در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید بیش از ۱۲ میلیون شربت استامینوفن در آبان و آذر/ مصرف بیش از ۲۰ میلیون سرم در آبان

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تجویز دارو‌های تزریقی نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است.

سجاد اسماعیلی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در پاییز سال جاری به طور میانگین ۳.۴۴ قلم دارو در هر نسخه تجویز شده است که این عدد در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، ۳.۰۱ قلم دارو در هر نسخه و در سال ۹۹ ، ۲.۴۶ قلم دارو بوده است. این میزان نشان دهنده روند افزایش تجویز است.

به گفته وی در پاییز ۱۴۰۱ میزان دارو‌های تزریقی در نسخ به طور میانگین ۴۸ درصد بوده که در مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد و در مدت مشابه سال ۹۹ برابر با ۲۱ درصد بوده است.

او بیان کرد: در آبان و آذر سال جاری هر ماه بیش از ۶ میلیون عدد شربت استامینوفن در کشور تامین شده اند. این در حالی است که تامین در ماه‌های قبل از آن (شهریور و مرداد) حدود یک میلیون عدد بوده است.

او افزود: در آبان و آذر سال جاری به طور متوسط ماهانه حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد شربت ایبوپروفن و ۳ میلیون عدد سوسپانسیون کوآموکسی کلاو در کشور تامین شده اند. در حالی که تامین این دارو در شهریور سال جاری کمتر از نیم میلیون بوده است.

او  گفت: در حالی که متوسط مصرف سرم ماهانه در کشور در طول سال گذشته ۱۱ میلیون عدد بوده است؛ بیشترین مصرف سرم در سال جاری تاکنون مربوط به آبان با حجم بیش از ۲۰ میلیون عدد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
ما بعد از چندسال بالاخره فهمیدیم طب سنتی اثر داره ولی انگاروزارت بهداشت وبعضی مردم هنوز نفهمیدند:بنفشه بومی اندازه استامینوفن اثر می کنه،شربت عسل آبلیمو وخیلی از دمنوشهای دیگه دربرطرف کردن گلودرد و سرماخوردگی با عوارض کمتر از داروهای شیمیایی موثره و..
Germany
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
توی المان دارو سرماخوردگی نمیدن
فقط میگن چای و اب بخورید
چون اعتقاد دارند سیستم ایمنی بدن ضعیف میشه و بدن قدرت دفاع رو از دست میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
الان دارند و نمیدن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
واقعا اینقدر مردم گرفتار انواع و اقسام مریضی ها هستند که که همه امورشان صرف دارو و درمان میشود حتی خود دولت هم همینطور شده است. واقعا یک فکری در مورد پیشگیری باید کرد و در بهبود تغذیه و هوا و اعصاب مردم باید کاری کرد مگرنه کل بودجه کشور را هم صرف دارو و درمان کنید باز هم کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
خبر خوبی است، موفق باشید.
آخرین اخبار