شرایط مناسب اقتصادی در گیلان برای گسترش مناسبات خارجی

استاندار گیلان گفت: فضای اقتصادی گیلان همچون خط آهن و نیز اقتصاد دریا محور فرصتی ارزشمند برای توسعه مناسبات خارجی است.

دکتر اسدالله عباسی امروز در دیدار سفیر جمهوری بلاروس در رشت، گفت: با توجه به عضویت ایران در اتحادیه گمرکی اوراسیا، سازمان شانگ‌های و کشور‌های عضو اکو، فرصت بسیار خوبی برای ارتباط با کشور‌ها از جمله بلاروس فراهم است.

وی بر آمادگی استان برای گسترش سرمایه‌گذاری و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری ۲ طرفه تاکید کرد و گفت: در تلاشیم سرمایه گذاری مشترک بین گیلان و بلاروس را در منطقه آزاد انزلی و آستارا فعال کنیم.

استاندار گیلان

استاندار گیلان گفت: افتتاح و بهره برداری خط ریلی رشت به کاسپین و رشت به آستارا و منطقه اوراسیا، قفقاز، آسیای میانه و اتصال کریدور شمال به جنوب بسیار اهمیت دارد.

سفیر جمهوری بلاروس در ایران هم در این دیدار با قدردانی از استقبال استاندار گیلان، گفت: ظرفیت حمل و نقل گیلان زمینه خوبی را برای همکاری بین ۲ کشور ایران و بلاروس فراهم می‌کند و می‌تواند به توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری ۲ کشور منجر شود.

سفیر جمهوری بلاروس

دمیتری کالتسوف افزود: بلاروس و ایران سال هاست روابط خوبی با یکدیگر دارند و مناسبات سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی این ۲ کشور همیشه خوب است.

وی هدف اصلی سفر به گیلان را بررسی ظرفیت‌ها و امکانات همکاری در حوزه‌های اقتصادی و تجاری عنوان کرد و گفت: ما به روابط ۲ کشور خوشبینانه نگاه می‌کنیم و علاقه مندیم سطح این روابط و تعاملات اعم از فرهنگی و اقتصادی گسترش یابد.

شرایط مناسب اقتصادی در گیلان برای گسترش مناسبات خارجی

سفیر جمهوری بلاروس در ایران گفت: گیلان با ظرفیت‌های گردشگری ، اقتصادی و فرهنگی و قرارگرفتن در حاشیه دریای خزر می‌تواند نقش موثری در توسعه مناسبات ۲ کشور ایفا کند.

در این دیدار طرفین نماد‌هایی از صنایع دستی و هنر میراث فرهنگی ۲ کشور را به یکدیگر هدیه دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.