بیانی:

مصادیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شناسایی و معرفی شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: بنیاد شهید به عنوان یکی از متولیان ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه رسالت بزرگی بر عهده دارد و می بایست مصادیق و راهکارهای ترویج و گسترش این فرهنگ غنی و ارزشمند شناسایی و معرفی شود.

ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در همایش معاونین فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۵ کشور گفت: از صدر اسلام تا کنون بیش از هزار و چهارصد و اندی سال گذشته اما تنها ۴ حکومت اسلامی در دنیا شکل گرفته است که اولین دوره آن متعلق به زمان پیامبر اکرم (ص) بود که از زمان هجرت ایشان به مدینه، حکومت اسلامی در این شهر تشکیل شد و تا پایان عمر ایشان به مدت ۱۰ سال ادامه داشت.

او گفت: تشکیل حکومت اسلامی منوط به مشروعیت و مقبولیت است که مشروعیت از طرف خداوند و مقبولیت از طرف مردم حاصل می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) با غصب خلافت، در برپایی حکومت اسلامی انقطاع ایجاد شد و پس از سالها دومین حکومت اسلامی توسط امام علی(ع) تشکیل شد و چهار سال و نه ماه ادامه داشت.

بیانی گفت: سومین دوره حکومت اسلامی در زمان امامت امام حسن مجتبی(ع) شکل گرفت و تنها دو ماه طول کشید و بعد از ایشان نیز متاسفانه دیگر در زمان امامت هیچ یک از امام های بزرگوار ما حکومت اسلامی تشکیل نشد.

او گفت: چهارمین حکومت اسلامی در دنیا در زمان غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف توسط ولی فقیه و جانشین ایشان به رهبری امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۷ به ثمر رسید و پس از رحلت امام خمینی(ره) نیز توسط رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای استمرار و ادامه یافت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: با وجود توطئه ها و نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به حکومت اسلامی، این انقلاب و حکومت اسلامی با یاری خداوند و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری به صورت مقتدر و عزتمند در دنیا شناخته شده است.

بیانی در ادامه با اشاره به سخنان امام راحل(ره) که فرمودند: "اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود چشم طمع دشمنان از آن دور خواهد شد" افزود: فرهنگ ایثار و شهادت نیز در جامعه همچون فرهنگ بسیج است که اگر توسعه پیدا کند و در جامعه حاکم شود خیلی از مسائل و مشکلات حل می‌شود و هرجا ضعف، قصور و کم کاری مشاهده می شود به خاطر ضعیف عمل کردن در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هستیم.

بیانی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یکی از متولیان ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اکنون رسالت بزرگی بر عهده دارد و می بایست مصادیق این فرهنگ غنی و ارزشمند شناسایی و احصا شود و در مکان های مختلف جامعه همچون مدارس و دانشگاه ها گسترش یابد.

او، همچنین به برگزاری جلسات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان‌ها اشاره و تصریح کرد: این جلسات اقدام خوب فرهنگی در زمینه ترویج و گسترش این فرهنگ ارزشمند است اما باید در استان ها به صورت جدی تر دنبال شود و مصادیق و راهکارهای ترویج این فرهنگ ارزشمند شناسایی و معرفی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار