۳۰ مصوبه برای طرح‌های نیمه تمام خراسان رضوی در سفر نایب رئیس مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر به خراسان رضوی ۳۰ راهکار برای طرح‌های عمرانی و زیرساختی استان مصوب کرد و دستگاه‌های اجرایی را به اجرای آن‌ها فراخواند.

علی نیکزاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست جمع بندی سفر خود به حوزه انتخابیه چناران و طرقبه - شاندیز با اشاره به تشریح این مصوبات گفت: پیرو تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی گلبهار که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد، مقرر شد معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت برای تکمیل این بیمارستان حداکثر تا پایان سال ۲۵۰ میلیارد ریال و سازمان برنامه و بودجه ۱۵۰ میلیارد ریال تخصیص دهند و هیات امنای صرفه جویی ارزی نیز بعد از رسیدن ساخت بیمارستان گلبهار به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تجهیز بیمارستان را آغاز خواهد کرد

او افزود: پس از رسیدن بیمارستان گلبهار به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، چارت این بیمارستان ابلاغ و تامین خواهد شد، همچنین پیرو مساعدت وزیر بهداشت، تجهیزات مورد نیاز به فضا‌های بیمارستانی چناران، طرقبه، شاندیز و گلمکان حداکثر تا یک هفته تحویل خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: مقرر شد که شرکت بازآفرینی شهری ایران ۳۰۰ تن قیز مازاد برای آسفالت معابر هدف بازآفرینی در اختیار شهرداری چناران قرار دهد، همچنین ۱۰۰ تن قیر برای آسفالت معابر هدف بازآفرینی مصوب نیز باید در اختیار شهرداری طرقبه قرار گیرد و هزینه طرح مزبور برای محلات مصوب هدف بازآفرینی طرقبه نیز توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پرداخت شود.

نیکزاد بیان کرد: مقرر شد شرکت بازآفرینی شهری ایران ۱۰۰ تن قیر در اختیار شهرداری شاندیز قرار دهد که البته اجرای این بند منوط به ارائه گزارش ۹۰ تن قیر تخصیص یافته قبلی از سوی شهرداری شاندیز است.

او تصریح کرد: به منظور تجهیز چاه، برق رسانی و احداث مخزن گلمکان که اجرای از محل اعتبارات استان (با برآورد اولیه ۱۲۰ میلیارد ریالی) آغاز شده مقرر شد ۵۰ درصد هزینه از محل اعتبارات "تنش" توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و ۵۰ درصد از محل اعتبارات شورای برنامه ریزی و توسعه استان تامین شود و تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به اتمام برسد و تملک زمین و رفع معارضان توسط فرمانداری حل و فصل خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: با توجه به این که شهرداری گلبهار از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند مقرر شد شرکت آب و فاصلاب در قبال تحویل آب شرب (به قیمت کارشناسی) به سرمایه گذار بخش خصوصی، پساب تصفیه خانه فاضلاب گلبهار را تحویل شهرداری کند.

نیکزاد اظهار کرد: به پیشنهاد شهرداری طرقبه مقرر شد تفاهمنامه سه جانبه پیشنهادی بین شرکت آب منطقه ای، شرکت آب و فاضلاب و شهرداری طرقبه مبنی بر سرمایه گذاری بخش خصوصی با واگذاری بلندمدت در وزارت نیرو مطرح و پس از تصویب اجرایی و عواید آن برای تکمیل شبکه فاضلاب شهری طرقبه هزینه شود.

او با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌های گازرسانی افزود: پیرو دستور وزیر نفت، گازرسانی به روستای "بقمج" باید حداکثر تا یک ماه آینده آغاز شود و حداکثر تا شهریور سال ۱۴۰۲ توسط شرکت گاز طراحی و اجرا شود، اداره کل راهداری استان نیز با توجه به شرایط کوهستانی محور، مجوز اجرای لوله در منتهی الیه آسفالت جاده محدوده این روستا را صادر خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: به منظور گازرسانی به روستای "اسلام آباد" از توابع شهرستان گلبهار نیز مقرر شد فرماندار حداکثر تا یک هفته، نقشه طرح هادی این روستا را به شرکت گاز استان ارسال کند و این شرکت از منتهی الیه حریم، خط لوله گازرسانی را اجرا خواهد کرد.

نیکزاد بیان کرد: به منظور گازرسانی به روستای "حیطه زشک" شاندیز، فرماندار می‌بایست حداکثر طی یک هفته نقشه موجود روستا را با توجه به مصوب نبودن طرح هادی، به شرکت گاز استان ارسال کند و اداره کل راهداری استان نیز مجوز مربوطه را حداکثر تا یک هفته صادر خواهد کرد.

او با اشاره به لزوم مشارکت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تعریض و روکش آسفالت بلوار شهدای چناران، (محور ارتباطی چند روستا و مسیردسترسی به گلزار شهدا و زندان) افزود: لازم است سازمان راهداری ۱۵۰ تن قیر به شهرداری چناران تخصیص دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز باید با واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث راهدارخانه مرکزی طرقبه - شاندیز (زمین در اختیار راهداری واقع در کمربندی طرقبه) موافقت کند، زیرسازی و ابنیه فنی جاده "کاهو" به گلمکان به طول ۳.۵ کیلومتر باید توسط فرمانداری این شهرستان انجام و آسفالت آن توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اجرا شود، زیرسازی محور گلمکان به گلبهار به طول چهار کیلومتر نیز توسط فرمانداری و سپس آسفالت آن توسط سازمان راهداری به انجام خواهد رسید.

نیکزاد اظهار کرد: انجام روکش آسفالت جاده روستای "ساغشک" به شهرک صنعتی (از سمت شاندیز) زیرسازی و ابنیه به طول حدود پنج کیلومتر توسط فرمانداری و آسفالت توسط سازمان راهداری، تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت راه روستایی "قرق "چناران مشروط به سکونت بیش از ۲۰ خانوار توسط سازمان راهداری را از دیگر مصوبات این سفر ذکر کرد.

او افزود: مقرر شد ساماندهی و ایمن سازی تقاطع‌های روستایی با بزرگراه چناران (پنج تقاطع) و روشنایی توسط سازمان راهداری اجرا شود، همچنین تامین روشنایی روستای "سیدآباد" توسط سازمان راهداری و تامین شبکه برق توسط فرمانداری چناران پیگیری و اجرا خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل آزادراه مشهد به چناران ادامه داد: در این خصوص لازم است با اولویت قطعه دوم، آستان قدس رضوی و دولت با هم مشارکت کنند، اما تملک اراضی به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال برعهده دولت خواهد بود همچنین برای دریافت تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، نشستی با حضور مدیران بانک تجارت و بانک مسکن برگزار خواهد تا هر کدام در پرداخت این تسهیلات مشارکت کنند.

نیکزاد بیان کرد: با پیگیری معاون اجرایی رییس جمهوری، اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری در خصوص آزادراه مشهد به چناران باید با قید فوریت پرداخت شود و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور نیز متعهد شود به هر میزانی که مورد نیاز است قیر در اختیار این طرح قرار دهد، آسفالت هفت کیلومتر از این محور نیز تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

او تصریح کرد: مقرر شد وزیر راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی تخصیص ۸۰ هکتار زمین متعلق به وزارت راه و ۱۲۰ هکتار زمین متعلق به آستان قدس رضوی برای استفاده در طرح مترو مشهد - گلبهار را حداکثر تا یک ماه بررسی و تعیین تکلیف کنند همچنین باید مجوز اوراق مشترک طرح احداث قطار برقی مشهد - گلبهار (به میزان ۲۵۰۰ میلیارد ریال) توسط شرکت عمران شهر‌های جدید و نماینده حوزه انتخابیه گلبهار پیگیری شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به لزوم اتمام احداث پل امام رضا (ع) در ورودی گلبهار حداکثر تا خرداد ماه ۱۴۰۲ و مرحله نخست راه اندازی آرامستان گلبهار حداکثر تا شهریور ماه ۱۴۰۲ توسط شرکت عمران شهر‌های جدید تاکید کرد: مقرر شد حداکثر تا ۱۰ روز در صورت درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان از سوی شرکت عمران گلبهار در اختیار این بنیاد قرار گیرد.

نیکزاد اظهار کرد: به منظور تکمیل طرح تصفیه خانه شهرک صنعتی چناران، مقرر شد ۱۵۰ تن قیر توسط شرکت شهرک‌های صنعتی در اختیار شهرداری چناران قرار گیرد، شهرداری و فرمانداری چناران هم متعهد شدند مسیر ورودی شهرک را تعریض کنند، همچنین مقرر شد با پیشنهاد شرکت شهرک‌های صنعتی، شورای برنامه ریزی استان، مجوز توسعه شهرک‌های صنعتی "توس" و "ماشین سازی و فناوری‌های برتر" ویژه شرکت‌های دانش بنیان را صادر کند.

او افزود: در این نشست مقرر شد به منظور حل مشکل فاضلاب روستایی بقمج، افزوده شدن این روستا به موافقتنامه ریالی سازمان برنامه و بودجه پیگیری و درخواست و در صورت موافقت و تخصیص اعتبار، اجرای طرح فاضلاب این روستا آغاز شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۳۰ دی ۱۴۰۱
این ها همه که طرح های حوزه چناران بود بهتر نبود می نوشتید ۳۰ مصوبه برای طرح‌های نیمه تمام چناران در سفر نایب رئیس مجلس