در ایام الله دهه فجر صورت می‌گیرد:

برگزاری بیش از ۶۵۰ برنامه فرهنگی ـ ورزشی در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری بیش از ۶۵۰ برنامه فرهنگی ـ ورزشی طی ایام الله دهه فجر امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، به برگزاری دومین مجمع ملی سمن‌های جوانان کشور در کرمان اشاره کرد و گفت: هر استان سمن های جوانانی دارد که در رده‌های سنی ۱۹ تا ۲۹ سال قرار دارند.

وی از وجود حدود ۹۰ سمن فعال در سطح استان خبر داد و افزود: وزارت ورزش و جوانان نسبت به سال های گذشته، به ویژه دولت دوازدهم در حوزه ی جوانان گام  های بلندی برداشته که نمونه اش برگزاری مجمع ملی جوانان و انتخابات آن است.

امیری خراسانی با اعلام اینکه سمن های جوانان اعتبارنامه شان را از وزارت ورزش و جوانان می گیرند، تصریح کرد: البته سمن هایی هم وجود دارند که اعتبارنامه شان را از وزارت کشور می گیرند و در راستای اهداف استانداری ها فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: سمن‌های جوانان در هر استان، طی جلسه و مجمع عمومی، هیئت رییسه خود را تعیین می‌کنند و این هیئت رییسه‌های هر استان، دور هم جمع می‌شوند و مجمع ملی را تشکیل می‌دهند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: نخستین بار است، هیئت رییسه مجمع ملی سمن‌های کشور در کرمان تشکیل می‌شود که برای انجام آن، هر استان یک کاندیدا را معرفی کرده است و در نهایت از بین ۳۱ نفر ۹ نفر به عنوان هیئت رییسه انتخاب می‌شوند.
امیری خراسانی گفت: بر اساس انجام رأی گیری در مجمع استانی، از استان کرمان آقای یزدانپناه به عنوان کاندیدا معرفی شده اند که امیدوارم این اتفاق مثبت رخ دهد و با حمایت‌های استانی و کشوری وی را در جمع اعضای هیئت رییسه مجمع ملی سمن‌های جوانان کشور ببینیم.
وی با اعلام اینکه برگزاری چنین انتخاباتی نخستین بار است که در ادوار تاریخ در کشور برای جوانان رخ می‌دهد، افزود: این اتفاق وقتی در استان کرمان رخ می‌دهد، یک افتخار است.
امیری خراسانی تصریح کرد: برخی از نمایندگان مردم در دیگر استان‌ها در گفتگو با تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت و شخص وزیر، دلیل انتخاب کرمان برای این رخداد را پرسیده اند و به دنبال این بودند تا این مجمع را در استان هایی، چون اصفهان، آذربایجان، تهران، البرز، خراسان رضوی و ... برگزار کنند.


وی با اعلام اینکه این میزبانی به دلیل رایزنی خاصی صورت نگرفته، یادآور شد: خوشبختانه طی دو سال اخیر فعالیت‌هایی درخشانی که در حوزه جوانان رخ داد سبب شد به دلیل این عملکرد‌ها و فعالیت ها، وزارت را مجاب کنیم تا این میزبانی را به استان کرمان دهد، چرا که این استان پهناورترین و در عین حال یکی از محرومترین استان هاییست که پتانسیل بالایی در این حوزه دارد.
امیری خراسانی بیان داشت: در سال ۹۶، استان کرمان در حوزه عملکردی ستاد ساماندهی امور جوانان با چهارصد درصد رشد بر سکوی نخست کشور ایستاد.
وی گفت: طی سال ۹۷، در اجرای برنامه‌های هفته جوان، در بین استان‌های کشور از بعد کمیتی و کیفیتی رتبه‌ی دوم کشور را کسب کردیم که در تمام آن‌ها اقتصاد مقاومتی به تمام معنا اجرا شد.
امیری خراسانی افزود: در شش ماهه‌ی نخست امسال، در زمینه‌ی تعداد صدور اعتبارنامه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جوانان در بین استان‌های کشور به مقام دوم دست یافتیم.
وی تصریح کرد: در نیمه اول سال نیز در بعد صدور اعتبارنامه‌ی سمن‌های جوانان در حوزه فعالیت امور بانوان، رتبه‌ی دوم را به دست آوردیم.
امیری خراسانی یادآور شد: همه این موفقیت‌ها سبب شد بتوانیم میزبانی دومین مجمع ملی سمن‌های جوانان کشور را بگیریم که باید از این فرصت به نحو احسنت استفاده کنیم.


مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه استان کرمان اول تا سوم بهمن ماه میزبان دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد کشور است، به بیان برنامه‌های این میزبانی اشاره کرد و بیان داشت: روز اول سمن‌های جوانان سراسر کشور پذیرش می‌شوند، در دومین روز اصل برنامه‌ها رخ می‌دهد و روز سوم خروج است.
امیری خراسانی گفت: در صبح روز دوم، نشست مجمع و انتخابات برگزار می‌شود و از ساعت ۱۴:۳۰ به بعد معاون اول رییس جمهور، چند تن از وزرا، نمایندگان مجلس، روسای فراکسیون‌ها مجلس و ... در جمع جوانان حضور می‌یابند.
وی افزود: استاندار، نماینده، ولی فقیه در استان، رییس مجمع نمایندگان استان کرمان، مقام عالی وزارت ورزش و معاون اول رییس جمهور از جمله سخنرانان عصر روز دوم مجمع ملی سمن‌های جوانان هستند.
امیری خراسانی تصریح کرد: دو پنل نیز با حضور وزرا و فراکسیون‌های مجلس برای جوانان در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: از ساعت ۱۶ به بعد نیز کنفرانس خبری با حضور جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، مقام عالی وزارت ورزش و جوانان و فدایی استاندار کرمان در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان پیش بینی شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه وزارت ورزش و جوانان و معاونت ساماندهی امور جوانان وظیفه اش به خودباوری رساندن حوزه‌ی جوانان است، بیان داشت: بدین ترتیب تلاش شده، این شرایط مهیا شود تا سمن‌ها با حرکاتی خودجوشانه به سمتی بروند که تصدی گری را از دولت بگیرند و کار را ارتقا دهند و مشکلات را حل کنند.


امیری خراسانی با اعلام اینکه مسائلی چون: مسکن، ازدواج و شغل تنها در حیطه‌ی کاری ادارات کل ورزش و جوانان نیست، گفت: در تمام استان ها، ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار می‌شود که رییس این ستاد در هر استان استاندار است و مدیرکل ورزش دبیر آن و مدیرکل‌های ادارات هم اعضای آن هستند که باید برای حل مشکلات امور جوانان در این ستاد برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان طی ایام الله دهه‌ی مبارک فجر در استان کرمان اشاره و پیش بینی کرد: بیش از ۶۵۰ برنامه فرهنگی ـ. ورزشی طی ایام الله دهه فجر در این استان برگزار شود.
امیری خراسانی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم، افزود: از زمستان سال گذشته کمیته ورزش و جوانان در استان تشکیل شده و تاکنون در این راستا چند پروژه عمرانی بزرگ مانند پیست دوچرخه سواری و زورخانه‌ی بین المللی در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است و تعدادی از پروژه‌ها نیز در ایام دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند.
وی تصریح کرد: طی سفر وزیر ورزش به کرمان، وی در چند شهرستان حضور می‌یابند که یکی از آن‌ها شهرستان بم و بررسی مشکلات این شهرستان از نزدیک است.


امیری خراسانی راه اندازی موکب ورزشی در استان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در حوزه ورزش همگانی عنوان کرد و یادآور شد: بر این اساس، برنامه ریزی شده ایستگاه‌های تندرستی در نقاطی چون: مقابل باشگاه آراد، اداره کل ورزش و جوانان، میدان آزادی و چند پارک راه اندازی شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: برای نخستین بار در استان، طی هفته‌ی تربیت بدنی با راه اندازی موکب ورزشی در محوطه‌ی باز مقابل باشگاه آراد، با ارائه‌ی خدماتی، چون چکاب کامل و تجهیزاتی، چون حلقه بستکتبال، طناب کشی، دارت و ... مردم را به سمت ورزش ترغیب کردیم که با استقبال گسترده‌ی مردم مواجه شد.
وی افزود: تلاش شده، برنامه‌ها را به سمت ورزش روستایی و عشایری نیز سوق دهیم که این کار با راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی، پکیج‌های ورزشی و برنامه‌های سلامتی در حال انجام است.
انتهای پیام/ب

نشست مطبوعاتی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار