دولت فرانسه برای جلوگیری از ورود موارد جدید کرونا از چین، انجام آزمایش کووید-۱۹ برای مسافران از این کشور را تمدید کرد.

با روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا در چین، اکنون فرانسه از ادامه اعمال محدودیت‌ها بر مسافران ورودی از این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرانسه امروز (شنبه) اعلام کرد که تست اجباری کرونا را برای همه مسافران ورودی از چین تا ۱۵ فوریه تمدید کرده است.

این اقدام در حالی رخ می‌دهد که چین اعلام کرده است شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به اوج خود رسیده و اکنون روند نزولی را تجربه می‌کند. با این حال، کشور‌های غربی نگران آن هستند که مسافرت مردم شهری چین به مناطق روستایی همزمان با سال نوی چینی بار دیگر باعث افزایش شمار مبتلایان در این کشور شود.

دولت فرانسه در سی ام دسامبر اعلام کرد مسافران ورودی از چین باید آزمایش منفی کرونای خود که کمتر از ۴۸ ساعت پیش از مسافرت انجام شده است را به همراه داشته باشند. این قانون سپس تا ۳۱ ژانویه تمدید شد و در نهایت اکنون پاریس از تمدید دوباره این موضوع تا ۱۵ فوریه خبر داده است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیردار چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «شمار مبتلایان و تلفات کرونا در کشور به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده است به طوری که در ۲۲ ام دسامبر شمار مبتلایان به کووید-۱۹ به ۷ میلیون نفر رسید. همچنین در چهارم ژانویه شاهد مرگ بیش از ۴ هزار تن به دلیل ابتلا به این ویروس بودیم.»

این آمار در حالی منتشر می‌شود که دانشمندان چینی اعلام کردند: ۸۰ درصد جمعیت یک میلیارد و چهارصد میلیون نفری کشور تاکنون به ویروس کرونا آلوده شده اند. با این حال، خوشبختانه ما در حال حاضر از اوج شیوع همه گیری عبور کرده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار