مدیرکل شیلات استان بوشهر:

«سی باس» ماهی معرفی شده برای پرورش است

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: گونه ماهی که در حاضر در کل کشور به مزرعه‌ها برای پرورش در قفس معرفی شده، گونه ماهی «سی باس» است.

عقیل امینی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح این طرح با تبریک دهه مبارک فجر گفت: ۱۱۷ مجوز پرورش ماهی در قفس تاکنون در استان بوشهر ثبت شده است که از این تعداد ۱۸ مزرعه به بهره برداری رسیده است.

او افزود: در حاضر ۵۶ قفس پرورش ماهی از شمال استان در شهرستان دیلم تا جنوبی‌ترین منطقه استان در کنگان مستقر و ۴۶ قفس نیز در حال مونتاژ که به زودی به دریا منتقل و جانمایی خواهند شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: ظرفیت اسمی ۱۸ مزرعه به بهره برداری رسیده در استان بوشهر، ۱۱ هزار تن است و هر مزرعه ۵۰۰ تنی، ۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه دارد.

امینی بیان کرد: پهنه دریایی برای استقرار سازه‌های از طریق اداره کل بنادر و دریانوردی استان صادر می‌شود.

او بیان کرد: گونه ماهی که در حاضر در کل کشور به مزرعه‌ها برای پرورش در قفس معرفی شده، گونه ماهی «سی باس» است که به دلیل سازگاری با دما و شوری آب اولین گونه از این نوع برای پرورش است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: پژو هش‌هایی در پژوهشکده استان بوشهر و استان‌های همجوار برای پرورش گونه‌های دیگر ماهی در حال انجام است تا بتوان در سال‌های آینده از گونه‌های بومی منطقه برای پرورش ماهی در قفس استفاده کرد و زمینه اشتغال و سرمایه گذاری را فراهم کرد.

او بیان کرد: از مجموع مجوز‌های ثبت شده برای پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر، ۶ مزرعه پرورش ماهی در قفس در شهرستان گناوه بوده که سه مزرعه به بهره برداری رسیده است.

امینی بیان کرد: شهرستان گناوه از نخستین بنادر آبزی پروری در استان بوده و انتظار می‌رود با فعالیت بیشتر در این زمینه شاهد پیشرفت بیشتر در این آن باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.