جعفری:

دهه فجر ۵۴۶ طرح ورزشی در کشور افتتاح می‌شود

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا کنون ۱۰۱۷ پروژه از طرح شهید سلیمانی افتتاح شده است و ۵۴۶ فضای ورزشی تا پایان دهه فجر افتتاح خواهد شد.

محمد جعفری مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه مسابقات ورزشی دانش آموزان در شیراز، با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: در مدارس کشور استعداد‌ها شناسایی و از سوی فدراسیون ورزش دانش آموزی هدایت می‌شوند.

او گفت: المپیاد‌های درون مدرسه‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی و به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

جعفری بر نقش مربیان تربیت بدنی تاکید کرد و گفت: درمسابقات مدرسه‌ای، پنج میلیون ودویست وشصت و چهارهزار نفر در مرحله مقدماتی این مسابقات در مدارس شرکت کردند.

او، محور فعالیت‌های ورزشی را مدرسه محوری اعلام و عنوان کرد: نیروی انسانی محتوا و تجهیزات ورزشی سه عامل اصلی توسعه ورزش دانش آموزی است.

مدیرکل تربیت بدنی گفت: سرانه فضای ورزشی ۳۴ صدم درصد است و همچنان دولت سیزدهم در راستای افزایش فضا‌های ورزشی تلاش می‌کند.

او گفت: قبل از اجرای طرح ورزشی شهید سلیمانی ۵۳۶۵ متر مربع فضای ورزشی داشتیم، اما با اجرای طرح شهید سلیمانی و با هدف بهینه سازی فضا‌های ورزش دانش آموزی تعداد ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای به این آمار اضافه شد.

جعفری اذعان کرد: در بحث تجهیزات ورزشی مدارس مناطق کم برخوردار همواره در اولویت بودند و امسال با تخصیص ۹۰میلیارد تومان بیش از ۶۲ هزار مدرسه را تحت پوشش قرار دادیم.

او گفت: تا کنون ۱۰۱۷ پروژه از طرح شهید سلیمانی افتتاح شده و در دهه فجر تعداد ۵۴۶ فضای ورزشی تا پایان دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل تربیت بدنی از فعالیت بیش از ۳۳هزار مربی تربیت بدنی در سطح کشور خبر داد و افزود: برای پوشش کامل دانش آموزان در فعالیت‌های ورزشی به حدود ۹ هزار مربی تربیت بدنی نیازمندیم.

المپیاد ورزشی دانش آموزان در ۲ رشته والیبال و بسکتبال با حضور دانش اموزان دوره دوم متوسطه کشور از ۱۶ بهمن در شیراز اغاز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.