همه را در بر می‌گیرد و دود تحریم‌ها به چشم همه می‌رود، باید از شعارهای تفرقه افکنانه دوری شود زیرا دشمن مشترک داریم و باید همه پشت هم در صحنه برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی آماده باشیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اجرای "جهاد تبیین" یک تکلیف بر دوش ما است، گفت: همه باید برای جهاد تبیین به میدان بیایند. حکم جهاد از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده و همه وظیفه داریم برای جهاد به میدان بیاییم.

 خاتمی با تاکید بر پرشور برگزار شدن جشن‌های دهه فجر بیان کرد: مراسمات و جشن‌های دهه فجر بهترین فرصت برای جهاد تبیین به اقشار مختلف مردم است و باید از این فرصت استفاده کرد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به موضوع جهاد تبیین گفت: در ایام دهه فجر، مراسم جشن پیروزی انقلاب در تمام امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد. این جشن‌ها بهترین فرصت برای جهاد تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب به نسل جوان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.