فراهم بودن امکان احداث نیروگاه خورشیدی توسط همه سرمایه‌گذاران

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: امکان ایجاد نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در این استان فراهم است.

حمیدرضا جلایر گفت: در راستای اجرای تبصره ۲، ماده یک مصوبه ابلاغی وزیر نیرو، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی دارای زمین شخصی یا شهرک‌های صنعتی، یا بر روی سقف مستحدثات در شهرک‌های صنعتی می‌توانند نسبت به احداث نیروگاه خورشیدی تا ظرفیت حداکثر ۳ مگاوات اقدام کنند.

معاون توزیع نیروی برق فارس گفت: در صورت درخواست متقاضی، صدور همزمان دو پروانه احداث؛ حداکثر تا ظرفیت ۶ مگاوات در دو مکان مجزا امکان پذیر است.

او یادآورشد: بر این اساس برق تولیدی این نیروگاه‌ها برای ظرفیت‌های زیر۲۰ کیلو وات با نرخ پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال و برای ظرفیت‌های بین ۲۰ کیلو وات تا ۳ مگاوات با نرخ پایه ۱۶ هزار و ۵۰۰ ریال برای هرکیلووات ساعت، خریداری خواهد شد.

جلایر گفت: سرمایه گذاران واجد شرایط می‌توانند نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه ملی مجوزهای کشور به نشانی mojavez.ir، در بخش احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک اقدام کرده و سند مالکیت زمین (شخصی یا واقع در شهرک های صنعتی) را در بخش مربوطه بارگذاری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار