ابراز آمادگی عربستان برای سرمایه‌گذاری در بخش گاز عراق

رئیس جمهور عراق و وزیر خارجه عربستان بر اهمیت تحقق هم‌افزایی اقتصادی میان دو کشور و حل و فصل مسائل منطقه‌ای از راه گفتگو تأکید کردند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری عراق امروز (پنج‌شنبه ۲ فوریه) «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ میزبان «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان بود.

وزیر خارجه عربستان در آغاز دیدار سلام گرم پادشاه و ولیعهد عربستان و آرزوی آنان برای پیشرفت و شکوفایی بیش از پیش عراق را به رئیس جمهور عراق ابلاغ کرد.

رشید در این دیدار بر عمق روابط دو کشور و اهتمام عراق به گسترش چارچوب‌های همکاری در همه عرصه‌ها و ادامه همکاری و هماهنگی در پرونده‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مورد توجه مشترک تأکید کرد و گفت که عراق و عربستان از محور‌های اصلی ثبات منطقه آن هم در شرایط حساس کنونی جهان و منطقه هستند. او همچنین بر بهبود چشمگیر وضعیت امنیتی در عراق به خصوص در ۴ سال گذشته تأکید کرد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان نیز بر حمایت کشورش از تلاش‌های بغداد برای تقویت امنیت و ثبات و بر ضرورت همکاری برای تقویت روابط دوجانبه و توسعه همکاری‌ها و افزایش مبادلات تجاری تأکید کرد. وی افزود: آنچه درباره عراق می‌شنویم مایه امیدواری است و رونق اقتصادی عراق به نفع ما و به نفع همه کشور‌های منطقه است.

فیصل بن فرحان همچنین بر اهمیت تلاش دو کشور برای هم‌افزایی اقتصادی به خصوص با توجه به تنوع اقتصادی عراق که می‌تواند موجب توسعه پایدار شود تأکید کرد.او افزود: عراق توانایی رویارویی با چالش‌ها را دارد و خاطرنشان کرد که عربستان آماده همکاری و سرمایه‌گذاری در جمع‌آوری گاز مشعل در عراق است.

در این دیدار همچنین تازه‌ترین تحولات سیاسی منطقه و جهان بررسی و بر اهمیت حل اختلافات از راه گفتگو و مشورت تأکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
یادتان رفت بنویسید، مدعی شد!
آخرین اخبار