افزایش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد افزایش بود.

بهای نفت در بازار جهانی به دلیل رفع نگرانی‌ها ناشی از نوسان‌های احتمالی عرضه، شاهد افزایش بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۴۵ سنت افزایش به ۸۵ دلار و ۹۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۶۲ سنت افزایش، ۷۹ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

با تصمیم فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) برای افزایش قابل انتظار نرخ بهره، این امر به کاهش ارزش برابری دلار در برابر سایر ارز‌های جهانی منجر شد که همین موضوع در نهایت به افزایش بهای نفت برای خریداران خارجی دامن زد.

همچنین وزرای انرژی کشور‌های صادر کننده نفت خام (اوپک) و متحدانش که اوپک پلاس را تشکیل داده اند قرار است در نشست مجازی امروز درباره مسائل مختلف به رایزنی بپردازند. با این حال، منابع آگاه اعلام کرده اند در این نشست میزان عرضه نفت خام اوپک پلاس به بازار تغییری نخواهد کرد. همین موضوع به ثبات بیشتر بهای طلای سیاه در بازار انرژی کمک کرد.

میزان عرضه سازمان اوپک در ماه ژانویه به دلیل کاهش عرضه عراق و نیجریه، شاهد کاهش روزانه ۹۲۰ هزار بشکه بود. در ماه دسامبر نیز این نهاد روزانه ۷۸۰ هزار بشکه کمتر از سقف تعیین شده نفت به بازار عرضه کرده بود.

برآورد‌های ناظران بازار انرژی حاکی از آن است که در سال جاری میلادی بهای نفت خام در بازار جهانی از مرز یکصد دلار در هر بشکه عبور کند. جنگ اوکراین و تحریم‌های غرب علیه روسیه و نیز نوسانات عرضه نفت خام از سوی ایران، عراق و نیجریه به دلیل شرایط سیاسی و اقتصاد از جمله مهمترین دلایلی است که بازار انرژی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۷:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
نفت الآن باید گرمی فروخته بشود نه بشکه ای.چطور دلار امریکای خبیث دائم بالا میرود ولی نفت گران نمی شود؟
آخرین اخبار