بیمارستان انصارالغدیر بومهن افتتاح شد/ افتتاح دانشگاه علوم پزشکی ایرانی در خارج از کشور

فاز دوم بیمارستان ۱۶۰تختخوابی انصارالغدیر بومهن امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون اجرایی رئیس جمهور افتتاح شد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم، ضمن قدردانی از اهتمام ریاست جمهوری برای به نتیجه رسیدن این پروژه، یادآور شد: ۱۳ پروژه بیمارستانی نیمه تمام در استان تهران وجود دارد و از کسانی که به تکمیل این پروژه‌ها توجه کردند قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین از تلاش‌های علیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای به بهره‌برداری رساندن بیمارستان انصارالغدیر بومهن، مسئولان شهرستان و مرحوم جابرانصاری برای پایه‌گذاری این بیمارستان قدردانی کرد و گفت: در وزارت بهداشت یکی از افتخارات ما نهضت خیرین است و در سال گذشته خیرین به این وزارت خانه ۲هزار میلیارد تومان کمک کرده‌اند و این مسئله در کمترجایی در دنیا دیده می‌شود.

وی افزود: در حوزه پزشکی و سلامت پس از انقلاب اسلامی یک تاریخ پرافتخار وجود دارد که کمتر از آن یاد می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب در اکثر نقاط کشور علی رغم وابستگی ما به غرب برای کوچکترین کارهای پزشکی مجبور به اعزام به خارج از کشور بودیم و پیشرفت بسیار عظیمی در سایه انقلاب در حوزه سلامت ایجاد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به سه برابر شدن جمعیت کشور، تاکید کرد: در حال حاضر نه تنها قادر به رفع نیازهای پزشکی جمعیت کشور هستیم، بلکه کشورهای مجاور نیز برای دریافت بسیاری از این خدمات به کشور ما مراجعه می‌کنند.

افتتاح سه دانشگاه علوم پزشکی در سایرکشورها در آینده‌ای نزدیک

وی با اشاره به افتتاح اولین دانشگاه علوم پزشکی کشور در عراق به منظور صادر کردن علم پزشکی، از افتتاح دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر در لبنان، غنا و تاجیکستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و آن را نشان دهنده قدرت نرم کشور ما دانست.

وزیر بهداشت هشت سال دفاع مقدس را یکی از نقاط پرافتخار کشور در حوزه پزشکی دانست و افزود: رشد دانش و علم در بحث سلول‌های بنیادی به همت مرحوم کاظمی از دیگر نقاط پرافتخار کشور ماست.

وی همچنین با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا در دنیا، وضعیت کنونی کشور را در مورد مدیریت این بیماری پس از گذشت سه سال بسیار بهتر از سایر نقاط دنیا توصیف کرد و آن را مرهون همبستگی و اتحاد بی‌نظیر مردم دانست.

عین‌اللهی همچنین با اشاره به فداکاری ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در طول دوران مقابله با کرونا، بر ضرورت توجه رسانه‌ها به این موضوع تاکید کرد.

وی همچنین واکسیناسیون گسترده در طول مدت کوتاه را از دیگر افتخارات کشور و دولت در حوزه مقابله با این بیماری دانست.

وزیر بهداشت از تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت و درمان در ۱۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت در ۷۹ مرکز درمانی راه‌اندازی شده و تا پایان سال ۷ هزار و ۷۰۰ تخت دیگر نیز به این ارقام اضافه می‌شود.

عین‌اللهی از راه اندازی ۸۵۰ مرکز بهداشتی در کل کشور خبرداد و گفت: این آمار تا پایان سال به ۲هزار خواهد رسید.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت بیمه سلامت گفت: امسال ۶ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند.

وزیر بهداشت از تصویب صندوق بیماری های خاص و صعب‌العلاج با ۵هزار میلیارد تومان در شورای عالی بیمه سلامت خبر داد.

وی همچنین با تاکید بر بحث جوانی جمعیت خواستار همت جهادی سایر دستگاه‌ها برای تحقق این مهم شد و خواستار فعالیت‌های تبلیغاتی و فرهنگی برای مقابله با پیری جمعیت شد.

وی با بیان اینکه هفت سال برای غلبه بر خطر پیری جمعیت فرصت وجود دارد به راه‌اندازی قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت اشاره کرد.

عین‌اللهی اجرای طرح دارویار را طرح بسیار موفقی دانست و گفت: این طرح موجب جلوگیری از قاچاق دارو و جلوگیری از سواستفاده مالی در حوزه ارز ترجیحی دارو شده است.

راه‌اندازی بیمارستان جدید شهدای تجریش با ۷۸۰ تخت به عنوان یک مگاهاسپیتال و افتتاح کلینیک ویژه بیمارستان مهدیه از دیگر اقداماتی بود که وزیر بهداشت به عنوان یکی از افتخارات کشور به آن اشاره کرد.

منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه در استان تهران پروژه‌های مربوط به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی با سرعت در حال پیشرفت است، بر ضرورت توجه ویژه به حوزه سلامت تاکید کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت پهنه جغرافیایی دماوند تا تهران و همچنین مشارکت و تعامل خیرین با دولت و مدیریت جهادی برای بهره‌برداری هرچه سریعتر از این بیمارستان، افتتاح این پروژه را حائز اهمیت دانست.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت و کارآمدی سفرهای استانی و شهرستانی رئیس جمهور، یادآور شد: گره این پروژه مگر با دستور رئیس جمهور برای به ثمر رساندن هرچه سریعتر این بیمارستان در پی سفر به این شهرستان در فروردین ماه باز نمی‌شد، زیرا در برنامه و بودجه کشور ردیفی برای این بیمارستان وجود نداشت و به همین خاطر با دستور و عنایت رئیس جمهور مسیر تکمیل این پروژه تسهیل شد.

وی همچنین در پایان از اهتمام مرحوم جابرانصاری، مسئولان وزارت بهداشت، دانشگاه و شهرستان پردیس برای بهره‌برداری از این بیمارستان قدردانی کرد.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس، در این مراسم ضمن تقدیر از مسئولان برای افتتاح این بیمارستان، اظهار کرد: مردم سال‌ها در انتظار بودند و در شهرستان بدون بیمارستان آرزوی مردم امروز برآورده شد؛ امیدواریم همه سلامت باشند اما بیمارستان مورد نیاز است.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای تسریع در افتتاح این بیمارستان از تلاش‌های وزیر بهداشت برای تحقق این امر قدردانی کرد.

فاز نخست بیمارستان ۱۶۰تختخوابی انصار الغدیر شامل بخش های اورژانس و درمانگاه در سال گذشته به بهره برداری رسیده بود.

این بیمارستان ۱۲سال پیش توسط خیر مرحوم عباس جابر انصاری ساخته شد و با همراهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، وزارت بهداشت و درمان امروز ۲۵دی ماه به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این بیمارستان ۱۲ سال پیش به همت مرحوم عباس جابر انصاری پایه‌گذاری شد، اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه پس از طی فرایندهای حقوقی در قالب قرارداد صلح، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مسئولیت پذیرفت.

زالی با بیان اینکه این بیمارستان قرار است در هفت طبقه بنا شود، گفت: امروز چهار طبقه این بیمارستان در فاز دوم افتتاح شد و مجموع متراژ تخصیص یافته به این بیمارستان ۲۷ هزار متر مربع خواهد بود و امکان گسترش این بیمارستان تا ۲۵۰ تخت‌خواب از نظر فضای فیزیکی متصور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعداد نیروهای تعریف شده برای این بیمارستان را بر اساس چارت استاندارد ۴۲۶ نفر برای ۱۶۰ تخت خواب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲۳ مجوز برای نیروهای شاغل در این بیمارستان صادر شده است و ما خواستار تسریع در فرایند صدور باقی مجوزها برای استمرار خدمات هستیم.

زالی با اشاره به افزایش جمعیت روز افزون بومهن، پردیس و جاجرود، خواستار حمایت‌های وزارت بهداشت به منظور افزایش ظرفیت‌های این بیمارستان برای رفع نیازهای خدماتی بهداشتی و درمانی مردم این منطقه شد.

وی همچنین نسبت به استمرار حمایت‌های دانشگاه برای افزایش ظرفیت‌های این بیمارستان جهت خدمت‌رسانی به مردم اعلام آمادگی کرد.

زالی در این مراسم ضمن قدردانی از مسئولان، به ویژه پیگیری‌ها و همراهی وزیر بهداشت برای بهره‌برداری از این بیمارستان، نقش مهندس منصوری را برای توسعه بهداشت و درمان استان تهران بی‌بدیل، دلسوزانه و ستودنی توصیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار