عملیات اجرایی طرح جامع پایانه مرزی دوغارون تایباد آغاز شد

عملیات اجرایی طرح جامع پایانه مرزی و بازارچه مرزی دوغارون تایباد با اعتبار ۲ هزار و ۸۰ میلیارد ریال، روز یکشنبه همزمان با پنجمین روز از دهه فجر با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: بازارچه مرزی نماد حضور مردم در ۲ کشور همسایه است و امیدواریم با بهره برداری کامل از این طرح، شاهد جهش اقتصادی و رونق ایجاد اشتغال در شهرستان تایباد باشیم.

یعقوبعلی نظری افزود: این اتفاق می تواند از نظر سلامت، مبادلات کالا و اجرای سرعت عمل به پایانه نمونه ای در کشور تبدیل شود تا منطقه تایباد به سرعت در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی در کنار استکبار جهانخوار بر علیه این انقلاب و مردم تلاش کردند تا نظام اسلامی را ناتوان نشان دهند ولی اکنون شاهد هستند که با قوت و قدرت در راستای اهداف نظام اسلامی گام بر می داریم.

نظری ادامه داد: در گذشته شرایط مرز تایباد با زمان حال بسیار تغییر کرده است و با اجرای طرح‌های اعلام شده شاهد تغییرات گسترده‌ای در این منطقه خواهیم بود، انتظار می رود مسوولان ضمن انجام وظایف قانونی خود با هماهنگی سایر نهادها با ارائه خدمات کیفی و سرعت عمل در این زمینه گام بردارند.

فرماندار تایباد نیز گفت: بیش از ۱۰ سال از مطرح شدن اجرای طرح جامع پایانه مرزی دوغارون می گذرد که به علت ضعف مدیریت و قدرت تصمیم‌گیری تاکنون معطل مانده بود، با پیگیریهای یک ساله انجام شده اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح هستیم.

مهدی دونده افزود: اجرای این طرح با رقم ۲۰۸ میلیارد تومان انجام می‌شود که منجر به ایجاد اشتغال و کاهش عدالت اجتماعی در منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: گسترش عدالت در منطقه دوغارون با تغییر ساختار در حال اجرا است تا ۲ کشور ایران و افغانستان از آن بهره‌مند شوند.

فرماندار تایباد اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری ۴۸ طرح با ۳۵۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری و یا کلنگ زنی قرار گرفته است.

طرح جامع پایانه مرزی دوغارون بعد از ۲۰ سال به مرحله اجرا رسیده است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی در راستای وظایف ذاتی خود ساخت این پایانه را در امر تسهیل در صادرات و واردات استان بر عهده دارد.
این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

عملیات اجرایی طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون به وسعت ۷۸ هزار متر مربع و سرمایه افزون بر ۹۵۰ میلیارد ریال اجرا می شود که اجرای آن در طول ۱۸ ماه اشتغال مستقیم برای ۹۲۳ نفر را در پی دارد.

استاندار خراسان رضوی همچنین در این سفر طرح روشنایی مسیر پایانه دوغارون تا پاسگاه ۱۷ شهریور تایباد را افتتاح کرد.

این طرح به طول هشت کیلومتر در ۲ مسیر رفت و برگشت دارای ۲۴۰ دکل روشنایی است.

تایباد در فاصله ۲۳۰ کیلومتری مشهد واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.