کرمانشاه نیازمند راه میان‌بر خلاقیت و ابتکار است

استاندار کرمانشاه به تنگنا‌های مالی و اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت : در این شرایط برای پیشرفت کرمانشاه نیازمند راه میان‌بر، خلاقیت و ابتکار هستیم.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه شورای اداری شهرستان سنقر و کلیایی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یکی از نعمت‌های بی بدیل خداوند به کشور ایران است، گفت : اگر از منظر کلان و با دیدی منصفانه وضعیت قبل و بعد از انقلاب اسلامی را با یکدیگر مقایسه کنیم و سرعت پیشرفت بعد از انقلاب را هم با کشور‌های همتراز بسنجیم، به گستردگی و بزرگی خدمات نظام اسلامی به روشنی پی می‌بریم.

وی افزود: به عنوان یک نمونه در سال‌های پیش از انقلاب پزشکان کرمانشاه بیشتر هندی و بنگلادشی بودند و حتی امکان یک گفت وگوی ساده بین بیمار و پزشک وجود نداشت، ولی به برکت نظام اسلامی امروز مردم این منطقه به صد‌ها پزشک متخصص و امکانات بیمارستانی پیشرفته دسترسی دارند.

صحرایی ادامه داد: در بعد بین المللی انقلاب اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشور‌های بزرگ دنیا از سرعت پیشرفت بسیار زیادتری برخوردار بوده و در دوران بحران کرونا میزان مرگ‌های ناشی از این بیماری در ایران اسلامی از کشور‌هایی که مدعی کشف واکسن بودند، بسیار کمتر بود.

وی تفکر انقلابی را بستر ساز پیشرفت و سعادت کشور دانست و گفت: در طول این سال‌ها هر جا که انقلابی عمل کرده‌ایم؛ موفق بوده‌ایم و هر جایی هم از این تفکر فاصله گرفته‌ایم در استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها ناتوان بوده‌ایم.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: تفکر انقلابی یعنی قدرشناسی از نعمات خداوندی، اتکا به مردم و جدی گرفتن ملت و آن‌ها را صاحب انقلاب دانستن و اینکه ما می‌توانیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تنگنا‌های مالی و اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در این شرایط برای پیشرفت کرمانشاه نیازمند راه میان‌بر، خلاقیت و ابتکار هستیم.

صحرایی خاطرنشان کرد: اگر خواهان پیشرفت کرمانشاه و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم هستیم تنها نسخه روشن آن پذیرش تفکر انقلاب اسلامی و اقدام بر مبنای این تفکر و کار جهادی است.

صحرایی گفت: باید با زلال‌تر کردن عقاید انقلابی و کار جهادی به دنبال تلاش و فعالیت شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم باشیم.

وی گفت: پروژه‌ها باید روزشمار و زمان‌بندی داشته باشند و تاریخ آن‌ها مشخص باشد تا مردم بتوانند بر حسن انجام آن نظارت کنند.

استاندار کرمانشاه معیشت و اشتغال، زیرساخت‌ها و مسکن را سه حوزه بسیار مهم و مورد نیاز ضروری مردم دانست و گفت: همه دستگاه‌ها باید با همکاری و همیاری برای تامین مسکن ارزان در قالب طرح نهضت ملی تلاش کنند.

وی همچنین احداث پروژه بزرگراه راه بیستون _ سنقر را یک پروژه بسیار مهم شهرستان سنقر دانست و گفت: این بزرگراه می‌تواند تسهیل‌گر بسیاری از حوزه‌ها مانند گردشگری، صنعت و کشاورزی باشد.

صحرایی مدیریت آب و فاضلاب را نیز یک اولویت بسیار مهم دیگر برای پیشرفت سنقر دانست و گفت: پساب تصفیه شده فاضلاب می‌تواند بخش مهمی از آب صنایع را تامین کند و با توجه به این ویژگی، تکمیل تصفیه خانه‌های شهری از جمله در سنقر با اولویت دنبال می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.