بلاتکلیفی ۹ ساله ایستگاه پمپاژ قمرود در لرستان

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان گفت: بیش از ۹ سال است که ایستگاه پمپاژ اضطراری قمرود به‌رغم تحمیل هزینه‌های بالای احداث بلااستفاده و در حال مستهلک‌شدن است.

مظفر جمالی‌نژاد مدیرکل دیوان محاسبات لرستان عصر امروز در بازدید از سد مخزنی حوضیان و طرح قمرود در الیگودرز با اشاره به اینکه ایستگاه پمپاژ موقت طرح قمرود، از سال ۱۳۹۳ برای رفع نیاز اهالی منطقه اجرا شده است، اظهار داشت: این ظرفیت با این میزان سرمایه‌گذاری در حال حاضر بلا‌استفاده رهاشده و در صورت راه‌اندازی می‌تواند به جهش تولید در بخش کشاورزی و عمران و آبادانی منطقه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه مطالعاتی برای تأمین آب روستا‌های خسارت‌دیده الیگودرز از سال ۱۳۹۱ انجام شده است، افزود: یکی از راهکار‌های کوتاه‌مدت برای جبران این خسارت استفاده از ظرفیت بلااستفاده ایستگاه پمپاژ اضطراری قمرود واقع در ۲۰ کیلومتری این شهرستان با هدف تأمین آب روستا‌های آسیب‌دیده از محل حقابه‌های تخصیص‌یافته است.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان عنوان کرد: بیش از ۹ سال است که به‌رغم تحمیل هزینه‌های بالای احداث و داشتن ارزش روز چند صد میلیارد تومان ایستگاه پمپاژ اضطراری قمرود بلااستفاده و در حال مستهلک‌شدن است.

وی با تأکید بر اینکه انتقال و واگذاری ایستگاه طرح قمرود در سال ۹۴ در دستور کار قرارگرفته است، بیان کرد: این طرح بر اساس صورت‌جلسه توافقی بین شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌های لرستان و قم بیش از ۶ سال است که به شرکت آب منطقه‌ای لرستان واگذارشده است.

جمالی‌نژاد گفت: حقابه تخصیص آب لرستان از طرف شرکت مادر تخصیص مدیریت منابع ایران به میزان ۴/۶ دهم میلیون مترمکعب در سال برای آبیاری اراضی کشاورزی به شرکت آب منطقه‌ای این استان ابلاغ شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان تصریح کرد: با گذشت بیش از ۹ سال از زمان بلااستفاده بودن ایستگاه پمپاژ قمرود و حدود ۱۰ ماه از سپری‌شدن ابلاغ مجوز حقابه تخصیص آب این استان این طرح به‌دلیل عدم تأمین اعتبار مسکوت بوده و عملیاتی نشده است.

مدیر کل دیوان محاسبات لرستان تصریح کرد: مکاتبات لازم با هدف تکمیل مطالعات، تکمیل شبکه آبیاری اراضی کشاورزی و اجرای ایستگاه پمپاژ قمرود با مقامات این استان و دستگاه‌های اجرایی انجام شده است و این موضوع به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار و پیگیری قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
خجالت بکشید قمرود کجاست
اصلا لرستان رودخانه ای به نام قمرود داره

متاسفم براتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
یچیزیم طلبکار شدیم. آب رو از الیگودز بردید قم و تمام منطقه رو خشک کردید بعد الان دارین لطف میکنین حق آبه بهشون میدید!؟
آخرین اخبار