از کشف وسایل دندانپزشکی تا لندکروزر ۳۰ میلیاردی قاچاق

مهم‌ترین حوادث ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

لندکروزر ۳۰ میلیاردی قاچاق در شهرستان مهر

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری لندکروزر قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در یک منزل مسکونی در شهرستان مهر خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران پلیس آگاهی مهر با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری لندکروزر قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های این شهرستان پارک می‌باشد که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک سواری لندکروزر قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری مالک ادامه دارد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۵۰ میلیارد لوازم صوتی قاچاق از کامیون

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع لوازم صوتی قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از این کامیون یک هزار و ۲۲۳ دستگاه لوازم صوتی از نوع گیتار، آمپلی‌فایر و ... خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این راستا راننده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار ملک‌زاده گفت: کارکنان انتظامی این فرماندهی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

دپو ۷۷ کیلو تریاک در منزل مسکونی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۷۷ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک منزل مسکونی در شیراز خبر داد.

سرهنگ سیدجواد رضوی گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان پلیس فرودگاه شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود واقع در شهر صدرا دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل و خودرو پارک شده در پارکینگ، ۷۷ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه در این خصوص ۵ نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف وسایل دندانپزشکی ۶ میلیاردی قاچاق در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس ۶ میلیارد ریال لوازم دندان‌سازی خارجی قاچاق در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان، روز گذشته ماموران انتظامی نی‌ریز حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از آن اتوبوس ۵۳۵ عدد بلانک زیر کونیا از لوازم دندان‌سازی و ۸۵ عدد ماده دندان‌سازی خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف کردند.

سرهنگ کرمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

کشف ۳۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان گفت: در بازرسی از منزلی در یکی از روستا‌های این شهرستان، ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

سرهنگ حسین اکبرپور گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از روستا‌های این شهرستان اقدام به دپو سوخت قاچاق کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استهبان ضمن اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه، خاطر نشان کرد: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و نظارت و کنترل بر واحد‌های صنفی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف، ماموران پلیس امنیت عمومی به صورت محسوس و نامحسوس از ۹۰ واحد صنفی بازدید کردند.

او گفت: در همین راستا ۱۷ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و به ۳۰ واحد نیز تذکر داده شد.

فرمانده انتظامی ممسنی با اعلام تداوم و تشدید این گونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اعتراف سارقان به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری ۲ سارق سابقه‌دار با ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در پی اعلام چند مورد سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، بلافاصله گشت‌های انتظامی مراتب را در دستور کار خود قرار دادند.

او با اشاره به اینکه با تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهمان ساکن در حوالی یکی از روستا‌های این شهرستان هستند، گفت: با تلاش بی وقفه و سرعت عمل پلیس آگاهی ۲ نفر سارق سابقه‌دار در همین رابطه دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه متهمین در بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و سپس روانه دادسرا شدند، یاد آور شد: توجه شهروندان به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس موجب ناکام ماندن سارقان و بزهکاران در رسیدن به اهداف پلیدشان می‌شود و مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت 

فرمانده انتظامی مرودشت از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح بخش "سیدان"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و همچنین بررسی صحنه‌های سرقت، ماموران انتظامی بخش "سیدان" موفق شدند در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و آنان در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهمین در تحقیقات پلیسی به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

سرهنگ زینلی از شهروندان خواست با رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

۱۰ واحد صنفی متخلف در پاسارگاد پلمب شد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: در اجرای طرح کنترل بر صنوف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صمت از واحد‌های این شهرستان بازدید کردند.

او با اشاره به بازدید از ۴۸ واحد صنفی طی چند روز گذشته، گفت: در این طرح ۱۰ واحد به دلیل عدم توجه به اخطار‌های داده شده پلمب و به ۲۲ واحد صنفی متخلف نیز اخطار داده شد.

فرمانده انتظامی پاسارگاد ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، از همه صنوف خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان و مصرف کنندگان، پلیس را در برقراری امنیت اقتصادی جامعه یاری کنند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان بوانات، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، ماموران انتظامی بخش مزایجان و پلیس اگاهی موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه‌ای سابقه‌دار شدند و با هماهنگی مرجع قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه در بازجویی‌های فنی و تخصصی پلیسی، متهم به ۱۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف کرد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

جمع‌آوری معتادان متجاهر در کوار

فرمانده انتظامی کوار از جمع‌آوری ۱۷ نفر از معتادان متجاهر در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و جمع‌آوری معتادان متجاهر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور در مناطق آلوده و جرم‌خیز این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی کوار گفت: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی قضائی موفق به شناسایی و جمع‌آوری ۱۷ نفر از معتادان متجاهر شدند.

سرهنگ هاشمی ضمن قدردانی از تعامل مردم با پلیس، اظهار داشت: همکاری با پلیس و تماس با سامانه ۱۱۰ بهترین شیوه برای مبارزه با افراد مجرم و قانون‌گریز است که شهروندان می‌توانند از آن طریق با پلیس ارتباط برقرار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار