رییس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) کشور مطرح کرد؛

رتبه خوب استان کرمان در بحث اشتغال مدد جویان کمیته امداد

رییس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) کشور گفت: استان کرمان در بحث اشتغال مدد جویان کمیته امداد دارای رتبه خوبی در سطح کشور است.

بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در سفر به شهرستان بم‌گفت: امروز در بم از محل آموزش طرح‌های اشتغال زایی بخش بروات بازدید انجام شد، دو طرح اشتعال زایی نمد مالی و قالی بافی در این شهرستان‌پیشرفت خوبی دارد استان کرمان در بحث اشتغال مدد جویان کمیته امداد دارای رتبه خوبی در سطح کشور است.

او در ادامه گفت: سال قبل استان کرمان تعداد دوازده هزار و هفتصد فرصت شغلی در نظر گرفته شده بود که بیش از پانزده هزار و نهصد فرصت شغلی در استان کرمان ایجاد شد با مبلغ پانصدو چهل میلیارد تومان وام قرض الحسنه در استان‌کرمان انجام شد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: امسال با توجه به زمینه های خوبی که در سطح استان‌کرمان برای اشتغال وجود دارد تعداد ۲۴ هزار فرصت شغلی در نظر گرفتیم  و با ۱۲۵۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه تا پایان دی ماه امسال هفده هزار و هشتصد فرصت شغلی در استان کرمان ایجاد شده است.

او گفت: در سطح استان کرمان شهرستان بم در مهارت اموزی بافندگی و نمد مالی و اشتغال خانگی موفق بوده است.

بختیاری گفت : تعداد ۵۱ درصد بانوان‌کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند رویکرد ما به عنوان یک راهبرد اشتغال خانگی است.

رییس کمیته امداد کشور از اتمام مسکن روستایی مدد جویان دو نفره کشور خبر داد وگفت: تعداد ۱۰‌ هزار واحد تا پایان‌امسال تحویل داده می شود و تا پایان سال ۱۴۰۲ در سراسر کشور مدد جو دو نفر به بالا دیگر فاقد مسکن در کشور نداشته باشیم.

رضا موحدی رییس کمیته امداد بروات گفت : امروز در بخش بروات بم دو گارگاه اموزشی نمد مالی و بافت قالی در حال انجام است و تعداد ۴۰ نفر خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در محل اموزش نمد مالی مشغول اموزش هستند، اموزش نمد مالی به مدت ۲ ماه و هزینه اموزش یک میلیون و  پانصد هزار تومان است که کمیته امداد پرداخت میکند و در پایان اموزش مبلغ ۴۰ میلیون تومان‌ تسهیلات داخلی امداد به آن‌ها پرداخت می شود تا در منزل تولیدات خود را تولید کنند.

موحدی گفت: در طرح قالی بافی تعداد ۲۰ نفر از خانواده‌ها در حال اموزش هستند، اموزش قالی بافی و گلیم بعد از شش ماه دوره آموزش کمیته امداد دار قالی و وام اشتغال به ان‌ها پرداخت می‌شودو  در خانه محل زندگی درآمد زایی میکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار