تعطیلی مدارس مورد تایید آموزش پرورش نیست

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: استانداران باید به موضوع تعلیم و تربیت توجه بیشتری کنند.

محمدمهدی کاظمی با اشاره به تعطیلی مدارس به دلایل گوناگون، گفت: متاسفانه مدارس به دلایل مختلفی از جمله آلودگی هوا و سرما به عنوان اولین راه حل تعطیل می‌شود که این تعطیلی‌ها مورد تائید وزارت آموزش و پرورش نیست و در جلسه اخیر ستاد بحران کشور تاکید شد که تعطیلی مدارس آخرین راه حل باشد که مورد تائید وزیر محترم کشور نیز بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: از استانداران درخواست داریم به موضوع تعلیم و تربیت با جدیت بیشتر توجه کرده و صرفا برای کنترل آلودگی هوا، ترافیک و یا کاهش مصرف انرژی نسبت به تعطیلی مدارس اقدام نشود چراکه آموزش غیرحضوری وضعیت مطلوبی ندارد.

وی ضمن هشدار درباره افت تحصیلی نگران کننده دانش آموزان و ایجاد مانع در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی دوره‌های تحصیلی ناشی از تعطیلات پی درپی مدارس و وقفه‌های طولانی مدت در اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های درسی و تبعات و پیامدهای کوتاه مدت و بلند مدت مربوطه، اعلام كرد: هیچ روشی جایگزین آموزش و تربیت حضوری در محیط مدارس و کلاس‌های درس نخواهد بود و آموزش‌های مجازی پاسخگوی همه نیازهای دانش آموزان نیست و جهت برقراری عدالت تربیتی و بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی بر فعالیت مدارس به صورت حضوری تاکید داشته و معتقد هستیم غیرحضوری شدن مدارس باید به عنوان آخرین راه حل درنظر گرفته شود.

کاظمی در پایان در ارتباط با جبران افت تحصیلی روزهای تعطیل شده، گفت: می‌توان از ظرفیت نوبت بعدظهر و روزهای پنج شنبه به جهت جبران روزهای تعطیلی در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
راه حل جایگزین تعطیلی مدارس چیه ؟؟؟؟ که نه بچه های مردم از آلودگی هوا آسیب ببینن نه از سرمای شدید مریض نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
به کار دیگران دخالت نکنید، تعطیلی دست استانداران است. عدم تعطیلی مدارس منجرب به شیوع بیماری همه گیر می شود که دیگه انسانی باقی نمی گذارد که نیاز به تعلیم تربیت باشد! بسیار هوشمندانه و مقتدرانه استانداران عمل می کنند، وقتی حتی دارو و آمپول و ... کم داری در پاندمی می خوای چکار کنی! احتمالا باز گل پسر وزیر دستور بازگشتیی مدارس داده! البته کاریش نمیشه کرد بعضی اوقات اتفاقاتی باید بیفتد مثل آوردن کی روش و ... وگرنه اون حادثه اصلی اتفاق نمی افته
آخرین اخبار