اخبار لحظه به لحظه از زلزله ترکیه و سوریه

تلاش نیرو‌های امدادی برای بیرون کشیدن مردم از زیر آوار+تصاویر و فیلم

به دنبال وقوع زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و لرزیدن سوریه، هزاران نفر کشته و زخمی شدند و تلاش برای نجات مردم گرفتار زیر آوار ادامه دارد.

زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دیروز (دوشنبه) جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و پس لرز‌های متعدد و بزرگی که به دنبال داشت موجب تخریب ساختمان‌ها زیادی شد که تاکنون بیش از ۳ هزار نفر کشته و ۱۸ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

تیم‌های امدادی و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوار‌ها گرفتار شده‌اند و از کشور‌های منطقه نیز تیم‌هایی به ترکیه و سوریه اعزام شده اند. همچنین چندین محموله کمک‌های انسان دوستانه وارد دمشق و آنکارا شده است.


بیشتر بخوانید:


اخبار و تحولات لحظه به لحظه دومین روز زلزله ترکیه و سوریه را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

اعزام هواپیمای آتش‌نشان روسیه برای خاموش کردن آتش در بندر اسکندرون

وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد که هواپیمای آتش‌نشان «امفیبیا B۲۰۰» خود را برای کمک به خاموش کردن آتش در بندر اسکندرون در ترکیه اعزام کرده است.

۱ سال پیش

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که یک تیم امداد و نجات از این کشور متشکل از ۷۷ فرد به منطقه «غازی هنتاب» ترکیه اعزام شده است.

۱ سال پیش

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که این کشور بیش از ۱۵۰ نفر از نیرو‌های امداد و نجات خود را به مناطق زلزله زده فرستاده است.

۱ سال پیش
تخریب ۲ هزار و ۷۴۹ ساختمان در «هاتای» ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که ۲ هزار و ۷۴۹ ساختمان در استان «هاتای» براثر زلزله تخریب شده است.

۱ سال پیش
اعزام ۲۸ هزار نظامی ترکیه به مناطق زلزله زده

وزارت کشور ترکیه ۱۸ هزار نیروی ژاندارمری و ۱۰ هزار پلیس را به مناطق زلزله زده در جنوب این کشور اعزام کرده است.

۱ سال پیش
نُجَباء: از هیچ کوششی برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان دریغ نخواهیم کرد

سخنگوی رسمی و رئیس شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پیام‌هایی جداگانه ضمن تسلیت به ملت‌های سوریه و ترکیه، برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کردند.

مهندس «نصر الشَمَّری» با اشاره به رابطه خونی مردم عراق و سوریه، کمک‌رسانی را وظیفه‌ای اخلاقی، انسانی و اسلامی دانست و از اقدام دولت عراق و سازمان بسیج مردمی برای ارسال محموله‌های امدادی تقدیر کرد.

وی در عین حال از ملت عراق که از حیث کرامت و شجاعت زبانزد هستند درخواست کرد تا همه ظرفیت‌های خود را برای یاری‌رسانی به کشور دوست و همسایه فعال کنند. 

شیخ «علی الاسدی» نیز با ابراز اندوه عمیق از حادثه ناگوار زلزله، برای قربانیان طلب رحمت، برای مجروحان طلب شفا و برای مفقودان آرزوی سلامتی کرد.

وی همچنین با تشکر از نیرو‌های الحشد الشعبی و دولت، تأکید کرد: در این اوضاع رنجبار از هیچ کوششی برای مساعدت و پشتیبانی دریغ نخواهیم کرد.

۱ سال پیش
فرو ریختن نزدیک به ۶ هزار ساختمان بر اثر زلزله در ترکیه

ترکیه اعلام کرد تعداد ساختمان‌های ویران شده بر اثر زمین لرزه‌های روز دوشنبه در جنوب کشور ۵ هزار و ۷۷۵ عدد است.

۱ سال پیش
افزایش شمار جان باختگان زلزله در ترکیه

سازمان مدیریت حوادث و فوریت های ترکیه اعلام کرد شمار جان باختگان این زمین لرزه به ۳۷۰۳ نفر و مجروحان به ۲۲۲۸۶ نفر افزایش یافت.

۱ سال پیش
کمک‌های امارات و قطر به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه

دولت قطر اعلام کرد که برای امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه در ترکیه ۱۰ هزار کانکس به این مناطق ارسال می‌کند.

وزارت خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در راستای ادامه کمک‌های قطر برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان فاجعه زمین‌لرزه در ترکیه و سوریه، ۱۰ هزار کانکس به مناطق آسیب‌دیده ارسال می‌شود.

همزمان رئیس جمهور ترکیه نیز این موضوع را تأیید و تأکید کرد که تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های مورد نیاز از کشور‌های جهان به ترکیه ادامه دارد.

او گفت که بیش از ۷۰ کشور و ۱۴ نهاد بین‌المللی برای ارسال کمک به ترکیه وارد عمل شده‌اند و افزود که سران ۱۴ کشور در تماس تلفنی با وی، هم‌بستگی خود را اعلام کرده‌اند.

رئیس امارات دستور به پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار برای کمک به آسیب دیدگان از زلزله در سوریه و ترکیه داد.

به گزارش «الامارات نیوز» «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی دستور داد برای کمک به آسیب دیدگان از زلزله روز دوشنبه در سوریه و ترکیه، به هر کشور مبلغ ۵۰ میلیون دلار تقدیم شود.

به گزارش این منبع، این اقدام نمایانگر تلاش‌های بشردوستانه امارات در عرصه بین‌المللی و رویکرد آن برای دراز کردن دست یاری و کمک به جوامع برادر و دوست در شرایط مختلف است.

۱ سال پیش

کمیته صلیب سرخ  اعلام کرد: ۱۵ میلیون سوری قبل از وقوع زلزله نیاز به کمک داشتند و اکنون اوضاع وخیم‌تر شده است.

یونیسف اعلام کرد زلزله در ترکیه و سوریه بیش از یک هزار کودک را تاکنون به کام مرگ کشانده است.

۱ سال پیش
تعلیق عملیات حمل و نقل در بندر اسکندرون

شرکت کشتیرانی مرسک اعلام کرد زمین‌لرزه به بندر اسکندرون ترکیه آسیب جدی وارد کرده و کلیه عملیات حمل و نقل در این بندر به حالت تعلیق درآمده است.

۱ سال پیش
یک زن در استان «ختای» ترکیه پس از ۳۴ ساعت، از زیر آوار زلزله نجات یافت

نجات زن در ختای ترکیه

۱ سال پیش
زلزله آسیب چندانی به پایگاه هوایی اینجرلیک نزده است

پایگاه هوایی اینجرلیک در توییتی اعلام کرد: «تمام پرسنل آمریکایی شناسایی شده‌اند و در حال حاضر هیچ تلفات احتمالی یا تایید شده‌ای وجود ندارد و علاوه بر این، تاسیسات ایالات متحده در این پایگاه آسیب زیادی ندیده است.»

۱ سال پیش
جان باختن ۵۰ فلسطینی در زمین‌لرزه سوریه

«فائد مصطفی» سفیر فلسطین در ترکیه، تأکید کرد که با شناسایی ۱۹ قربانی جدید در شمال سوریه، تعداد جان‌باختگان فلسطینی زمین‌لرزه به ۵۰ تن رسیده است.

او گفت که این افراد در اردوگاه‌های الرمل لاذقیه و نیرب و حندراب در حلب جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود که برخی در میان جان‌باختگان اعضای کامل چند خانواده بوده‌اند.

۱ سال پیش
فرار عناصر داعش از زندان مرزی ترکیه پس از وقوع زلزله

در پی زلزله مهیبی که دیروز، شمال غربی سوریه را لرزاند، چندین زندانی داعشی موفق به فرار از زندان گروه‌های وابسته به ترکیه شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، زندانیان در شهرک راجو که اکثر آن‌ها عضو داعش هستند، پس از وقوع زلزله شورش کرده و حدود ۲۰ تن از آن‌ها با استفاده از شرایط پیش‌آمده، از زندان گریختند.

گفته می‌شود این زندان در مرز ترکیه و سوریه واقع شده است و توسط نیرو‌های ترکیه کنترل می‌شوند.

۱ سال پیش
اعلام حالت فوق العاده در مناطق زلزله زده ترکیه به مدت ۳ ماه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در تمامی مناطق متاثر زلزله، به مدت ۳ ماه حالت فوق العاده اعلام می‌کند.

به گزارش الجزیره، وی گفت: شمار قربانیان زلزله در ترکیه به ۳۵۴۹ نفر و مجروحان به ۲۲۱۶۸ نفر افزایش یافته است.

اردوغان تاکید کرد: به علت شرایط آب و هوایی رسیدن کمک‌های انسان دوستانه کشور‌ها به دست مردم با کندی همراه است و باید در ابتدا به روند جستجوی افراد زنده و اجساد سرعت بخشید.

وی افزود: ما با بزرگترین فاجعه در تاریخ ترکیه و منطقه روبرو هستیم. ۵۴ هزار چادر به مناطق زلزله زده ارسال کرده ایم. کمک‌های فوق العاده و ۱۰۰ میلیارد لیره برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده در نظر گرفته ایم. پنج هزار نفر از کارکنان بخش سلامت به این مناطق اعزام شده اند. از شهروندان می‌خواهیم در جاده‌های مناطق زلزله زده تردد نکنند.

۱ سال پیش

امدادرسانان در ترکیه توانستند یک کودک شش ماهه را زنده از زیر آوار یک ساختمان در استان هاتای این کشور بیرون آورند.

۱ سال پیش
نصب صدها چادر برای اسکان زلزله‌زدگان در ترکیه

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر تصاویری از نصب صدها چادر برای اسکان زلزله زدگان در ترکیه پخش کرد. با توجه به بارش برف، زلزله زدگان در استان مالاتیا شرایط دشواری دارند.

اسکان

زلزله ترکیه

۱ سال پیش
۲۳ میلیون نفر در ترکیه و سوریه احتمالا تحت تأثیر زلزله قرار گرفته اند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد برآورد می‌شود زمین لرزه‌ای که جنوب شرق ترکیه و شمال سوریه را به لرزه درآورد، حدود ۲۳ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، ادلهید مارشانگ یکی از مسئولان سازمان جهانی بهداشت در جمع اعضای شورای اداری این سازمان گفت: نقشه‌های این واقعه نشان می‌دهد که ۲۳ میلیون نفر به طور بالقوه در معرض این زمین لرزه قرار گرفته اند که حدود پنج میلیون نفر آن‌ها افراد آسیب پذیر هستند.

۱ سال پیش
گوترش: زلزله باعث ایجاد مانع در عملیات کمک‌رسانی در شمال غرب سوریه می‌شود

دبیرکل سازمان ملل، پیش بینی کرد زلزله مرگبار اخیر باعث ایجاد مانع در عملیات کمک‌رسانی در شمال غرب سوریه شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونیو گوترش در سخنرانی خود در سازمان ملل، گفت، به حمایت از تلاش‌ها برای کمک رسانی در مناطق آسیب دیده از زلزله در ترکیه و سوریه پایبند هستیم و تیم‌هایی از سازمان ملل در صحنه میدانی برای ارزیابی نیاز‌ها و ارائه کمک به زلزله زدگان حضور دارند.

وی افزود: سازمان ملل تلاش می‌کند برای تعامل با شرایط فوق العاده آماده باشد، به همین علت اجازه بدهید با یکدیگر برای همبستگی در کمک به همه کسانی که از این فاجعه آسیب دیده اند، همکاری کنیم. بسیاری از آنها، پیشتر هم به دریافت کمک‌های انسانی نیاز داشتند. در دوره فعالیتم به عنوان کمیسر امور پناهندگان سازمان ملل، چند بار به این منطقه سفر کردم و هرگز میهمان نوازی فوق العاده ساکنان این منطقه در برابر پناهجویانی که از یکی از دشوارترین درگیری‌ها در عصر ما فرار می‌کردند، فراموش نخواهم کرد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه ما همبستگی خودمان را با ساکنان این منطقه نشان دهیم.

گوترش خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌کنیم وقوع زلزله باعث ایجاد مانع در عملیات کمک رسانی در شمال غرب سوریه شود.

۱ سال پیش
معاون اردوغان: اعزام تیم‌های نجات از ۸۴ کشور جهان به ترکیه

فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری گفت: شرایط دشوار جوی، انتقال کمک‌ها به مناطق زلزله زده را دشوار کرده است. فرودگاه آدانا به تامین کمک‌های تدارکاتی برای همه مناطق زلزله زده اختصاص پیدا کرد.

شبکه تلویزیونی الجزیره، وی افزود: بیش از سه هزار تبعه خارجی برای کمک رسانی در عملیات نجات، وارد ترکیه شدند. گروه‌های نجات از ۱۴ کشور به ترکیه رسیدند و عملیات میدانی را آغاز کردند و گروه‌های نجات از ۷۰ کشور هم در چند ساعت آینده وارد ترکیه خواهند شد. تاکنون بیش از هشت هزار نفر از زیر آوار ساختمان‌ها نجات داده شده‌اند. تردد خودرو‌ها به مناطق قهرمان ماراش و اطراف آن و از این مناطق به دیگر مناطق ترکیه، به جز خودرو‌های آمبولانس و نجات ممنوع است.

۱ سال پیش

وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد شبکه های برق و گاز در بعضی مناطق این کشور به علت زلزله، آسیب دیده است.

۱ سال پیش
هلال احمر سوریه: با فاجعه بزرگی روبرو هستیم

خالد حبوباتی رئیس هلال احمر سوریه در نشست خبری در دمشق گفت: تعداد جان باختگان (در مناطق تحت کنترل دولت سوریه) تاکنون به ۸۱۴ نفر افزایش یافته است و تعداد زیادی همچنان زیر آوار هستند. ماشین آلات سنگین برای آواربرداری نداریم و نیازمند کمک‌های فوری و نیز خودرو‌های آمبولانس و آتش نشانی هستیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، وی افزود: بر لزوم پایان محاصره و تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه سوریه به منظور مقابله با پیامد‌های زلزله تاکید می‌کنیم. با فاجعه بزرگی روبرو هستیم و به همه کمک‌های امکان پذیر نیاز داریم.

۱ سال پیش
نشست فوق العاده دولت سوریه به ریاست بشار اسد

شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد: نشست فوق العاده دولت سوریه به ریاست بشار اسد رئیس جمهور این کشور برای بررسی خسارت‌های ناشی از زلزله اخیر و تدابیر لازم برای کمک رسانی به آسیب دیدگان، برگزار شد.

۱ سال پیش
️ افزایش شمار قربانیان زلزله در ترکیه به بیش از ۳۴۰۰ نفر

به گزارش الجزیره، فواد اوکتای، معاون رئیس جمهور ترکیه گفت: شمار قربانیان زمین لرزه به ۳۴۱۹ نفر و مجروحان به بیش از ۲۰ هزار نفر افزایش یافته است. تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده اند. مرکز لرزه نگاری ترکیه تاکنون ۳۱۲ پس لرزه ثبت کرده است.

۱ سال پیش
جان باختن ۴۱ فلسطینی بر اثر زلزله

فائد مصطفی، سفیر فلسطین در ترکیه اعلام کرد: تاکنون ۴۱ پناهنده فلسطینی در ترکیه و سوریه جان خود را پس از زلزله اخیر بر اثر تخریب ساختمان‌ها از دست داده اند.

۱ سال پیش
تصاویر قبل و بعد از ویرانی زلزله شدید روز گذشته در روستای شمال ادلب سوریه

زلزله

زلزله سوریه

۱ سال پیش
اعلام یک هفته عزای عمومی در قبرس شمالی

دولت ترک قبرس شمالی به دلیل وقوع زلزله در ترکیه، یک هفته عزای عمومی اعلام کرد.

رئیس قبرس شمالی در تلویزیون رسمی قبرس شمالی، ضمن تسلیت به مردم و کشور ترکیه، ۷ روز عزای عمومی اعلام کرد. بر این اساس، پرچم‌ها در این منطقه به مدت یک هفته به صورت نیمه افراشته درخواهد آمد.

۱ سال پیش
زلزله شناس ایتالیایی: گسل ترکیه ۳ متر جابه جا شده است

به گزارش تلویزیون رسمی ترکیه هابر ۷،  کارلو دولیونی، مدیر موسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان شناسی ایتالیا به دنبال زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه گفت: به نظر می‌رسد که امشب خط گسل عربی از خط گسل آناتولی در محور شمال شرق – جنوب غرب به میزان سه متر حرکت کرده است.

۱ سال پیش
حزب‌الله خواستار تسریع در کمک‌رسانی به زلزله زدگان در سوریه و ترکیه شد

حزب الله لبنان بر لزوم تسریع در کمک رسانی به زلزله زدگان در سوریه و ترکیه تاکید کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، حزب الله با صدور بیانیه ای، همبستگی و همدردی خود را با ملت‌های سوریه و ترکیه در پی وقوع زلزله ویرانگر در این دو کشور اعلام کرد.

حزب الله از همه کشورها، دولت ها، سازمان‌های بین المللی و انسانی خواست فورا برای کمک رسانی در همه زمینه‌ها، برای نجات افراد از زیر آوار، امداد مجروحان، خارج کردن اجساد قربانیان و اسکان موقت آوارگان، وارد عمل شوند.

این بیانیه افزود: باید از همه امکانات موجود برای کاستن از رنج‌ها و شرایط دشواری که دو کشور در پی این فاجعه با آن روبرو هستند، استفاده کرد.

۱ سال پیش
گزارش و هشدار تخریب ۱۱ هزار ساختمان در ترکیه

خبرگزاری المیادین، اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد: ۵ هزار و ۷۷۵ ساختمان طی زلزله دیروز تخریب شده اند و هشدار و گزارش تخریب ۱۱ هزار و ۳۰۰ ساختمان را نیز دریافت کرده ایم که مورد تایید نیستند. از مردم می‌خواهیم به ساختمان‌های نیمه مخروبه وارد نشوند

۱ سال پیش
یونسکو: کارشناسان حجم خرابی آثار باستانی در ترکیه و سوریه را بررسی می کنند

سازمان یونسکو اعلام کرد به دنبال زلزله در ترکیه و سوریه و تخریب شماری از آثار باستانی در دو کشور، جمعی از کارشناسان را مسئول بررسی حجم خسارت های وارد خواهیم کرد.

این سازمان نسبت به حجم خرابی های گسترده ناشی از زلزله در شهر حلب سوریه ابراز نگرانی کرد.

۱ سال پیش
افزایش شمار قربانیان زلزله ترکیه به ۳۳۸۱ نفر

تعداد جانباختگان ترکیه از مرز ۳۰۰۰ نفر گذشته است. تا این لحظه طبق گفته وزارت بهداشت ترکیه ۳ هزار و ۳۸۱ نفر بر اثر زمین لرزه روز گذشته جان خود را از دست داده اند.

۱ سال پیش
احتمال ۸ برابر شدن شمار کشته‌های زمین لرزه

کاترین سوالوود، رئیس دفتر اضطراری سازمان جهانی بهداشت در اروپا هشدار داد بر اساس تجربیات قبلی، احتمال ادامه ریزش‌هال وجود دارد و این مسئله باعث می‌شود تا شمار اولیه قربانیان تا هشت برابر افزایش یابد.

۱ سال پیش
ارسال کمک‌های انسان دوستانه از عراق به سوریه

دو هواپیمای حامل کمک‌های انسان دوستانه عراق امروز وارد دمشق شدند و بیش از ۷۰ تن مواد غذایی و دارو  در اختیار سوریه قرار گرفت.

هلال احمر عراق اعلام کرد که همراه با این کمک ها ۱۵۰ نیروی امدادی نیز به سوریه اعزام کرده ایم تا در جستجوی افراد گرفتار زیر آوار به سایر نیروهای امدادی کمک رسانی کنند.

پیش از این دفتر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که بغداد برای کمک به سوریه و ترکیه و ارسال کمک هالی غذایی، دارویی و سوخت به شکل فوری پل هوایی میان دو کشور ایجاد کرده است.

۱ سال پیش
اعلام آمادگی کشورها برای کمک رسانی به زلزله زده‌گان ترکیه و سوریه

جمهوری آذربایجان اعلام کرد که امروز ۲ هواپیمای دیگر حامل کمک های امدادی این کشور به مناطق زلزله زده ترکیه اعزام می کند.

وزارت خارجه مالزی از ارسال تیمی متخصص به ترکیه برای عملیات امداد و نجات خبر داد.

وزارت خارجه چین نیز اعلام کرد به هلال احمر ترکیه و سوریه در حمایت از تلاش‌های امدادی، کمک‌های مالی بشردوستانه ارائه خواهیم کرد.

۱ سال پیش
پیام تسلیت حماس به رئیس جمهور سوریه

اسماعیل هینه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی به بشار اسد رئیس جمهور سوریه ضمن عرض تسلیت جان باختن گروهی از مردم سوریه در زمین لرزه اخیر، بر آمادگی این جنبش و مردم فلسطین برای کمک به مردم سوریه تاکید کرد.

۱ سال پیش
تصاویری از شرایط کنونی بخش هایی از مناطق زلزله زده
 
۱ سال پیش

ترکیه

۱ سال پیش
لحظه تخریب شدن یک ساختمان در زمان وقوع پس لرزه در ترکیه
۱ سال پیش
وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه

 رویترز نوشت: مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر روز سه شنبه مرکز ترکیه را لرزاند.

EMSC اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۲ کیلومتری زمین بوده است.

داده‌های زمین‌نگاری از ترکیه نشان می‌دهد که فقط طی ۱ ساعت اخیر ۷ زلزله جدید در جنوب ترکیه با قدرت‌های بیش از چهار یا پنج ریشتر رخ داده است.

رسانه های ترکیه از ریزش ساختمانها بر اثر پس لرزه های زلزله خبر دادند. ۲۴۳ پس لرزه شدید بیشتر از ۶ ریشتری در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

نقشه

 

۱ سال پیش
مردم نگران در کنار ویرانی ها

ترکیه

ترکیه

۱ سال پیش
تیم های امدادی یونان و مالزی در راه ترکیه

یونان اعلام کرد نیروهای امداد و نجات خود را به ترکیه اعزام کرده است.

دولت مالزی نیز دستور اعزام تیم امداد و نجات این کشور را برای مأموریت امدادرسانی در ترکیه و سوریه صادر کرد.

۱ سال پیش
افزایش شمار قربانیان زلزله در سوریه به ۱۵۰۴ نفر

الجزیره گزارش داد: شمار قربانیان زمین لرزه در سراسر مناطق زلزله زده سوریه به ۱۵۰۴ کشته و ۳۵۴۸ زخمی رسید.

۱ سال پیش
ترکیه: بیش از ۷ هزار نفر از زیر آوار‌ها نجات پیدا کردند

«فؤاد اکتای» معاون رییس جمهور ترکیه از نجات بیش از ۷ هزار و ۸۴۰ نفر تا بامداد سه شنبه از زیر آواره‌های زلزله جنوب این کشور خبر داد.

وی گفت: شمار قربانیان زلزله جنوب ترکیه به ۲ هزار و ۳۷۹ کشته و ۱۴ هزار و ۴۸۳ زخمی رسیده است.

۱ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
برا یه زلزله 7/5 ریشتری بیست هزار تلفات واقعا صفر محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۰۸:۵۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
چرا دری وری میگی نمیدونیذ فقط اخبارو بخون نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
ویدئویی از نجات مادر و دختری در شبکہ ھای اجتماعی ھست
مادر زن جوانیہ با یک دختر ۸، ۹ سالہ کہ بعد ۲۳ ساعت پیداشون کردن
نکتہ قابل توجہ ش این بود وقتی مادر رو داشتن نجات میدادن
دست از روسری روی سرش بر نمیداشت و داشت روسریشو حفظ میکرد با وجود اون ھمہ سختی و بلا تلاش کرد پوشش از روی سرش نیوفتہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
جلل الخالق
منبع ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
بہ ۲:۴۶
تو کہ گوشی دستت ھمہ جا میچرخی ی سرچم بزن حیا و عفت این زن رو در زمان سختی و بلا ببین کہ تا زمانی کہ بھش روسری ندادن از زیر آوار بیرون نمییومد۔۔ ھرچند درکش برای شما سختہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
خدارحم کنه:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام
قابل توجه کسانی که فکر می کنند آنهایی که از قرآن و گناه حرف می زنند راضی به بلا به مردم هستند اینجور نیست . هیچ کس دوست ندارد از انگشت کسی یه ذره خون بیاد بخصوص مومنین . حرف این است که هر کسی یه تکلیفی دارد و باید انسانها به تکلیفشان آگاه شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
از برادران و خواهران عزیز خواهشمندم بروید و درباره رابطه افزایش بی‌حجابی و گناه با بلایای طبیعی در آخرالزمان مطالعه بفرمایید تا به حقایق آگاه شوید. باشد که همگی رستگار شویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
پس باید کل دنیا نابود بشه به جز خاورمیانه.... شرمنده عربستان امارات قطر و.... بی حجابی زیاد دارن اونا جز کدوم دسته بزاریم ؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۰۸:۳۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
تأسف
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۱:۵۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
حالا نفت و گازي كه از سوريه دزديدي و هر بدبختي بود به واسطه اين افراطي ها سر مردم سوريه آوردي سرت اومد سد هم خراب بشه نور علا نوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم، ولا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
اونایی که زلزله به گناه ربط میدن بگن تو آمریکا شیطان بزرگ چرا زلزله نمیاد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
شما ببخشید ظاهرا به خبرها توجه نداری این همه






آتش سوزی های بزرگ و طوفان های سهمگین و سیل و گرد باد و .....بی خبرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
اومده، به من و شما که نمیگن، تا الان چندین کشته در اثر طوفان آتش سوزی و زلزله کشته شده اند. منتها اعلام نمیکنند و این از حیله های رسانه ای آنهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
182وَ الَّذینَ کَذَّبُوا بِآیاتِنا سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَیْثُ لا یَعْلَمُونَ
183وَ أُمْلی لَهُمْ إِنَّ کَیْدی مَتینٌ

ترجمه:
182 ـ و آنها که آیات ما را تکذیب کردند، به تدریج از جائى که نمى دانند، گرفتار مجازاتشان خواهیم کرد.
183 ـ و به آنها مهلت مى دهم (تا مجازاتشان دردناک تر باشد); زیرا طرح و نقشه من، قوى (و حساب شده) است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
خودت نمی خوای یه زحمت کوچولو بکشی یه جستجو کنی حاضر ، آماده می خوای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْديهِمْ . یعنی قدرت خداوند از هر قدرتی بالاتر است . ای آدمیزاد بفهم . گناه نکن. آیات خدا را با اعمالت تکذیب نکن . چوب خدا صدا ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
دشمن اصلی مردم کشورمان در حال حاضر دو شرکت انحصاری ومحتکر سایپا و ایران خودروی گرانفروش ده برابری است
Iran (Islamic Republic of)
فرزی
۲۳:۰۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بخشی از ساختمانها در منطقه زلزله زده سالم مانده .پس اهالی ان ساختمانها زنده مانده اند .ساختمانهایی که تخریب شده اند بر اثر زلزله ، نشان از سهل انگاری سازندگانشان در ساخت انها دارد انها در مرگ ساکنان ساختمانهای فرو ریخته از زلزله مقصر هستند .
این زلزله برای ما عبرت آموز است .که دنیایمان به یک لحظه بند است .اینقدر دنیا پرست نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
عمل نیکو کردن یا گناه نکردن انسان نباید برای ترس از زلزله یا مصیبت های دیگر باشد، باید برای رضای خداوند متعال باشد که شایسته بهترین هاست. خداوندی که این همه نعمت به ما هدیه کرده اند و کمترین کاری از ما که برای سپاسگزاری برمیاد گناه نکردن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدا روشکرت چقدر تحلیل گر داریم بجای دعا و همدردی چیزی دیگه بلد هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بیحجابها ببینید در عرض چند ثانیه ممکنه زیر آوار دفن بشید.حالا هی آرایش کنید و بیحجاب بیایید در خیابان و برای خودتون گناه جمع کنید.ما مردها که حلالتون نمیکنیم.از دست بیحجابی شماها در خیابان آرامش نداریم.اعصابمون را خرد کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
شما خودتو به روانشناس معرفی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
حالا نه خیلی احترام محجبه ها رو نگه میدارید؟!موقع ازدواج هم سراغ همینا میرید که الان ازشون مینالید... اگه راست میگی نگاه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
الان اگه ایران بود، دنیا و آخرت کن فیکون میشد
خصوصا داخلی های زود باور و مغز خشک
کجا رفتن علیدوست ها و مهناز ها و علی کریمی ها و خیلی ها
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
به مردم سوریه کمک کنید ترکیه دوستانش هستن کمک میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
برادران وخواهران عزیز الان موقع قضاوت کردن نیست ممکن است همین الان که من دارم این مطلب را می نویسم یک زلزله بیاد ومرا‌بکشد بیش خودم هم آدم خوبی باشم هراتفاقی که بیافتد یک وظیفه ای بر دو ش آنکه میبیند ومیشنود میگذارد پس بهتر است به خود آییم وضد و نقیض فکر نکنیم که خدا میداند در پس‌هرپرده چه نهان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اینکه اردوغان اومده روی رودهایی که باید به ایران و عراق می رسید سد ساخته و نمیذاره ما از حق آبه های که طبق قوانین بین المللی حق ماست تقصیر ترکیه نیست بی تفاوتی مسئولین را ما نشون میده که ظلم را راحت قبول کردن و هیچ وقت اعتراض نکردن و الان دریاچه ارومیه هر روز خشک تر میشه و گرد غبار هر سال در غرب کشور میشه و مردم در عذابند نه از اردوغان بلکه از مسئولین بی لیاقت خودمون
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
متاسفم، به مردن زلزله زده خودمون که همچنان تو این هوای سرد تو چادر دارن زندگی میکنند، کمک کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تسلیت به مردم ترکیه و سوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تصاویر خوبی برای رسانه های اروپایی امریکایی هست فقط کافیه زیر عکس بنویسند اینجا خوی است تا جاهلین داخلی باور کنند
Germany
ناشناس
۲۱:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
فقط نشستی از هر خبری داستان درست کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
۲۱:۴۸ ما داستان درست نمیکنیم.این آمریکا و نوکرانش هستن که دنبال داستان سازی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
عزیزان از این ھمہ خبر بد از ترکیہ و سوریہ فقط میشہ بہ خدا پناہ برد و صدقہ داد و دعا کرد
انشااللہ ھر چہ کہ اتفاق میوفتہ خیر باشہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
واقعا این دنیا هیچ ارزشی نداره، تو ی لحظه همچی نابود میشع ن جنگی شد ن حمله ای،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
حالا حالاها اردوغان حال نمیاد که به کمک آذربایجان دوزاری بخواد به ایران حمله کنه .امداد غیبی
Germany
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
چقدر شعور باید پایین باشه که همچین واقعه تلخی رو بچسبونی به این چیزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
هیچ وقت ما خواستار از بین رفتن مردم بی گناه چه زن و مرد و بچه باشه گاهی خوبه انسانیت داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۲:۱۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
تروریستهای ادلب نابود شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
مثل آب خوردن یه زلزله اومد ۱۰۰۰ نفر رو کشت.
اون کسایی که بار گناهانشون زیاد بوده بیشترین زیان را کردند و هم چنین اونایی که برای بازگشت به خدا و ترک گناه امروز و فردا می‌کردند. کی فکرشو می‌کرد ؟؟؟
فردا دیر است همین الآن شروع کنیم. عبرت بگیریم.همه یه روزی رفتنی هستیم. این دنیا غیر قابل پیش‌بینیه. معلوم نیست فردا زنده باشیم یا مرده.
برای انسان‌های پاک کشته شده در این حادثه طلب رحمت و برای گناهکاران طلب مغفرت می‌کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
به اینچیزانیست خیلی ازبقول شماگناهکاران زنده موندن وبی گناهان فوت شدن حتی تعدادی مساجدم تخریب شده حالاهرکس به دیدخودش ایناروتعبیرمیکنه مثلااونیکه کافره میگه ببینیدمساجدتونم خرابشده یعنی خدانتونسته جلوشوبگیره؟منظورم اینه اونااینطوری میگن/یامثلااکثرخانومای ترکیه بی حجابن ومشروب توی کافه هاآزاده وغیره پس الان یکسری مسلمونای شیعه میان میگن اونا اونجا گناه وکفرزیادبوده درصورتیکه درخوی وکرمانشاهم زلزله بوده وووو درکل بهتره اینطورنتیجه بگیریم که دنیای مادی اونقدرارزش نداره که ادمهامهربانی هاوانسانیتوفراموش کنندهیچ نیرویی مقابل اراده خداوند نمیتونه بایسته بایددرست زندگی کردهمدلی کنیم وخداروپرستش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدا فقط میداند‌وصاحب تمام انسانها خداست از بت پر‌ ست تا خدا پرست همه را دوست دارد وگرنه خلق نمیکرد زلزله هم کاری به دیندار یا بی دین ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
دید گاه اسلام اینطور می گه با بقیه کاری نیست از نظر اسلام گناه کردن عواقب دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
!!!!!!!!!
!!!!!!!!!
!!!!!!!!!
!!!!!!!!
عجب
پس حال من تو را می‌کشم چون هیچ عذابی برای من نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ی عده برای هرچیزی وهراتفاقی هر گوشه دنیا تفاسیری از قران میسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
یه عده لجوج گمراه چرا دوست ندارند کلام حق رو بشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
می سازند چیه!!!!! شما قرآن و احادیث را مطالعه کن خودت می شی جزوه آنها . مطالعه نداری بعد اینجوری میگی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِي لَشَدِيدٌ «۷»

و (نيز به يادآور) هنگامى كه پروردگارتان اعلام فرمود: همانا اگر شكر كنيد، قطعاً (نعمت‌هاى) شما را مى‌افزايم، و اگر كفران كنيد البتّه عذاب من سخت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
آخربرادر عزیز آتش که بیافتد تر وخشک خواهد سوخت
بیگناه چکار کرده که باید بسوزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ای آدمهایی که در کشور اسلامی و شیعه و شهید داده، ایران زندگی می کنید و مثل آب خوردن گناه می کنید ( بی حجابی، بی حیایی ، بی غیرتی مردهای زنهای بی حجاب که به انداز خروس غیرت ندارند ، سگ گردانی ، بد دهنی ، ظلم به مردم و .دلالی، گران فروشی ، طمع ورزی بیش از حد در ثروت اندوزی و...) عبرت بگیرید تا دیر نشده. از فساد کردن ،در روی زمین خدا دست بردارید. عذاب خداوند شدید است تحمل ندارید هان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
چرا چرت میگی زلزله بم زلزله زنجان که دیارحسینی است زلزله کرمان شاه زلزله خوی مردمان این دیارها همه گناهکاران.. یه کمی به مغزت فسفر بده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
واقعا همینطور ه سگ نهادن تو ماشین وتوبغل گرفتن وکشف حجاب زیاد شده تو ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تو کجا زندگی می کنی نکنه از ما نیستی اخه اینقدر هم که بد گفتی بد نیستیم تازه افراد ی که صفتهایشان را گفتی در ایران تعدادشان خیلی کم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
15:35
گناهکار و کافر فرقی ندارد چه از ایران باشد چه خارج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
مسئله اینجاست خیلی چیزاییکه توگفتی هنوز همه مسلمونا باهم دراون موارد اتفاق نظرندارن که اونا گناهه مثلا در امرحجاب اختلاف بین مراجع بزرگ هست ویاچیزای دیگه..کلی اگه نگاه کنیم میبینیم توادیان دیگه ای که خدای اوناهم همون خدای ماست مثل مسیحیان یهودیان ووو حجاب و موضوع سگ یا مشروب ووو طوردیگه ای هست.
نظرخودمن اینه خداونددین روبرای هرگروهی که فرستادخواسته ش اینبوده که درست زندگی کردن وانسانیت کامل روبه بشربفهمونه ونه اینکه ازهمه چی محرومش کنه وبگه این دنیا مشروب نخورولی اومدی اونطرف میری بهشت جوی ورود شراب دراختیارته..اینجامحدودباش امااونجادسته دسته حوری میدیم بهت!
اصل ومتن همه ادیان نشون دادن راهی بسمت انسانیته که شامل همون همدلی هامهربانی هابهمدیگه برابری هاوکمک به همنوع پرهیزازدروغ وریاورباوجنگو خونریزیاینهاست میشه همون پندارنیک گفنارنیک ووو ومهمترین چیزیکه ازانسان میخوادپرستش هست وایمان مطلق به یکی بودن پروردگار.همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تحمل وضعیت این بیحجابها سخت شده.ما در کشور اسلامی زندگی میکنیم.اونها اگر دوست دارن لخت باشن تشریف ببرن ترکیه
Turkey
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
من موندم چرا این بلاها سر اسرائیل نمیاد :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ ۗ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ ۗ وَمَنْ يَكْفُرْ بِآيَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ

همانا دین (پسندیده) نزد خدا آیین اسلام است، و اهل کتاب راه اختلاف نپیمودند مگر پس از آگاهی به حقّانیت آن، و این خلاف را از راه حسد در میان آوردند. و هر کس به آیات خدا کافر شود (بترسد که) محاسبه خدا زود خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
اسرائیل و اروپا و آمریکا شمالی و هرجای دیگر که شبیه به اینها هستند خدا چون به اینها امید نیست به حال خودشان رهاشون کرده .البته گهگاهی عذاب بر سرشان می آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
یه ضرب المثل هست میگه تا گوساله، گاو شود دل صاحبش آب شود یه عده ای جز خوردن و گشتن و بازی چیز دیگه ای یاد نگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
خدا در درجه اول می‌فرماید تو اول نباید به بی‌حجاب نگاه کنی بعد به زن می‌فرماید حجاب رعایت کنه، چون خدا می‌دونست یه روزی جامعه به اینجا می‌رسه که همه می‌خوان لخت بشن. در ضمن گناه بقیه به تو سرایت نمی‌کنه. تو کاری که درسته رو انجام بده.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
تابحال صحبتهایی به زیبایی و منطقی شما ندیدم.
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۱۵:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ای خدا ای کردگار پرتوان ای که هستی حی وحاضر درنهان
رحم کن مابنده درمانده ایم ما کنو ن هم خسته و وامانده ایم
خستگان را ده توان ای پرتوان ره گشای راه ره افتادگان
ای خداییکه زمینی فرش توست پاکبازان جملگی درعرش توست
ای که آنی یک جهان ویران کنی خانه ها را بیشه شیران کنی
من نخواهم نیکبختی بهر خود من نخواهم تاج وتختی بهر خود
ازتو خواهم بهر مخلوقت عطا شادی و خوشبختی ولطف وصفا
دوست دارم تا بر آری حاجتا خم مسازی زیر غمها قامتا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سد آتاتورک بر اثر زلزلہ ترک خوردہ و بہ خاطر پس لرزہ ھا امکان شکستنش خیلی بالاست کہ اگر این اتفاق بیوفتہ تا ۳۰ کیلومتر ھمہ چی رو آب با خودش میبرہ
ما بہ ھیچ عنوان مایل بہ آسیب رسیدن بہ شھروندان ترکیہ نیستم ۔
ولی اگر این فاجعہ ھم رخ بدہ اردوغان چہ پاسخی دارہ بدہ واقعا ؟؟؟
اون روزی کہ این سد داشت میزد فکر این روزھا رو ھم میکرد؟؟
اردوغان طمع کردن و قلدری کردن آخرش میشہ اینکہ اگر این اتفاق بیوفتہ ھیچ غلطی نمیتونی بکنی و با این کارت بزرگترین آسیب بہ کشور خودت زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اردوغان قلدری نکرد مسئولین کشور ایران و عراق بی عرضه و بی تفاوت بودن اجازه دادن حق آبه رودخانه که طبق قوانین بین المللی برای ایرانو عراق بود نده و سد بسازه و الان وضعیت دریاچه ارومیه و غرب کشور همیشه گرد و غبار و خشکسالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
منبع خبر .؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سونامی های ژاپن که شهر های ژاپن رو با خاک یکسان کرد جالب تر بود
استان توهوکوی ژاپن که می‌گفتند تا 8 ریشتر زلزله رو دوام می آورد و محکم ترین ساختمان هاست و...... یک سونامی اومد با خاک یکسان شد

98 درصد زلزله های ژاپن در فاصله بیشتر از 100 کیلومتر و در اقیانوس بوده.( که پس لرزه هم محسوب نمی‌شود)
اگر یک زلزله در خود خاک ژاپن اتفاق بیفته آن موقع مشخص می‌شود که تعریف کذایی بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
احسنت این دهه اخیر زلزله واقعی در خاک ژاپن اتفاق نیفتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
کاملاً درسته هر وقت یک زلزله 8 ریشتری واقعی در خود خاک ژاپن اومد و خسارت نداشت بعد بعضی منافق های بدبخت فاز روشن فکری بردارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اون زلزله ۹ریشتری بود که اگه همون زلزله به تهران بیاد مطمئن باش ۶میلیون کشته میده حداقل اون وقت میفهمی فرق ایران وژاپنو.تو که خودتو به خواب زدی فکرمیکنی کشورت ابرقدرته نمیشه بیدار کرد حیف اون مغز که توسرتو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
22:01
کدوم زلزله 9 ریشتری بود ؟
همونی که 300 کیلومتر دور تر از خاک ژاپن و داخل اقیانوس بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
چوب پروردگار تبارک و تعالی صدا ندارد !
باشد که از گناهان خویش استغفار کرده، و حیا و عفت خویش را رعایت نماییم تا زین پس شاهد این‌چنین بلایای عظیم نباشیم.
Austria
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدا رو شاکرم که امثال شما جاش نیستید تا دیگرانو قضاوت کنین و حکم بدین دیدگاه اهل بیت اصلا مثل دیدگاه شما دین نماها نیست و متاسفانه این نظرات کمم نیستن و این به اسلام ضربه میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
وقتی کشور ترکیه با احداث سدهای گوناگون به طبیعت ومردم زجر کشیده منطقه رحم نمی کند خدا هم قطعا رحم نخواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدایا خودت بہ داد مردم زلزلہ زدہ ترکیہ و سوریہ برس خیلی خیلی سختہ
باز گروہ ھای امدادی از ۷۰ تا کشور راھی ترکیہ شدن تو رو خدا سوریہ رو ھم دریابید الان واقعا وقت تحریم نیست فاجعہ انسانی در راہ ۔۔ بیشتر مراکز درمانیش بہ علت کمبود سوخت و دارو تعطیلہ امکانات امدادی و آوربرداری ھم کہ ندارن
اینو وحوش غربی بفھمن این زلزلہ امکان دارہ برای شما اتفاق بیوفتہ چقدر شماھا ذات کثیفی دارید
Iran (Islamic Republic of)
Oy
۱۴:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اتفاقا همون هلندی که این زلزله رو پیش بینی کرد برای سواحل شرقی آمریکا و کانادا یه زلزله ۹ ریشتری پیش بینی کرد.واقعا خدا رحم کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
کارمون در آمد، سوژه دست سلبریدیها واپوزسیون افتاد، از امروز دولت باید هی تکذیبیه صادر کنه که فلان عکسهای درد آور یا عکس دختر بچه مربوط به خوی نیست، علی کریمی ها شروع کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
نه بابا من منتظر عکس هایی هستم که بزنه "هلال احمر و صلیب سرخ ایران در حال کانکس زدن برای سوری ها در حالی که مردم خوی هنوز آواره"
یا تو یه عکس دیگه ، علی کریمی " همین خوی خودمون هست،پسر بچه" سه "ساله با زغال رو دیوار زیر پل مخروبه که هر آن احتمال سقوط داره نوشته مادرم و پدرم مردن من رو دریابید.....!!!!!!"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ایخدا // فدات شم // همینو 9 ریشترش کن // 30 درجه بده بشرق // 40 درجه بده رو بجنوب // دو نخود ساعت 4 صبح بفرست // دلم میخواد کن فیکون کنی هاااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
مفهومی از وطن فروش ضد دین و کشور که به هیچ چیز اهمیت نمیدن حتی سلامتی خودشون و بستگانشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
کمی فکر کنید مردم ایران ادم نیستند و فقط مردم ترکیه ادم هستند چند کشور خارجی به ایران کمک کردند درباره زلزله خوی و غیره دوباره سیاست دوگانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
همین ترکیه درخواست کمک داد بیاد خوی گفتن امکاناتمون تکمیله
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اینجاست که در زلزله خوی غیرت مردم ایرانی نمایان میشوید ما ساکن تبریز هستیم روزانه از شهرهای و روستاهای اذربایجان شرقی حدود 100 وانت و کامیون و تریلی کمکهای مردمی به خوی ارسال میشود تازه هیئتهای مذهبی اذربایجان شرقی در خوی تکیه زدند و غذای گرم دارند پخت میکنند و ارسال میکنند و بعضی از نانوایی های اذربایجان شرقی به خاطر مردم خوی نان پخت میکنند و به خوی ارسال میکنند یعنی مردم اذربایجان شرقی همشون برای کمک به مردم خوی به روی کار امدند و سپاه پاسداران اذربایجان شرقی هم ماشین الات سنگین خود یعنی لودر و کمپرسی های خود را برای کمک به مردم خوی به خوی ارسال کرده
Iran (Islamic Republic of)
ذلف
۱۳:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدایا با فضل و کرمت با ما برخورد کن به من کوچیک گناهکار رحم کن .... وای چقدر سخته ... بچه زیر آوار و مادر انتظار و برعکس .... علی جان
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۳۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
پیام قبلی را چاپش نکنید هاااااااا // ممکنه خیلیها بدشون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
کاشکی یه چیزی میاومد که فقط مفت خورهای ریا کار را نابود میکرد // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
زلزله باید امثال تو و رجوی ملعون رو نابود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
طرف مفتخور بوده بهش برخورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
پاسخ به 13:59
مفتخوری تا کی؟ برو کار گن دست از بیت المال خوری بردارید ی مفتخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اگه این زلزله به تهران بیاد چه میشه... نصف جمعیت تهران کشته میشن
Iran (Islamic Republic of)
Oy
۱۴:۴۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
حتی تصور زلزله اومدن در تهران هم ترسناکه فاجعه میشه واقعا باید درس گرفت یه فکر اساسی کرد.چقدر برای زلزله آماده ایم چقدر توانایی امداد رسانی هست؟خدا رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خداوندا خودت کمکشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
وقتی قرآن خدا را آتش میزنند و سکوت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
واقعا بعنوان یک مسلمان برام دیدن این صحنه ها و تصاویر و فیلم ها خیلی سخت و ناراحت کننده هست خیلی... چون خودم رو واقعا جای اونا میذارم و تصورش هم برام خیلی سخته.. نمیدونم چی باید گفت؟!!!!! از همه هموطنان عزیز خواهش میکنم در گذاشتن و نوشتن کامنت‌ها بعضی جوانب رو رعایت کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
کمی فکر کنین چرا نزدیک جام جهانی فوتبال پروژه تروریست گریزی و با اغتشاشات بر کشورمون تحمیل شد؟؟ توسط کدام کشورها؟؟

کدام کشور همسایه مون از این نقشه توریست گریزی ، نفع بیشتر برد؟؟ مثلا دو روز تو ایران موندن کنسل شد برای توریست ها خارجی و این دو روز بر موندن در کشور همسایه اضافه شد

کمی فکر کنین متوجه میشین کدام کشور تقش داشته

ازصبح تا شب شبکه های ماهواره ی ترکیه درباره اغتشاشات ایران برنامه داشتن و نا امن جلوه دادن ایران برای توریست ها درکنارشون سواحل با آرامش ترکیه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدا به مردم و دولتش صبر بده امین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدا رحم کنه به همه مردم جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خداوند در سوره بقره بلایای طبیعی را آزمونی برای صبر مؤمنین تلقی می‌کند و می‌فرماید: «و قطعاً شما را به چیزى از [قبیلِ‏] ترس و گرسنگى، و کاهشى در اموال و جانها و محصولات مبتلا می‌کنیم و به صبرکنندگان بشارت بده)).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
چرا از ایران تیم کمکی به ترکیه نرفته؟ چرا چیزی نفرستادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
1.تسزیع در امداد
2.تسریع در دار زدن سازندگان ساختمان های تخریب شده که فقط دزدی کردن
3.چرا دولت برون مرزی سریع اقدام می کنه درون مرزی نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدایا خودت به داداشون برس خدا کمکشون خدا التماس التماس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تسلیت به مردم زلزله زده سوریه و منطقه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تسلیت به مردم مسلمان ترکیه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
گناه ،گناه ،گناه
ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ
به خاطر كارهايى كه مردم انجام داده‌اند، فساد در خشكى و دريا آشكار شده است، تا (خداوند) كيفر بعضى اعمالشان را به آنان بچشاند، شايد (به سوى حقّ) بازگردند.
آنتالیاااااااااااااااااااااااااا.. پاتایاااااااااااااااااااا اسفناکتر اینکه یک مسلمان کلی هزینه میکنه که بره اونجا گناه کنه .. خیلی گفتنش سخته . خدایا مومنان را نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خوی هم زلزله اومد . مغزت رو کاروارش ببر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
همین خوی که گفتی پارسال یک سفر داشتم حتی مغازه دار بهم فحش و دشنام داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بارون میاد سیل میشه میگید واس گناه.بارون نمیاد خشک میشه میگید واس گناه.خداوند در کنار ایاتش قدرت تفکر به انسان هم داده.
-
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ ﴿۲﴾ سوره عنکبوت
آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم رها مى ‏شوند و مورد آزمايش قرار نمى‏ گيرند (۲)
برخی مشکلات به خاطر گناهان است . برخی بخاطر ارتقا درجه . بعضی ها منطق گفتگو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بعضی ها فکر میکنن اگر حرف نزنن کسی گمان به لال بودنشون میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
جفنگ نگو، چرا تو سوئد و دانمارک که قرآن سوزی کردند بلا نازل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
آیه قرآن کریم هستش : اگر در یک شهری حتی یک انسان با ایمان و پاک باشد عذاب نازل نخواهد شد
همون سوئد که اسم آوردی که یک حرام زاده نجس چنین غلطی کرد و عذاب نازل نشد
روز بعدش رو هم ببین :
ده ها هزار مسلمان سوئد به خیابان ریختند و تظاهرات داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
جفنگ چیه؟
داره از قرآن میگه.
اگه سواد دینی نداری لااقل ادب داشته باش هر چیزی ننویس.
اگه اروپا و جاهای دیگه قرآن آتیش میزنه، سر موقعش اونا هم تنبیه خواهند شد. ضمنا این آزمایشی برا مسلموناست که خدا نشون بده چند درصد مسلمونا عکس العملی نسبت به آتیش زدن کتاب خدا از خودشون نشون میدن. اتفاقا اینجا هم مسلمونا بیشتر در معرض تنبیه هستن.
فردای قیامت از تمام مسلمونا سوال میشه نسبت به اشغال مسجد الحرام توسط آل سعود یهودی و مسجد الاقصی توسط صهیونستا چه کاری کردی.
همین دنیا بسیاری از بدبختی مسلمونا بخاطر بی تفاوتی نسبت به این امور هست.
قضیه کفار فرق داره. کفار اون دنیا دیگه ندارن و در عذاب الهی ماندگار هستن. اگه خدا اراده کنه همین دنیا هم عذابشون می‌کنه. ولی مسلمون اگه امر به معروف و نهی از منکر رو بذاره کنار حتما بلا میاد سراغش
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۲:۰۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سلام علیکم، ۱۳:۴۳دقیقه ناشناس ،حرمت قرآن رو نگه دار ،جفتک نگو ،سوئد و دانمارک که بی حرمتی به کتاب قرآن کردن خدا خودش شاهده خودش به حساب شون میرسه به وقتش هم سریع الحساب است هم صبرش بی نهایته و هم چوپش بیصداست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
واقعاً هولناک است
ظرف چند ثانیه تمام زندگی آدم می رود زیر خاک
باید تا می تونیم خوب باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بعد از تماشای فیلمها و عکسها بعضی از ساختمان ها که ظاهرا اصولی ساخته نشده اند یا اشکالی تو سازه بوده ریختن بقیه ساختمان ها سالمند و مشاهده شد که سقف خانه ها درست پایین امده وستون ها توانایی نگهداشت سقف ها را نداشته یا سقف ها بیش از حد سنگین بوده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تا بہ این ساعت چند زلزلہ۶ ریشتری دیگہ اومدہ ۱ ساعت پیش ھم کہ زلزلہ ۵ ریشتری عمق ۲ کیلومتری اومدہ یعنی خیلی خیلی نزدیک سطح زمین این بہ غیر از ۲۰۰ و خوردہ ای پس لرزہ ست بعد میخوای ساختمانھا نریزہ پایین ۔۔ تازہ اعلام کردن بہ احتمال خیلی زیاد ساختمانھای بیشتری بریزہ
خدا کمکشون کنہ صبر بھشون بدہ خیلی خیلی سختہ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بعضی ها؟
چی فلسفه بافی داری
مرد حسابی 4 تا شهر ترکیه با خاک یکسان شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
امروز غم ها و گرفتاری های خودمان را فراموش کردیم و قلب و روح مان پیش برادران و خواهران مسلمان مان در ترکیه و سوریه است پیش زنان و مردان و به ویژه کودکان معصوم که زیر آوار هستند و درک صحیحی از بازی روزگار و بلا و مصیبت هایش ندارند و منتظرند که دست حیات بخشی آنها را از زیر آوار بتونی نجات دهد از خداوند بزرگ برای کسانی که جانشان را در این مصیبت عظیم از دست دادند طلب رحمت و مغفرت و برای مجروحان و مصدومان شفای عاجل استدعا داریم و از خدای مهربان خواهشمندیم که جان کسانی که هنوز زیر آور هستند را مصون بدارد انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
تکبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
الان ناتو که در حال جنگ با روسیه است و تمام تسلیحاتش رو فرستاده به اوکراین
ترکیه هم همین طور گرفتار زلزله است
بهترین فرصت برای فتح آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اسم خودت رو گذاشتی انسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
11:29
تو چی؟ اسم خودت رو گذاشتی انسان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
باید حیواناتی مثل رژیم الهام اف رو نابود ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
منم موافقم
فرصت خوبیه

خود ترکیه کم بلا نازل نکرده بر سر ما مردم ایران
ترکیه خودش داعش پرور شد
و مرکز رفت امد تروریست ها ضد ایران هس و باکو هم اینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
چرا میگی فتح اذربایجان، باید بگی پس گرفتن آذربایجان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
جنس از کجا میخری؟ فازت جیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اگه یکی از این زلزله ها بیاد به یکی از شهرها ی ایران ببین چه اتفاقی میوفته بیشتر خونه ها رو با تیرآهن میسازن شهرداری هم کاری نمیکنه پول میگیره میگه بسازید ...اگه خدای ناکرده زلزله ی این چنینی بیاد و هزاران نفر تو خونه های تیرآهنی بمیرن اونوقت میان تو مجلس قانون می‌زارن که آپارتمان با تیرآهن درست نشه ..اینجا اول باید اتفاق بیفته بعد کاری کنم...آپارتمان های که زیر نظر نظام مهندسی درست میشن هم چیزی نیستن پول میدن میلگرد رو سبک سازی میکنن ...خودم دیدم با چشمم ...یه مشت مفت خور حروم خور جمع شدن تو این مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تو که دیدی چرا کاری نکردی؟؟؟؟
همه تو مفت خوری لنگه هم هستیم،فقط واسه هم رجز می‌خونیم......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
آقای مسوول آقای دولت آقای حاکمیت اینو ببینیم یه فکری برای شرایط تهران برای روزهای اینجوری بکنین .فکرشو بکنین که حالا یه زمین لرزه بی بیاد که فقط چهار تازه پلهای بزرگراهی رو توی تهران خراب کنه دیگه مابقی پیشکش توی شهری که یه بارون میاد همه جا قفل میشه اینجور زلزله بی خدایی نکرده بیاد که فقط خدا به داد برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خود اهالی تهران ب فکر استحکام باشن کم دلار و سکه جمع کنن زنده نباشن دزدها میان از زیر اوار بر میدارن میبرک
Turkey
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
دوست ناشناس ۱۲:۵۳، این رو بدان همه ی تهرانیا توان خرید سکه و دلار ندارن. اونی هم که توانش رو داره تو خونه ی ضد زلزله زندگی میکنه.
من نمیدونم چرا یه عده فکر میکنن تهرانیا همه پولدار و خوشبختن. نه عزیز همه چیز تو تهران قیمتش چهار برابر‌گرانتر از شهرستان‌ها هست، زن و مرد باید هر دو کار کنن تا فقط اجاره خونه رو بتونن بدن‌. شاید تهران امکانات بیشتر داشته باشه ولی هزینه‌ها بسیار بالاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
سونامی های ژاپن که شهر های ژاپن رو با خاک یکسان کرد جالب تر بود
استان توهوکوی ژاپن که می‌گفتند تا 8 ریشتر زلزله رو دوام می آورد و محکم ترین ساختمان هاست و...... یک سونامی اومد با خاک یکسان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
یعنی چی که جالب تر بود درد مردم جالبه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
با تسلیه به ملتهای سوریه و ترکیه...اما ایکاش مسئولان کشور ما ببینند و باور کنند که مرگ فقط برای همسایه نیست... و تردید نکنند که امروز اولویت کشور ما همین اجرای سرسع طرح های مقاوم سازی و ایجاد زیرساخت ها و و و در چنین بحرانهای طبیعی بخصوص در کلانشهرهای ما است..ایکای آن بندگان خدای دو آتشه بجز ...به این موارد فکر کنند که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خداوند خودشون نجاتشان دهند و انشاالله هیچوقت چنین فاجعه ای برای کشور عزیزمان اتفاق نیفتد.
Iran (Islamic Republic of)
فراهانی
۱۰:۱۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
عزیزان ازگناه دوری کنید تاازبلاهای طبیعی دراَمان بمانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدا به دادشون برسه
خدایا به ما هم رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
من فکر تهران و شهرهای بزرگ هستم
که اگر یه زلزله آمد چه فاجعه ای قرار هست رخ بده
Iran (Islamic Republic of)
ارتش روسیه
۰۹:۵۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
حالا آنقدر نهی بیار تا زلزله بیاد ول کن دیگه دنبال شری تو بشر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
امان از خود تحقیری امان واقعا مرغ همسایه غاز
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
فکنم // خدا برا تهران و قم میخواد سورپرایزمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تو چکاره ای که بفکر باشی . فکرت را به چیزهای خوب معطوف کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
زبانت لال، حرف خوب بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بعضی هم رفتند مسکن خریدند و سرمایه کشور رو بردن ترکیه. این هم سودشان. بابت جنایتی که به ملتشان کردند
Germany
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
مغز فندقی؛ چه ربطی داره ؛ در ضمن اونا رفتن استانبول خریدن؛ بسوز؛خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اینجا که هر روز و ساعت زیر زلزله انواع تشویش و نگرانی هستند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
این چه طرز تفکری است که تو داری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
من وامثال درترکیه سرمایه گذاری کردم مرتکب جنایت شده ایم؟جنایت را شماها نرتکب شده اید که چشم دیدن سرمایه دار را ندارید وتک تک انهارا با برخورد طالبانی وبیسواد وحسادت ازکشورمیرانید نادان جان من وامثال من نباید تاوان تن پروری ومفتخوری ولگردی امثال تورو بدهیم تخصص داشته باش سواد داشته باش بجای سرک کشیدن وحسادت وتوهین برو کار کن شاید از فلاکت بیرون بیایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
11:09
از ادبیاتت معلومه که چه نوع موجودی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بہ۱۱:۰۹
اینکہ تخصص داشتی و سواد و بعد تونستی سرمایہ ای بہ دست بیاری نوش جونت رفتی سرمایہ گذاری ھم کردی کہ سود بیشتری بہ دست بیاری اینم نوش جونت
اما مثل اینکہ انقدر کہ شما توھین کردی اون بندہ خدا توھین نکردہ باشہ البتہ کلمہ جنایت زیادہ روی کردہ در چینش کلمات باید دقت بیشتری کرد ۔۔اول صبور بودن یاد بگیر بعد انسان باسواد و با تجربہ چرا باید فکر کنہ بقیہ اگر حرفی میزنن بھش حسادت کردن این آفت بدیہ از خودت دورش کن ۔۔شما سرمایہ و تخصص رو ھر جایی کہ میل داشتہ باشی میتونی خرج کنی ولی بھتر بود تو کشور خودت بہ کار میگرفتی اینکہ نذاشتن بھانہ ست سعی میکردی مطمئنا خدا ھم کمک میکرد۔۔۔ در ھر حال امیدواریم برای عزیزان ھموطنی کہ سرمایہ گذاری کردن اتفاقات خوبی بیوفتہ و از نگرانی در بیان اگر نمیشہ حداقل سرمایہ اولیہ برگردہ کہ باعث ضرر بیشتر نشہ ۔۔ برای شما عزیزان ھم دعا میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خیلی ها برای خوشگذرانی راهی ترکیه می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ترکیه با جذب توریست از سواحل کشورش اندازه فروش نفت ایران درامدزایی داره..بعد شما برید بوفه های دانشگاه تفکیک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
بوفه جدا کردن هم تو فلسفه آن را درک نمیکنی
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۳۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
ولا یزید الظالمین الا خسارا
آخرین اخبار