به علت خشکسالی ها

۱۰ درصد روستاهای استان همدان خالی از سکنه است

مشاور دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان همدان گفت: ۱۰ درصد روستا‌های استان به علت خشکسالی و کود منابع آب خالی از سکنه شده است.

حمید اخوان پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه در دومین مجمع سلامت استان همدان، در رابطه با تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر استان، افزود: ۱۰ درصد از روستاهای همدان یعنی ۱۳۴ روستا خالی از سکنه شده است و اگر منابع آب همدان را از دست بدهیم مهاجرت افزایش می یابد بنابراین باید منابع آبی را نگه‌داریم. 

او با بیان اینکه در مجمع سلامت باید مشکلات استان بررسی شود، تصریح کرد: استان همدان در چند سال گذشته مشکلات اساسی شامل کاهش بارش، افزایش دما، طغیان بیماری‌ها به علت مهاجرت‌پذیری و مساله حاشیه‌نشینی داشته است. 

مشاور دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان همدان ادامه داد: مشکل راه‌های مواصلاتی، آلودگی‌های محیط زیستی و ناتمام ماندن طرح های ورزشی از چالش‌های استان همدان است.

اخوان با بیان اینکه همدان از استان‌هایی است که تاکنون نتوانسته از پتانسیل خود استفاده کند، مطرح کرد: همدان می‌تواند کشاورزی دیمی و آبی داشته باشد و حتی آن را صادر کند همچنین به علت شرایط جغرافیایی می‌تواند مرکز پرورش دام و طیور باشد.

او افزود: ۱۱۰۰ چاه عمیق بدون مجوز در استان داریم و  همدان از استان‌هایی است که خیلی زیاد از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.