پیش‌بینی برف و باران در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا آخر هفته در بیشتر مناطق استان افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد همراه با خسارت در اغلب مناطق پیش‌بینی شده می‌شود.


مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا آخر هفته در بیشتر نقاط استان به تناوب افزایش باد، ابرناکی و بارش‌های رگباری با احتمال رعد و برق، جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی را خواهیم داشت. همچنین در نواحی سردسیر بارش برف و باران و در نواحی مستعد تشدید مه و کاهش دید پیش‌بینی شده است.

او افزود: دمای فعلی مشهد ۵ درجه بالای صفر است و در گرمترین ساعات به ۱۳ درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت و در سردترین ساعات امشب مشهد هوای ۵ درجه بالای صفر را خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه دمای هوای امشب مشهد نسبت به هفته گذشته ۶ درجه گرمتر می‌شود، ادامه داد: تا آخر هفته به تناوب در بیشتر مناطق استان افزایش ابرناکی و سرعت وزش باد همراه با خسارت در اغلب مناطق، بارش باران با احتمال رعد و برق و در مناطق سردسیر نیز بارش برف و در نواحی مستعد تشدید مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود. به خصوص امشب ۱۱ بهمن ماه و فردا ۱۲ بهمن ماه بر شدت وزش باد افزوده خواهد شد.

اثمری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تربت‌حیدریه با ۲ درجه زیر صفر سردترین و سرخس با ۱۶ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان بوده‌اند. در همین مدت دمای شهر مشهد حداقل یک درجه زیر صفر و حداکثر ۱۲ درجه بالای صفر بوده است.

او تصریح کرد: در همین مدت بیشترین بارندگی از کاشمر به مقدار ۴.۳ دهم میلی‌متر گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.