قادری:

پیشرفت طرح احداث آب شیرین کن خط انتقال آب دریا به فارس ۲۰ درصد است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند احداث خط لوله انتقال آب خلیج فارس به استان فارس گفت: پیشرفت پروژه احداث آب شیرین کن این خط انتقال آب،۲۰ درصد است.

جعفر قادری با حضور در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، از پروژه احداث آب شیرین کن خط انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس بازدید و در جریان پیشرفت‌های آب شیرین کن و خط انتقال آب قرار گرفت.

او گفت: بنابراعلام مسئولان کارگاه پیشرفت فیزیکی آب شیرین کن ۲۰ درصد است که با تکمیل اسناد و مطالعات مهندسی پروژه، سرعت پیشرفت فیزیکی بیشتر و تعداد شاغلین در پروژه افزون بر صد نفر فعلی خواهد شد.

نایب رئیس اول کمیسیون جهش تولید گفت: لازم به یادآوری است که سرمایه گذار متعهد شده است تا پایان سال ۱۴۰۳ آب خلیج فارس را به لامرد و تا اواسط سال ۱۴۰۴ آب را به شیراز منتقل کند.

پیش از این، استاندار فارس، در تشریح آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان فارس گفته است: اجرای این پروژه به شکل جدی از تیرماه امسال آغاز شد و تاکنون نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

محمدهادی ایمانیه گفت: امیدواریم که در پایان سال سوم اجرای این پروژه شاهد رسیدن آب به شیراز و مرودشت و در پایان سال پنجم نیز شاهد رسیدن آب به آباده و مرز استان فارس و اصفهان باشیم.

او گفت: علاوه بر در دست اجرا بودن پروژه آب شیرین در کنار خلیج فارس، عملیات اجرایی خط لوله انتقال آب از خلیج فارس تا لامرد نیز در حال اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار