بازگشت بهای نفت به روند صعودی خود

بهای طلای سیاه در بازار جهانی بار دیگر روند صعودی به خود گرفت.

بهای نفت در معاملات امروز بازار جهانی انرژی پس از کاهش ۸ درصدی در هفته گذشته، بار دیگر روند صعودی به خود گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۷ سنت افزایش، به ۸۰ دلار و ۳۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱۳ سنت افزایش، ۷۳ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

هفته گذشته بازار نفت یکی از بدترین هفته‌های خود را سپری کرده و شاهد کاهش ۸ درصدی بهای طلای سیاه بود. سایه رکود اقتصادی آمریکا بر بازار نفت، البته با امیدواری‌ها با کنترل همه گیری کرونا در چین و افزایش تقاضای پکن همراه بود و به همین دلیل کاهش بهای نفت کنترل شد.

توقف واردات نفت ترکیه از عراق به دلیل زلزله شدید این کشور یکی از موارد نگرانی‌ها درباره اختلال در زنجیره توزیع نفت محسوب می‌شود. همچنین اقدام اتحادیه اروپا و گروه هفت برای اعمال سقف قیمت بر نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه می‌تواند باعث کاهش عرضه مسکو به بازار و در نتیجه افزایش بهای سوخت در روز‌های آتی شود.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد بهبود کسب و کار‌ها در آمریکا و کاهش نرخ بیکاری به پایین‌ترین میزان طی نیم قرن اخیر خبر خوشی است که نشان می‌دهد واشنگتن با رکود اقتصادی فاصله بسیاری دارد.

کارشناسان می‌گویند همین سخنان کافی است تا بازار انرژی نسبت به آینده تقاضا برای نفت امیدوار شده و انتظار افزایش بهای طلای سیاه را در روز‌های آتی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار