روز شمار جشنواره چهل و یکم؛

حضور مصطفی زمانی در سومین روز از جشنواره فجر

سومین روز از جشنواره چهل و یکم فیلم فجر به میزبانی کارگردانان، تهیه‌کنندگان و بازیگران متعددی نشست.

سومین روز از جشنواره چهل و یکم فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی در پردیس سینمایی ملت (خانه اصحاب رسانه و منتقدین) و در برج میلاد (خانه هنرمندان) در حال برگزاری است. این جشنواره هر سال از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار می‌شود.

در سومین روز از این جشنواره مجتبی امینی در بازدید از خانه اهالی رسانه در جمع خبرنگاران به صحبت نشست و گفت: رسانه‌ها و مخاطبان سینما دوست شاهد هستند و جشنواره کار خود را باشگوه ادامه می‌دهد صف‌های طولانی را می‌بینند؛ حالا یک عکس یا یک فریمی منتشر می‌شود و روی آن مانور می‌دهند که جشنواره تحریک هست و کسی نیست.

امینی ادامه داد: اهالی محترم خانواده رسانه کشور همگی اینجا هستند و در کل سینما‌ها حضور دارند و می‌دانند که جشنواره مانند هر سال باشکوه هست و خواهد بود و مسیرش را پیش خواهد برد و سینما در هیچ جای دنیا تحریم پذیر نیست و نخواهد بود؛ فرهنگ تحریم پذیر نیست.

دبیر این دوره از جشنواره در خصوص انصراف فیلم‌های جشنواره چهل و یکم گفت: تا به امروز هیچ انصرافی شکل نگرفته است، حتی در فیلم‌های خارجی. فیلم‌های خارجی یک پروتکل‌های بین‌المللی هست که همه به آن واقع هستند و پخش کننده‌ها متولی ارائه فیلم‌ها در جشنواره‌ها هستند که کل جهان به این شکل است؛ در جشنواره فیلم فجر هم پخش کننده‌ها آثار خود را ارائه دادند و حضور پیدا کردند که در ادامه تفاهمی صورت گرفته که حق پخش و رایت گرفته است.

وی ادامه داد: بخش جشنواره جشنواره‌ها که مطرح شده است در بخش رقابتی نیست و بخش رقابتی جلوه گاه شرق و سودای سیمرغ است و بخش غیر رقابتی ما بخش جشنواره جشنواره‌ها است که فیلم‌هایی که در جشنواره‌های دیگر درخشیده اند در این بخش به نمایش داده می‌شود و فقط اکران دارد و مورد داوری قرار نمی‌گیرند. از این رو این فیلم‌ها فقط یک اکران معمولی برای اهالی رسانه و سینما دارند.

جشنواره چهل و یکم

پنجاه درصد «پرونده باز است» واقعی است

فیلم سینمایی «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پور احمد و تهیه کنندگی علی قائم مقامی در ساعت ۱۳ در پردیس سینمایی ملت اکران و پس از آن نشست خبری این فیلم در سالن شماره ۱۲ در حضور منتقدین و اصحاب رسانه برگزار شد.

کیومرث پور احمد در نشست خبری این فیلم حضور نداشت و علی قائم مقامی، شادی مختاری، پویا نجفی، مهبد جهان‌نوش و محمدمتین ستاری بازیگران فیلم پرونده باز است به همراه برخی عوامل در جشنواره حضور پیدا کردند.

قائم مقامی، تهیه کننده این فیلم گفت: داستان «پرونده باز است» به لحاظ زمانی در سال ۱۳۹۰ روایت می‌شود. این فیلم ترکیبی از واقعیت و خیال نویسنده است و در کل پنجاه درصد آن براساس واقعیت بوده است.

وی در خصوص فیلمنامه این فیلم گفت: فیلمنامه این فیلم بار‌ها توسط مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه خوانده و بررسی شده و به هیچ وجه ایرادات حقوقی و کیفری ندارد.

در ادامه شادی مختاری بازیگر این فیلم در خصوص نقش خود گفت: بازی کردن در فیلم پوراحمد که پیشکسوت هستند چالش‌های خاص خودش را داشت و با همکاری فیلمسازان جوان متفاوت است.

وی در خصوص نقش خود در فیلم پرونده باز گفت: من حدود هشت سال قبل خبرنگار بودم، ولی شاید اگر آقای پوراحمد کارگردان نبود، نقش خبرنگار را قبول نمی‌کردم تا در نقشی تکراری ظاهر شوم.

صامتی اولین و آخرین انتخاب من بود

پس از اکران «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی جلیل شعبانی نشست این فیلم با حضور کارگردان، تهیه‌کننده، علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، بابک پناهی طراح صحنه، بهزاد عبدی آهنگساز، آرش قاسمی صداگذار و مهرناز اکبری طراح لباس برگزار شد.

لیلی عاج در خصوص جهانی شدن این فیلم گفت: فکر می‌کنم وقتی کلیدواژه‌های شما فرزند و مادر و انتظار است فراجهانی صحبت می‌کنید و قطعا می‌تواند کارتان جهانی شود. اگرچه هنوز به نشر بین المللی فکر نکرده ایم.

وی از برداشت‌های خود را دیگر مستند‌ها این چنین گفت: از مستند‌ها برداشتی نداشتم، چون اشک و آه مادران درام کافی را به من میداد و از آن مستند‌ها فقط اطلاعات جغرافیایی و مکانی می‌گرفتم.

عاج درباره بازی ژاله صامتی گفت: صامتی اولین و آخرین انتخاب من بود و دنبال یک مادر ایرانی میگشتم که وقتی راه میرود احساس یک مادر ایرانی را داشته باشیم. او بسیار همدل بود؛ نه تنها یک بازیگر درجه یک است، بلکه انسان فوق العاده‌ای است.

در ادامه جلیل شعبانی درباره حضور ژاله صامتی در این فیلم سینمایی و عدم حضورش در نشست خبری توضیح داد: خانم صامتی سر صحنه تصویربرداری فیلم دیگری بودند و گفتند که اگر وقت اجازه بدهد به این نشست می‌آید، اما چون لوکیشن کار کرج است احتمالا نمیرسد. برای بازی در فیلم ایشان از جان و دل برای این کار مایه گذاشتند. در شرایط سخت و باد و باران ایستاد و کار کرد.

دوست نداشتم نقش یک آدم سرطانی را از بیرون بازی کنم

فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و سپس در نشست خبری کاگردان، تهیه کننده، نویسنده و مصطفی زمانی بازیگر این فیلم حضور یافتند.

مصطفی زمانی، بازیگر نقش اول فیلم عطر آلود با حضور در نشست خبری این فیلم گفت: دوست نداشتم نقش یک آدم سرطانی را از بیرون بازی کنم، فکر می‌کردم کلیشه‌ای باشد و آقای مقدم دوست خیلی به من کمک کرد. دو ماه فیلمبرداری داشتیم و در این دو ماه به جز عوامل فیلم هیچ کسی را ندیدم.

زمانی ادامه داد: من هنوز نتوانسته‌ام شخصیت حقیقی خود را پیدا کنم، ۲۲ سالم بود که نقش یوسف را بازی کردم، من یادگرفتن را بسیار دوست دارم یاد گرفتم مهم نیست در چه مرحله‌ای هستید همیشه چیزی برای یادگرفتن است.

یوسف منصوری، تهیه کننده این فیلم افزود: شکل گرفتن ایده اولیه این داستان به یک سال و نیم پیش بازمی‌گردد، وقتی طرح آماده شد در جلسه‌ای به این فکر کردیم اولین و آخرین فردی که به سراغش رفتیم آقای مقدم دوست بود. دغدغه‌های این فیلم دغدغه و علایق خود آقای مقدم دوست بوده است.

در ادامه هادی مقدم دوست، کارگردان فیلم عطر آلود گفت: فیلم عطر آلود برای بنده یک تجربه جدید بود، امیدوارم که مورد پسند مخاطب باشد. نمایش حال درونی آدم‌ها به غیر از اینکه یک عنصر مهم نمایشی است، یک دغدغه مهم برای مخاطب نیز هست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار