هوش مصنوعی جایگزین چه مشاغلی خواهد شد؟

کارشناسان می‌گویند هوش مصنوعی ۲۰ درصد مشاغل را در آینده مال خود خواهد کرد.

کارشناسان در زمینه هوش مصنوعی اعلام کرده اند که نرم افزار‌ها و روبات‌ها در مدت ۵ سال آینده حداقل ۲۰ درصد از مشاغل انسانی را تصاحب و میلیون‌ها نفر را بیکار خواهند کرد.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نوشت که ChatGPT، یک "چت ربات هوش مصنوعی"، اخیراً انقلابی در زمینه مشاغل ایجاد کرده و نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار به وجود آورده است.

این برنامه معروف در نوشتن شعر، سناریو، انجام آزمایش‌ها و شبیه‌سازی کل اتاق‌های گفت‌وگو توانایی‌های بالایی دارد، تا جایی که برخی پیشنهاد کرده‌اند در مشاغل خدمات مشتری، نوشتن فیلمنامه و حتی حرفه وکالت از آن استفاده شود.

این روزنامه به نقل از متخصصان حوزه هوش مصنوعی نوشت که اتکا به ربات‌ها مانند ارز‌های دیجیتال فقط یک مدل نخواهد بود، بلکه یک واقعیت است زیرا اکنون بسیاری از شرکت‌ها برای خودکارسازی مشاغل انسان به هوش مصنوعی متکی هستند.

کارشناسان بر این باورند که برخی از مشاغل مانند «وکالت، خدمات مشتری، تصحیح کننده، تحلیلگر داده، راننده تاکسی، پذیرش، حمل و نقل، داروساز» در خط مقدم حوزه‌هایی خواهند بود که در آن به هوش مصنوعی اتکا می‌شود.

کارشناسان تاکید کردند که هوش مصنوعی یک انقلاب تکنولوژیکی جدید ایجاد خواهد کرد، اما این روند یک شبه اتفاق نمی‌افتد؛ به گونه‌ای که انسان‌ها به تدریج با ربات‌ها جایگزین می‌شوند وموج اول در ارتباط با افراد کم تجربه‌ای خواهد بود که برای انجام وظایف خود از ابزار‌های هوش مصنوعی برای کمک به خود استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
ای کاش میشد بجای مدیران خودروسازان داخلی و نمایندگان مجلس و شوراهای شهرها از هوش مصنوعی حتی قدیمی تر استفاده میشد . خیلی مفیدتر و سودمندتر میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
فقط کافیه یکبار مکالمه با chatGPT رو تجربه کنید اون وقت میبینید چقدر هوش مصنوعی پیشرفت کرده! به معنی واقعی کلمه شگفت انگیز!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
چقدر خوب میشه !
هم کارها خوب پیش میره و هم از دست بعضی کارشناسهای مفت خور چوب لای چرخ کن خلاص میشیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۳۶ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

نقد منصفانه خوب است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
تا چندین قرن دیگه مطمئنا از اینا توی ایران نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی اصیل
۱۱:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
آقای باسواد ! هوش مصنوعی مگه گوشی هواپیما یا وسیله است که تو ایران بیاد یا نیاد. اگر والدینی که التماسشون میکردیم که به خاطر آینده بچه ها تو. رباتیک و هوش مصنوعی ما را از کودکی و نوجوانی یاد بگیرید. ( مقداری برای این امر هزینه میکردند که برای خریدن پیتزا ) الان بچه های آنها هم هوش مصنوعی و رباتیک رو یا. گرفته بودند و خودشون برنامه نویسی میکردندو دستگاه درست میکردن. این فرهنگ خودتحقیری و ... رو از ذهن مردم جامعه بکشیم بیرون و برای علم ارزش قایل بشیم مطمینا دنیای بهتری خواهیم داشت
آخرین اخبار