لزوم ایجاد روشنگری و جهاد تبیین در برنامه‌های دهه فجر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان از دست اندرکاران برگزاری برنامه‌های دهه فجر خواست، از این ظرفیت برای روشنگری و جهاد تبیین استفاده کنند.

حسین انجم شعاع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در پنجمین جلسه هماهنگی کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه مبارک فجر که با حضور پاریزی مدیر کل، معاونین و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان، اعضای برخی از هیئت‌های ورزشی، سازمان‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد، گفت: طی مدتی که در خدمت پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان و همکارانشان بودیم، با همه توان و انرژی برای برگزاری برنامه‌های ایام الله دهه مبارک فجر پای کار بودند و همه ساله کمیته ورزش و جوانان رتبه نخست ستاد دهه فجر استان را به خود اختصاص است.

او افزود: البته ما در مراسم تجلیلی که برگزار می‌کنیم، به دلیل حساسیت ایجاد نشدن، اول، دوم و سوم را عنوان نمی‌کنیم؛ ولی کمیته ورزش و جوانان همواره رتبه اول را داشته که این واقعا قابل قدردانی و تشکر است.

انجم شعاع تصریح کرد: با توجه به نشست امروز، امسال نیز نوید این را دارد که ان شاءالله باز هم کمیته ورزش و جوانان جزو کمیته‌های اول ستاد دهه فجر استان باشد.

او در بخش دیگری از سخنانش به پایه گذاری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در زمانی اتفاق افتاد که غربی‌ها در رأس آن‌ها آمریکا، دین را به عنوان افیون ملت‌ها جا انداخته بودند و معتقد بودند؛ اگر ملت‌ها بخواهند پیشرفت کنند، باید دین را از سیاست کنار بگذارند؛ یعنی بر اساس تفکر آن ها؛ اگر دین در کنار سیاست باشد، آن کشور پیشرفت نمی‌کند و این شعار را ۲۰۰ سال بود که سر می‌دادند.

انجم شعاع افزود: امروز وضعیتی که در اروپا و آمریکا می‌بینید نشأت گرفته از این تفکر است تا قبل از آن هم در خود اروپا وآمریکا، مردم وضعیت زندگیشان متفاوت بود، اما امروز می‌بینم از نظر خانواده، حجاب، مسائل اخلاقی و مسائل انسانی فاجعه بار است.

او تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این زمان اتفاق افتاد و در حقیقت، با توجه به سخن حضرت امام (ره)، انقلاب ما معجزه قرن بود و هیچ کس تصور نمی‌کرد، شاه با آن همه تجهیزات، پول و پشتیبانی اینگونه شکست بخورد.

انجم شعاع، حضور مردم، باور‌های آن‌ها و لطف الهی را در پیروزی این انقلاب موثر خواند و بیان کرد: این انقلاب هم در ایران باعث تحول شد و هم به عنوان الگویی برای سایر کشور‌های دنیا مطرح شد و بدین ترتیب ایران را از کشوری که سرسپرده کشور‌های غربی بود به کشوری مستقل معنوی و رو به پیشرفت تبدیل کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: این استقلال، عزت و اقتداری که برای ایران اتفاق افتاد، در طول این چهل و چهار سال ادامه یافت و امروز علی رغم همه توطئه ها، تحریم‌ها و دشمنی ها، همچنان بالنده و سرافراز پیش می‌رود و با همه این‌ها به پیشرفت‌های بزرگی می‌رسد و به چیزی که آن‌ها می‌گفتند با دین نمی‌شود پیشرفت کرد، عکسش در ایران اتفاق افتاد.

انجم شعاع افزود: انسان می‌تواند هم دین و مذهب راداشته باشد و هم در کنارش پیشرفت کند، علی رغم کار‌هایی که دشمنان با ایران کردند؛ هر کشوری به جز ایران بود تا الان نابود شده بود، اما امروز عکس این مسئله را می‌بینیم که یکی به دلیل مردمی بودن این انقلاب بود و چیزی که مردم را به میدان آورد باورهایشان بود؛ لذا دشمنان طی این سال ها، هرچه فتنه و توطئه کرده اند تا به امروز موفق نشده اند تا اینک به این نتیجه رسیده اند که باید اکنون باورهایشان را تغییر دهیم؛ لذا تلاش دارند از طریق رسانه ها، عوامل و فضای مجازی، باور جوانان و نوجوانان ما را عوض کنند؛ پس در مقابل این کار، ما نیز باید تلاش کنیم تا این باور‌ها و جایگاه ولایت را تقویت کنیم.

او تصریح کرد: متأسفانه طی اغتشاشات اخیر، بیشترین هجمه به سمت ولایت فقیه بود؛ چون عمود انقلاب و عمود این کشور است و دیگری هم استفاده از حربه تحریم‌ها و فشار به مردم است که می‌خواهند بگویند، جمهوری اسلامی نمی‌تواند این کشور را مدیریت کند.
انجم شعاع بیان کرد: دهه فجر این زمینه را ایجاد می‌کند با همت، برنامه ریزی، ایجاد نشاط و شادابی، وحدت و همدلی و جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، پیشرفت‌ها و افتخارات نظام جممهوری اسلامی را اطلاع رسانی و این تهدیدات راخنثی کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: باید طی دهه فجردر کمیته ورزش و جوانان، از این ظرفیت برای بحث روشنگری و جهاد تبیین استفاده کینم، یعنی اگر مسابقه‌ای برگزار می‌کنیم و یا برنامه‌ای جرا می‌شود، در کنار آن، روشنگری و جهاد تبیین را داشته باشیم که برای چگونگی این امر نیاز به برنامه ریزی داریم.

انجم شعاع افزود: به عنوان مثال، در کنار ورزش صبحگاهی، مراسم کوتاهی داشته باشیم تا پیشرفت‌هایی که در جمهوری اسلامی رخ داده، اطلاع رسانی و شبهاتی که نسبت به جمهوری اسلامی می‌شود را رفع کنیم که در همین راستا ویژه نامه‌ای به نام پرسمان چاپ شد تا شبهات وارد شده به جمهوری اسلامی رفع شود.

او ایجاد فضای شادی و نشاط آور طی ایام الله دهه مبارک فجر را از دیگر اقدامات در دستور کار کمیته ورزش و جوانان عنوان کرد و بیان داشت: ۱۲ بهمن به مناسبت سالروز ورود حضرت امام به صورت ویژه برگزار می‌شود، که بدین منظور در سالن شهدای کارگر مراسمی برگزار می‌شود که باید جمع ورزشکاران را در این برنامه داشته باشیم.  

انجم شعاع افزود: گلباران یادمان حضرت امام یکی از ویژه برنامه‌های این مراسم است که باید ۲۲ نفر از ورزشکاران با گل در برنامه حضور داشته باشند.

او تصریح کرد: در صورتی که کمیته ورزش و جوانان در روز ۱۲ بهمن برنامه‌ای دارد باید مقصد نهایی را همان مراسم ۱۲ بهمن بگذارد.
انجم شعاع به مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: چیزی که امسال در نظر داریم اتفاق بیفتد، می‌خواهیم فضای ۲۲ بهمن را به سمت فضای جشنی ببریم.

او گفت: هر ساله از چهارراه طالقانی تا میدان عاشورا راهپیمایی برگزار می‌شد که امسال می‌خواهیم متفاوت‌تر از گذشته باشد و بدین منظور از چهار راه توحید یا طالقانی تا میدان بسیج یک ساعت را به پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص می‌دهیم و راهپیمایی از میدان بسیج تا میدان عاشورا باشد که البته برای عملیاتی شدندش نیاز به برنامه ریزی داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از کمیته ورزش و جوانان خواست، برنامه ریزی کنند تا ورزشکاران با لباس فرم ورزشی حضور پررنگی داشته باشند و همچنین در غرفه‌ها و ایستگاه‌های تبلیغی فرهنگی شاهد حضور جوانان باشیم.

انجم شعاع به مراسم میهمانی لاله‌ها اشاره کرد و بیان داشت: هر ساله این برنامه در نخستین پنج شنبه ایام الله دهه فجر برگزار می‌شد که امسال ۱۳ بهمن با حضور همه مسئولان و مردم در گلزار شهدا انجام می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد، امسال با همت، توان و انرژی کمیته ورزش و جوانان، دهه فجر باشکوه و خوبی را برگزار و در کنار برنامه‌های ورزشی و مسابقاتی که به انجام می‌رسانیم، پیام دهه فجر را با ایجاد روشنگری، جهاد تببین و برپایی فضای شادی و نشاط و همدلی در استان و شهرمان به ورزشکاران و مخاطبان که جوانان هستند، منتقل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار