گفتگوی پادشاه بحرین با بشار اسد برای اولین بار از سال ۲۰۱۱

پادشاه بحرین در تماس با رئیس جمهور سوریه جان باختن شماری از شهروندان این کشور در زمین لرزه بامداد دوشنبه را تسلیت گفت.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در اولین تماس تلفنی از سال ۲۰۱۱ با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه جان باختن شماری از شهروندان این کشور در زمین لرزه بامداد دوشنبه را تسلیت گفت و بر آمادگی کشورش برای کمک رسانی به سوریه تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک عربی، ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پادشاه بحرین در تماسی تلفنی با رئیس جمهور بشار اسد، صمیمانه تسلیت خود را به وی و مردم سوریه برای قربانیان زلزله ابراز کرد.

ریاست جمهوری سوریه به نقل از پادشاه بحرین بر همبستگی دولت و مردم بحرین با جمهوری عربی سوریه و آمادگی این کشور برای کمک و حمایت از تلاش های دولت سوریه برای غلبه بر اثرات این فاجعه تاکید کرد.

این اولین تماس از سال ۲۰۱۱ است که بحرین سفارت خود را در دمشق بست و تمامی دیپلمات‌ها و کارکنان خود را در مارس ۲۰۱۲ پس از شروع جنگ در سوریه خارج کرد و سپس در دسامبر ۲۰۱۸ دوباره سفارت خود را بازگشایی کرد.

زمین لرزه‌ای ویرانگر به بزرگی ۷.۸ ریشتر سحرگاه روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و پس لرزه‌ها به کشور‌های دیگر منطقه رسید و ساکنان لبنان، عراق و مصر نیز آن را احساس کردند. این زلزله شمار زیادی کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۸:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
هشت تریلیون دلار خرج کردن تا شاهد چنین روزی باشند مبارکشان باد
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۷:۲۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
هشت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردن تا شاهد صف کشیدن سران کشورهای عرب برای دیدار با بشار اسد باشند
آخرین اخبار