پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره رشد اقتصادی روسیه

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از اقتصاد روسیه را بهبود بخشید و پیش‌بینی کرد که به ۲.۱ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

صندوق بین‌المللی پول بر اساس چشم‌انداز اقتصاد جهانی ژانویه ۲۰۲۲، پیش‌بینی خود از اقتصاد روسیه را بهبود بخشید و این پیش‌بینی از پیش‌بینی وزارت توسعه اقتصادی روسیه و بانک جهانی بیشتر شد.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی روسیه در سال گذشته ۲.۲ درصد (در مقابل ۳.۴ درصد پیش‌بینی شده) کاهش یافت. صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد تولید ناخالص داخلی روسیه ۰.۳ درصد در سال جاری، (در مقابل ۲.۳ درصد کاهش پیش‌بینی شده در اکتبر) و ۲.۱ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد.

پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی ایالات متحده از ۲ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱.۴ درصد در سال ۲۰۲۳ و سپس به ۱ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد. رشد چین در سال ۲۰۲۲، ۳ درصد بود، امسال انتظار می‌رود به ۵.۲ درصد و در سال ۲۰۲۳ به ۴.۵ درصد برسد.

اقتصاد هند در سال گذشته ۶.۸ درصد رشد کرد، درصد پیش‌بینی می‌شود در سال جاری در کاهشی جزئی به ۶.۱ و در سال ۲۰۲۴ رشد اقتصادی هند به سطح ۲۰۲۲ باز خواهد گشت.

همچنین پیش‌بینی می‌شود رشد جهانی از ۳.۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۲.۹ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد و سپس به ۳.۱ درصد در سال ۲۰۲۴ برسد. در مقایسه با پیش‌بینی اکتبر، نتایج سال ۲۰۲۲، ۰.۲ درصد خوش بینانه‌تر بود.

این در حالی است که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد اقتصاد انگلیس بدترین عملکرد را در بین کشور‌های توسعه‌یافته در سال ۲۰۲۳ خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار