کشف ۳ محموله تقلبی و قاچاق کود شیمیایی در فارس

مدیر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی فارس از کشف و ضبط سه محموله تقلبی و قاچاق کود‌های شیمیایی خبر داد و گفت: پرونده متخلفان به منظور انجام سیر قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

علیرضا شیخ با اشاره به اینکه محموله‌های مذکور در طول چند روز اخیر کشف و ضبط شده اند و ارزش آن حدود ۴ میلیارد ریال برآورد می‌شود، گفت: یک محموله‌ی حدود ۳۰۰۰ کیلوگرمی دی آمونیوم فسفات تقلبی فاقد ماده موثره در یک انبار غیر مجاز در کامفیروز شمالی شناسایی و کشف شده است.

به گفته او؛ نمونه‌های این محموله در آزمایشگاه بررسی شده و مستندات آن جهت ارائه به مراجع قضایی آماده است.

این مقام مسئول با تاکید بر همکاری و تعامل دوسویه با مدیریت حفظ نباتات در کشفیات مذکور، اظهار کرد: در منطقه کامفیروز شمالی قریب به ۲ هزار کیلوگرم کوده اوره نیز در یک کارواش احتکار شده بود که پس از کشف و ضبط جهت ورود به شبکه توزیع قانونی این نهاده، تحویل مراجع ذی صلاح شد.

شیخ با اشاره به اینکه در یک مانور کشف و ضبط این موارد شناسایی شده است، گفت: یک محموله ۵ هزار کیلوگرمی کود کنجاله ساز غیر مجاز نیز در شهرستان شیراز کشف شده که فاقد استاندارد‌های لازم بوده است.

او ضمن درخواست از کشاورزان به منظور تامین نهاده‌های مورد نیاز خود از فروشگاه‌های معتبر و در قالب شبکه توزیع شرکت خدمات حمایتی، گفت: در زمان خرید اخذ فاکتور ممهور به مهر فروشگاه لازم و ضروری است؛ اصالت کود‌های خریداری شده از طریق سامانه ۳۰۰۰۶۴۶۴۲۴ قابل استعلام و رصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار