افتتاح ساختمان ۲ حوزه بسیج محمدرسول‌الله در شیراز

همزمان با ایام‌الله دهه فجر، ساختمان ۲ حوزه بسیج ناحیه محمد رسول‌الله (ص) شیراز، در یکی از شهرک‌های شمالغرب این کلانشهر افتتاح شد.

طی آئینی در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ساختمان ۲ حوزه بسیج امام خامنه‌ای و فاطمیون سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز در کوی فرمانداری شیراز با حضور فرمانده و مسئولان ارشد افتتاح شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در این برنامه با یادآوری اینکه ملت رشید ایران دارای سابقه و ریشه فرهنگی محکمی است، افزود: ایران عزیز همواره در طول تاریخ، فرهنگی اثرگذار در دنیا داشته اند، آثارشان مشخص است.

او با تاکید بر اینکه ایران کشوری نیست که کسی بخواهد نسخه فرهنگی برای آن بچیند و آن را اداره کند، تصریح کرد: ایران، زمانی یکی از قدرت‌های برتر دنیا بوده و جغرافیایش بسیار وسیع در اختیار داشته، اما نشانی از بی‌رحمی ایرانیان و چشم طمع داشتن آنان به مال دیگران نیست.

فرمانده سپاه فجر گفت: با مطالعه تاریخ متوجه می‌شویم که ایرانیان حتی وقتی بر اروپا هم غالب شدند، هیچگاه به مال دیگران دست درازی نکردند و حریم انسان‌ها را حفظ کردند؛ و همین مردمان به واسطه این فرهنگ عمیق، در ۱۴۰۰سال پیش که اسلام به عنوان آخرین دین الهی نازل شد، آن را با تمام وجود پذیرفتند، چراکه این ملت دارای فرهنگی بودند که سرشار از عقل و خرد و عاطفه بود.

سردار بوعلی، ایرانیان را مردمی عاطفی دانست و ادامه داد: مردم ایران وقتی تشخیص می‌دهند کاری و عملی درست است، آن را با تمام وجود می‌پذیرند، و به همین دلیل در طول دوران گذشته و خصوصا طی چند دهه اخیر، شاهد ثابت قدمی ایرانیان بر باور‌ها و اعتقاداتشان هستیم و این همه به واسطه فرهنگ عمیق آنان است.

او گفت: افتخار ما به عنوان کسانی که در این کشور زندگی کرده و شیعه امیرالمومنین هستیم، این دین، آئین و مذهبی که کاملا منطبق بر ارزش‌های انسانی است را با تمام وجود پذیرفتیم و به آن افتخار می‌کنیم و نیازمند غارتگران و تجاوزگران و آنان که با همه این صفات، ادعای تاریخ، فرهنگ و تمدن می‌کنند، نیستیم.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: در تاریخ می‌بینیم که استعمارگران، چون به دنبال منافع خود بودند، چطور کشور‌های دیگر را استعمار کردند و در عصر حاضر هم این روند ادامه دارد و هرجا حاضر شدند، جز اینکه اموال را به یغما ببرند و فرهنگ کشور‌ها را رو به نابودی ببرند و کشور‌ها بی هویت کنند، حاصل دیگری نداشته اند.

سردار بوعلی با بیان اینکه امروز می‌بینیم چگونه امنیت کشور‌هایی که حتی بر علیه استعمارگران شعار هم نداند، تهدید و اموالشان غارت شده است، گفت: موضوع بسیار روشن است؛ برای هر ایرانی که دین و کشورش را دوست و به آن تعصب دارد، هیچ زمانی اجنبی نمی‌تواند نوید دهنده آزادی و استقلال باشد، اساسا استعمرگران هیچوقت حاضر نیستند استقلال کشور‌های دیگر را بپذیرند.

او گفت: استعمار خوب فهمیده است که کشور جمهوری اسلامی ایران به راحتی عتاب و خطاب آنان را برنمی تابند و همه توطئه‌ها در کشور هم نشان از اوج عصبانیت آنان دارد.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به قدرت و استقلال کامل امروز ایران، گفت: باید بدانیم که این کشور‌های استعماری، هیچگاه ایران را آباد نخواهند کرد و الگوی آنان، نجات دهنده این کشور نخواهد بود، چون آنان هیچ نمونه‌ای از آبادانی کشور‌ها ندارند.

سردار بوعلی معتقد است که هر کشوری که متکی بر فرهنگ، و داده‌ها و داشته‌های خود باشد، قطعا پیروز می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز نیز گفت: با حمایت فرمانده سپاه فجر ساختمان دو طبقه ۶۰۰ متری با هزینه ۳ میلیاردتومان حوزه مقاومت بسیج امام خامنه‌ای برادران و حوزه فاطمیون خواهران آغاز به کار می‌کنند.

سرهنگ احمدی جابری گفت: با تجهیز ساختمان به امکانات مورد نیاز، این دو حوزه ماموریت و برنامه‌های بسیج در این محدوده سرزمینی را عملیاتی خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار