بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی رسالت حوزه‌های علمیه است

مسئو ل مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه‌های علمیه کشور گفت: دانش‌افزایی و بسط فرهنگ اسلامی در سطح بین‌المللی و به ویژه کشور‌های همجوار از رسالت‌های حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام سیدمفید حسینی کوهساری روز جمعه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: توسعه خدمات تبلیغی در داخل و خارج از کشور از رویکرد‌های حوزه علمیه است و انتظار می‌رود نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی نیز در کنار حوزه علمیه به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

او افزود: آذربایجان‌شرقی به دلیل هم مرز بودن با چند کشور همسایه و در عین حال با توجه به برخی مشترکات دینی و فرهنگی میان این کشور‌ها با کشور ایران، از ظرفیت بالایی در حوزه تعاملات میان ملت‌ها و گسترش فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی برخوردار است.

او گفت: طلاب و علمایی که در این منطقه فعالیت می‌کنند با توجه به تسلط زبانی و آشنایی با فرهنگ کشور‌های همسایه در صورت ایجاد بستر مناسب می‌توانند نقش قابل توجهی در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی ایفا کنند.

حجت الاسلام حسینی کوهساری ادامه داد: منطقه آذربایجان و در راس آن تبریز خاستگاه بزرگان بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه علوم دینی بوده و امید است اقدامات شایسته‌ای برای معرفی این چهر‌های جهانی انجام شود.

او  یادآوری کرد: چندین تجربه زیست همکاری بین حوزه علمیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند شکل گیرد که از آن جمله ایجاد زمینه برای حضور بیشتر طلاب در عرصه‌های فرهنگی و هنری بوده و در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیز این همراهی و تعامل و همکاری می‌تواند راهگشا باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه ایجاد، پشتیبانی و تقویت هسته‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر از رویکرد‌های اصلی این اداره کل است، گفت: در زمان کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به عنوان محور مقاومت و ایستادگی است و باید قطب فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی نیز باشد.

سیدمحمدحسین بلاغی، با اشاره به اینکه در برهه کنونی چشم امید همه آزادیخواهان و خداجویان واقعی در جهان به نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در این راستا علاوه بر ایجاد زمینه برای رویکرد دینی هنرمندان و اصحاب فرهنگ، ورود و حضور متدینین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، تمدنی و رسانه‌ای می‌تواند راهگشا باشد.

او  بر لزوم رصد مسائل روز و منطقه از سوی مدیران و متولیان فرهنگی تاکید کرد، و اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه در داخل کشور و سطح بین‌الملل ضروری بوده و باید بر حضور تاثیرگذار علما در عرصه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی و بهره‌گیری از تفکر جبهه فرهنگی انقلاب توجه بیشتری شود.

بلاغی، برای ایجاد زمینه همکاری مشترک این اداره کل با حوزه‌های علمیه اعلام آمادگی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار