نتفلیکس نامزد بیشترین جوایز «آنی»

با اعلام نامزد‌های جوایز «آنی» سال ۲۰۲۳، نتفلیکس توانست موفق به کسب ۵۰ نامزدی شود.

به نقل از ورایتی، «پینوکیوی گی یرمو دل تورو»، یکی از سه پروژه نتفلیکس است که توانسته ۳۸جایزه را در این فصل کسب کند و از آن جمله می‌توان به دریافت جایزه گلدن گلوب به عنوان برنده بخش انیمیشن بلند اشاره کرد و حالا، در ۹ بخش از جوایز آنی نامزد شده است.

علاوه بر «پینوکیوی گی یرمو دل تورو»، «هیولای دریایی» ساخته «کریس ویلیامز» و «وندل و وایلد» ساخته «هِنری سلیک» از دیگر پروژه‌های نتفلیکس هستند که توانسته اند در بخش بهترین انیمیشن بلند جوایز «آنی»، نامزد دریافت جایزه شوند.

«اژد‌های پدرم» ساخته «نورا تومی» از جمله آثاری است که با نتفلیکس به رقابت می‌پردازد و دیگر انیمیشن‌های بلندی که در فهرست مدعیان کسب جایزه هستند می‌توان، «قرمز شدن» ساخته «دُمی شی» از تولیدات دو غول انیمیشن سازی جهان، یعنی پیکسار انیمیشن استودیوز و والت دیزنی پیکچرز و «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» ساخته «جوئل کرافورد» از «دریم ورکز انیمیشن» را نام برد.

«شارلوت»، «نیکولا کوچولو، شاد تا جایی که بشود» ساخته شده بر اساس مجموعه داستان‌های فرانسوی، نوشته «رنه گوسینی» با تصویرگری «ژان ژاک سامپه» و کارگردانی «بنجامین ماسوبر» و «آماندین فردون»، «مارسل صدف کفش به پا» ساخته «دین فلیشر کمپ»، «اژد‌های پدرم» ساخته «نورا تومی»، «اینو - اوه» به عنوان بهترین انیمیشن‌های بلند مستقل به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

«دل‌تورو» به همراه «مارک گوستافسون»، «دُمی شی»، «نورا تومی»، «هنری سلیک» و «دین فلیشر کمپ» به عنوان نامزد‌های بخش بهترین کارگردانی فیلم، به ترتیب برای فیلم‌های بلند «پینوکیو»، «قرمز شدن»، «اژد‌های پدرم»، «وندل و وایلد»، «مارسل صدف کفش به پا» با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

امسال، در جریان جوایز «آنی»، «پیت داکتر»، نویسنده، کارگردان و مدیر عامل پیکسار مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهد گرفت.

امسال، پنجاهمین سالی است که جوایز «آنی» به افتخار دستاورد‌های صنعت انیمیشن سازی برگزار خواهد شد و برگزار کنندگان آن، مشتاقانه منتظر برپایی این رویداد هستند چراکه آن‌ها در سال گذشته و به دلیل پاندمی کرونا و قرنطینه مجبور به برگزاری مجازی این رویداد شدند و قرار است امسال، در ۲۵ فوریه، به صورت حضوری و در دانشگاه «یو سی ال ای» (UCLA) برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار